Newsy

W sezonie jesień-zima 2014/2015 będzie obowiązywała sportowa elegancja. Projektanci stawiają na kurtki w stylu bomber i kapelusze w wyrazistych kolorach

2014-06-13  |  06:30
Połączenie modnych, sportowych akcesoriów ze stonowaną elegancją rodem z Paryża – to przewodni trend najbliższego sezonu jesienno-zimowego. W szafie nie powinno więc zabraknąć kurtki bomber, kloszowej spódnicy, płaszcza oversize do połowy łydki i kapelusza w stylu fedora. Szarości muszą być przełamywane wyrazistymi kolorami: limonką, turkusem czy kobaltem. W takim charakterze utrzymana jest również najnowsza kolekcja Lidii Kality. 

W tym sezonie podstawową formą kurtki będzie bomber, czyli taka kurteczka zapinana na suwak w typie sportowym, przewrotnie uszyta z bardziej luksusowych tkanin o lekko błyszczącym charakterze. W połączeniu ze spódnicą z przezroczystej siatki może stanowić alternatywę dla sukienek wieczorowych. Kobiety o zgrabnych nogach mogą nosić takie spódnice do obcisłych szortów typu bokserki. Ale można też nosić legginsy za kolano, które spowodują, że noga będzie wyglądała szczuplej – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Lidia Kalita, projektantka.

Wśród tkanin będą dominować tafty, żakardy, neoprenowe pianki i miękkie wełny. Projektanci stawiają przede wszystkim  na fasony podkreślające kobiecą sylwetkę. Panie mają czuć się stylowo, elegancko, a przy tym komfortowo.

Są spódnice i sukienki do połowy łydki, z pełnego klosza, podkreślające kobiece kształty, bardzo wcięte w tali. I takie trochę żywsze kolory, czyli limonka połączona z czernią, trochę grafiki. To taka bardziej zmysłowa, romantyczna i seksowna odsłona mojej kolekcji, która powstała z myślą o słynnych francuskich aktorkach: Juliette Binoche i Emmanuelle Seigner. Jest kierowana do kobiet silnych, pięknych i bardzo epatujących kobiecością – tłumaczy Lidia Kalita.

Nie brak też propozycji, które idealnie nadają się na długie jesienne spacery.

 – Są szale, spódnice trochę cięższe, większe, płaszcze oversize do połowy łydki i też takie do kostek, ciepłe rękawice. W kolorystyce dominuje szarość, a wśród tkanin miękkie wełny, takie, którymi można się otulić. Do tego wszystkiego dla rozweselenia kolorowe kapelusze typu fedora, ponieważ mamy cztery kolory kapeluszy w tym sezonie: limonka, turkus, kobalt i cytryna – wyjaśnia Lidia Kalita.

Projektanci radzą, by każdą stylizację podkreślać biżuterią we francuskim stylu.

Sylwetkę będą idealnie uzupełniały naszyjniki, bransoletki i takie drobiażdżki jak laleczki Lidia Kalita małe i duże, które są słodkim akcentem. Te duże będą dopinane do toreb jako mój znak rozpoznawczy, a te małe będą stanowiły medale na płaszczach i takie wisiorki w marynarkach – dodaje Lidia Kalita.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.