Newsy

Warsaw Fashion Weekend - skrót wideo z pokazów

2013-10-07  |  08:00
Piąta edycja Warsaw Fashion Weekend już za nami. W weekend 4-6 października wnętrza Centrum Expo XXI stały się najmodniejszym miejscem stolicy. Jesienna edycja Warsaw Fashion Weekend została zadedykowana Szwajcarii.

Swoje kolekcje zaprezentowały m.in. szwajcarskie marki: YVY, Asandri, Paradis des Innocents, projektant Helge van Dyk oraz szwajcarsko-polski duet Little Black Dress. Ogromne wrażenie zrobił pokaz Violi Śpiechowicz, podczas którego niezwykły performance "Spiritual Freelance" wykonały Natalia Kukulska i szwajcarska artystka tybetańskiego pochodzenia Dechen Shak-Dagsay, a także pokaz zaprezentowany podczas finału Warsaw Fashion Weekend - marki MUSES Nataszy Urbańskiej i Agnieszki Komornickiej. 

Popularnością cieszył się także projekt "Młodzi - Młodym/ Uważam, że jesteśmy pokoleniem zupełnie wyjątkowym", podczas którego pracowały dziesiątki młodych i utalentowanych ludzi związanych z kulturą, sztuką i modą. Głównym celem przedsięwzięcia, nad którym czuwała m.in. stylistka Zofia Ślotała jest promocja młodych polskich projektantów mody. 

Warsaw Fashion Weekend to jednak nie tylko pokazy. Ponad 160 wystawców z Polski i Szwajcarii zaoferowało gościom wydarzenia swoje projekty w wyjątkowych cenach. Wśród nich: Łukasz Jemioł, Rina Cossack, Mozcau, PtASZEK, SHE/s a RIOT czy Staff By Maff. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.