Newsy

Weronika Marczuk chce przekonać Polki do zakładania własnych przedsiębiorstw

2014-09-17  |  06:45

Weronika Marczuk zachęca kobiety do przedsiębiorczości. Jej zdaniem wielu Polkom brakuje odwagi, by  założyć własny biznes. Pomóc im ma spotkanie z kobietami, które odniosły sukces na tym polu i mogą zainspirować inne panie do działania. W ostatni weekend września fundacja Weroniki Marczuk Z nadzieją organizuje warsztaty, których celem jest wspieranie kobiet w rozwoju zawodowym i zachęcanie do zakładania własnego przedsiębiorstwa. Gwiazdą spotkania będzie Julia Krysztofiak-Szopa.

Zdaniem Weroniki Marczuk w kobietach drzemie ogromny potencjał biznesowy, jednak większość z nich boi się podjąć ryzyka założenia własnej firmy lub sięgnięcia po kierownicze stanowisko. Gwiazda uważa, że kobietom tym potrzebne jest wsparcie ze strony innych pań, które odważyły się zaryzykować i odniosły sukces. Dlatego też jej fundacja Z nadzieją” organizuje warsztat coachingowy dla kobiet Od inspiracji do realizacji, czyli z sukcesem ci do twarzy. Jego uczestniczki będą miały szanse odkryć swój potencjał, nabrać umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji ze współpracownikami, kontrahentami i klientami oraz poznać kobiety, które zdradzą swoje sposoby na osiągnięcie zawodowego sukcesu 

Mężczyźni nas za wiele nie pokrzepią w tym zakresie, pewnie tak to już jest. Myślę, że dla każdej z nas jest ważne, żeby inna kobieta mogła być przykładem, inspiracją, a przede wszystkim dobrą duszą – mówi Weronika Marczuk w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Gwiazdą spotkania będzie Julia Krysztofiak-Szopa, która pomaga przedsiębiorcom z całego świata stawiać pierwsze kroki w Dolinie Krzemowej. Sama jest przedsiębiorcą, prowadzi własny start-up Wellfitting, jest też założycielką portalu Balkonetka.pl. Podczas warsztatów Od inspiracji do realizacji, czyli z sukcesem ci do twarzy podzieli się z uczestniczkami swoimi doświadczeniami i wiedzą z zakresu prowadzenia biznesu.

Jest niesamowita w ogóle jako kobieta, jako przedsiębiorca, jako matka. Udało nam się ją umówić, żeby przyjechała do nas i żeby naszym kobietom opowiedziała o tym, jak przełamać swoje bariery, jak uwierzyć w to, że można w ogóle rozpocząć w każdej chwili swój własny biznes, oraz o tym, jak to się robi w zasięgu międzynarodowym – mówi Weronika Marczuk.

Szkolenie poprowadzi Anna Szapert, coach i edukatorka zajmująca się m.in. treningiem kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych. Warsztaty odbędą się w dniach 27-28 września.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.