Mówi: | Aneta Robak |
Firma: | salony optyczno-okulistyczne Z. Robak |
W tym sezonie wśród okularów królują lustrzanki, lenonki oraz modele bogato zdobione
Podobnie jak w zeszłym sezonie, wciąż najmodniejsze będą lustrzane okulary przeciwsłoneczne. Można je nosić nie tylko w tradycyjnych kolorach srebra i złota, lecz także w odcieniach różu, zieleni czy niebieskiego. Modne okulary tej wiosny to takie, które są bogato zdobione i koniecznie okrągłe.
Już w ubiegłym sezonie popularne były tzw. lustrzanki, czyli zazwyczaj srebrne lub złote okulary odbijające obraz. W tym roku każdy, kto chce być na czasie z trendami, powinien zaopatrzyć się w parę lustrzanek, najlepiej w niestandardowych, wiosennych kolorach, które zdobyły już uznanie światowych znawców mody. Jednak nie wszystko, czym zachwyca się świat, przyjmuje się w Polsce. Chociaż zagraniczni miłośnicy trendów od kilku sezonów noszą okrągłe oprawki typu lenonki, wciąż nie przekonują one polskich odbiorców.
– W Polsce jesteśmy niestety w tyle, jeśli chodzi o tę modę. Teraz wchodzi ona do nas, ale mało osób jest w stanie się przekonać do tych modeli – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aneta Robak z salonu optyczno-okulistycznego Z.Robak.
Jeśli ktoś nie jest fanem okrągłych lustrzanek, ale chce wyglądać modnie, może zdecydować się na również popularny styl retro. W tym sezonie występuje on w wersji unowocześnionej, czyli modele vintage wzbogacone są o kolorowe szkła czy wzory umieszczone od środka okularów.
– Retro jest modne zawsze. Jest widoczne u Valentino rok w rok. Dior, Gucci - to są marki, które czasem wprowadzają coś, co jest innowacyjne, ale zawsze powracają do retro – tłumaczy Aneta Robak.
Motyw zdobień to mocny trend w tym sezonie. Dotychczas zdobienia pojawiały się w okularach przeciwsłonecznych na zausznikach lub po bokach oprawek. Tej wiosny brokat, szlachetne kamienie czy kryształy Swarovskiego znajdują się na całej powierzchni ramki, a szczególnie na froncie.
– Coś, czego nie było, czyli brokat od środka i na zewnątrz okularów. Są to bardzo ekskluzywne, bardzo widoczne okulary, nie na co dzień, raczej na jakieś specjalne wyjście – opowiada o najciekawszych trendach w optyce Aneta Robak.
Modele okularów przeciwsłonecznych, tak jak każda inna część garderoby sprzedawana na rynku, muszą trafiać do gustów różnych klientów. Dlatego, niejako w opozycji do pstrokatych oprawek i kolorowych szkieł, salony optyczne oferują również okulary drewniane. Te jednak wybierane są przez dość ograniczoną grupę klientów, którzy poprzez taki model demonstrują swój styl życia czy światopogląd. Ekologiczne, surowe w formie okulary przeciwsłoneczne na razie nie dominują na ulicach i wciąż ustępują popularności plastikowi i metalowi.
Czytaj także
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-01-16: Roślinne burgery czy parówki znajdują coraz więcej zwolenników. Ponad połowa Polaków już ich próbowała
- 2023-06-23: Rośnie zapotrzebowanie na programistów od energooszczędnych kodów i aplikacji. Branża IT chce ograniczyć swój ślad węglowy [DEPESZA]
- 2023-02-22: Patricia Kazadi: Mam dużo czarnych ubrań i uwielbiam je na każdą okoliczność. Mój stylista próbował to przełamać i zaryzykowałam kolor, ale bez przekonania
- 2023-02-28: Anna Korcz: Moda jest dla szaleńców, a ja trochę się jej boję. Moja garderoba jest bardzo skromna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
Artysta promuje obecnie swój najnowszy singiel zatytułowany „Szybkie tempo” i właśnie z taką prędkością od trzech lat podbija polski rynek muzyczny. Piosenkarz zdaje sobie jednak sprawę z tego, jakie wyzwania narzuca życie w ciągłym biegu, dlatego on sam, mimo że prężnie rozwija swoją karierę i czerpie ogromną radość ze śpiewania, od czasu do czasu zatrzymuje się i patrzy na to, co robi z innej perspektywy, by złapać tak potrzebny dystans. Wiktor Dyduła przyznaje bowiem, że w branży muzycznej nie brakuje osób, które skarżą się na zbyt duże obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe.