Mówi: | Aneta Robak |
Firma: | salony optyczno-okulistyczne Z. Robak |
W tym sezonie wśród okularów królują lustrzanki, lenonki oraz modele bogato zdobione
Podobnie jak w zeszłym sezonie, wciąż najmodniejsze będą lustrzane okulary przeciwsłoneczne. Można je nosić nie tylko w tradycyjnych kolorach srebra i złota, lecz także w odcieniach różu, zieleni czy niebieskiego. Modne okulary tej wiosny to takie, które są bogato zdobione i koniecznie okrągłe.
Już w ubiegłym sezonie popularne były tzw. lustrzanki, czyli zazwyczaj srebrne lub złote okulary odbijające obraz. W tym roku każdy, kto chce być na czasie z trendami, powinien zaopatrzyć się w parę lustrzanek, najlepiej w niestandardowych, wiosennych kolorach, które zdobyły już uznanie światowych znawców mody. Jednak nie wszystko, czym zachwyca się świat, przyjmuje się w Polsce. Chociaż zagraniczni miłośnicy trendów od kilku sezonów noszą okrągłe oprawki typu lenonki, wciąż nie przekonują one polskich odbiorców.
– W Polsce jesteśmy niestety w tyle, jeśli chodzi o tę modę. Teraz wchodzi ona do nas, ale mało osób jest w stanie się przekonać do tych modeli – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aneta Robak z salonu optyczno-okulistycznego Z.Robak.
Jeśli ktoś nie jest fanem okrągłych lustrzanek, ale chce wyglądać modnie, może zdecydować się na również popularny styl retro. W tym sezonie występuje on w wersji unowocześnionej, czyli modele vintage wzbogacone są o kolorowe szkła czy wzory umieszczone od środka okularów.
– Retro jest modne zawsze. Jest widoczne u Valentino rok w rok. Dior, Gucci - to są marki, które czasem wprowadzają coś, co jest innowacyjne, ale zawsze powracają do retro – tłumaczy Aneta Robak.
Motyw zdobień to mocny trend w tym sezonie. Dotychczas zdobienia pojawiały się w okularach przeciwsłonecznych na zausznikach lub po bokach oprawek. Tej wiosny brokat, szlachetne kamienie czy kryształy Swarovskiego znajdują się na całej powierzchni ramki, a szczególnie na froncie.
– Coś, czego nie było, czyli brokat od środka i na zewnątrz okularów. Są to bardzo ekskluzywne, bardzo widoczne okulary, nie na co dzień, raczej na jakieś specjalne wyjście – opowiada o najciekawszych trendach w optyce Aneta Robak.
Modele okularów przeciwsłonecznych, tak jak każda inna część garderoby sprzedawana na rynku, muszą trafiać do gustów różnych klientów. Dlatego, niejako w opozycji do pstrokatych oprawek i kolorowych szkieł, salony optyczne oferują również okulary drewniane. Te jednak wybierane są przez dość ograniczoną grupę klientów, którzy poprzez taki model demonstrują swój styl życia czy światopogląd. Ekologiczne, surowe w formie okulary przeciwsłoneczne na razie nie dominują na ulicach i wciąż ustępują popularności plastikowi i metalowi.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-01-16: Roślinne burgery czy parówki znajdują coraz więcej zwolenników. Ponad połowa Polaków już ich próbowała
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.