Newsy

W tym sezonie wśród okularów królują lustrzanki, lenonki oraz modele bogato zdobione

2014-04-09  |  06:40

Podobnie jak w zeszłym sezonie, wciąż najmodniejsze będą lustrzane okulary przeciwsłoneczne. Można je nosić nie tylko w tradycyjnych kolorach srebra i złota, lecz także w odcieniach różu, zieleni czy niebieskiego. Modne okulary tej wiosny to takie, które są bogato zdobione i koniecznie okrągłe.

Już w ubiegłym sezonie popularne były tzw. lustrzanki, czyli zazwyczaj srebrne lub złote okulary odbijające obraz. W tym roku każdy, kto chce być na czasie z trendami, powinien zaopatrzyć się w parę lustrzanek, najlepiej w niestandardowych, wiosennych kolorach, które zdobyły już uznanie światowych znawców mody. Jednak nie wszystko, czym zachwyca się świat, przyjmuje się w Polsce. Chociaż zagraniczni miłośnicy trendów od kilku sezonów noszą okrągłe oprawki typu lenonki, wciąż nie przekonują one polskich odbiorców.

W Polsce jesteśmy niestety w tyle, jeśli chodzi o tę modę. Teraz wchodzi ona do nas, ale mało osób jest w stanie się przekonać do tych modeli mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aneta Robak z salonu optyczno-okulistycznego Z.Robak.

Jeśli ktoś nie jest fanem okrągłych lustrzanek, ale chce wyglądać modnie, może zdecydować się na również popularny styl retro. W tym sezonie występuje on w wersji unowocześnionej, czyli modele vintage wzbogacone są o kolorowe szkła czy wzory umieszczone od środka okularów.

Retro jest modne zawsze. Jest widoczne u Valentino rok w rok. Dior, Gucci - to są marki, które czasem wprowadzają coś, co jest innowacyjne, ale zawsze powracają do retro tłumaczy Aneta Robak.

Motyw zdobień to mocny trend w tym sezonie. Dotychczas zdobienia pojawiały się w okularach przeciwsłonecznych na zausznikach lub po bokach oprawek. Tej wiosny brokat, szlachetne kamienie czy kryształy Swarovskiego znajdują się na całej powierzchni ramki, a szczególnie na froncie.

Coś, czego nie było, czyli brokat od środka i na zewnątrz okularów. Są to bardzo ekskluzywne, bardzo widoczne okulary, nie na co dzień, raczej na jakieś specjalne wyjście opowiada o najciekawszych trendach w optyce Aneta Robak.

Modele okularów przeciwsłonecznych, tak jak każda inna część garderoby sprzedawana na rynku, muszą trafiać do gustów różnych klientów. Dlatego, niejako w opozycji do pstrokatych oprawek i kolorowych szkieł, salony optyczne oferują również okulary drewniane. Te jednak wybierane są przez dość ograniczoną grupę klientów, którzy poprzez taki model demonstrują swój styl życia czy światopogląd. Ekologiczne, surowe w formie okulary przeciwsłoneczne na razie nie dominują na ulicach i wciąż ustępują popularności plastikowi i metalowi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.