Newsy

Warsaw Fashion Weekend - skrót wideo z pokazów

2013-10-07  |  08:00
Piąta edycja Warsaw Fashion Weekend już za nami. W weekend 4-6 października wnętrza Centrum Expo XXI stały się najmodniejszym miejscem stolicy. Jesienna edycja Warsaw Fashion Weekend została zadedykowana Szwajcarii.

Swoje kolekcje zaprezentowały m.in. szwajcarskie marki: YVY, Asandri, Paradis des Innocents, projektant Helge van Dyk oraz szwajcarsko-polski duet Little Black Dress. Ogromne wrażenie zrobił pokaz Violi Śpiechowicz, podczas którego niezwykły performance "Spiritual Freelance" wykonały Natalia Kukulska i szwajcarska artystka tybetańskiego pochodzenia Dechen Shak-Dagsay, a także pokaz zaprezentowany podczas finału Warsaw Fashion Weekend - marki MUSES Nataszy Urbańskiej i Agnieszki Komornickiej. 

Popularnością cieszył się także projekt "Młodzi - Młodym/ Uważam, że jesteśmy pokoleniem zupełnie wyjątkowym", podczas którego pracowały dziesiątki młodych i utalentowanych ludzi związanych z kulturą, sztuką i modą. Głównym celem przedsięwzięcia, nad którym czuwała m.in. stylistka Zofia Ślotała jest promocja młodych polskich projektantów mody. 

Warsaw Fashion Weekend to jednak nie tylko pokazy. Ponad 160 wystawców z Polski i Szwajcarii zaoferowało gościom wydarzenia swoje projekty w wyjątkowych cenach. Wśród nich: Łukasz Jemioł, Rina Cossack, Mozcau, PtASZEK, SHE/s a RIOT czy Staff By Maff. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.