Newsy

Czekanie z zabiegami regeneracyjnymi do wiosny to błąd. Zimą nie należy robić przerwy w pielęgnacji włosów

2017-01-10  |  06:00
Mówi:Tomasz Schmidt, założyciel fryzjerskiej Akademii Wierzbicki & Schmidt

Andrzej Wierzbicki, założyciel fryzjerskiej Akademii Wierzbicki & Schmidt

  • MP4
  • Zarówno włosy, jak i skóra głowy na bieżąco potrzebują nawilżenia i oczyszczenia – podkreślają styliści fryzur. Zimą są one szczególnie narażone na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, przez co mogą się przetłuszczać, wysuszać, elektryzować i łamać. Dużym problemem jest również ich wypadanie. Kosmetyki używane do pielęgnacji powinny więc mieć bardzo bogaty skład. Zbawienne działanie mają chociażby: algi morskie, bluszcz pospolity, mango, papaja i marakuja.

    Fryzjerzy nie mają wątpliwości, zima zmusza do szczególnej dbałości o włosy, bo w przeciwnym razie mogą one przysparzać wielu problemów.

     To, co zimą obserwujemy najmocniej, to przede wszystkim elektryzowanie się włosów i ich przesuszenie, ponieważ przebywamy często w zamkniętych pomieszczeniach, które są sztucznie ogrzewane. Poza tym nosimy czapki, a w związku z tym te włosy są również obciążone i szybko się przetłuszczają – mówi agencji Newseria Lifestyle Tomasz Schmidt, stylista fryzur i współzałożyciel marki kosmetyków profesjonalnych Wierzbicki & Schmidt.

    Dlatego w tym czasie pielęgnacja włosów powinna być wszechstronna. Najważniejsze są nawilżanie, odżywianie i oczyszczanie. Zabiegów regeneracyjnych nie powinno się odkładać na później.

     Włosy trzeba pielęgnować przez cały rok, to tak jak z dbaniem o siebie, to jest proces, który powinien być trwać cały czas. Należy wybierać takie kosmetyki, które są ściśle dopasowane do naszych potrzeb. W tym celu warto się skonsultować ze specjalistą, niezależnie od tego, czy są to włosy kręcone, puszące się, falowane, z tendencją do przetłuszczania czy z łupieżem. Fryzjer najlepiej wie, jak zareagować na daną potrzebę, jakie dobrać kosmetyki – tłumaczy Tomasz Schmidt.

    Zdaniem fryzjerów jednym z największych problemów jest bardzo szybkie przetłuszczanie się włosów.

    – Kilkanaście lat temu włosy myło się dwa razy w tygodniu, teraz prawie każdy z nas myje je codziennie, ponieważ rzeczywiście warunki środowiska powodują, że nasza skóra przetłuszcza się dużo szybciej, to samo dotyczy włosów. W związku z tym w naszych kosmetykach postawiliśmy na odżywianie, ale i na oczyszczanie, bo tylko oczyszczona skóra głowy dobrze działa. Trzeba pamiętać, że szampon jest nie tylko do włosów, lecz przede wszystkim ma dobrze działać na skórę głowy. Czysta skóra głowy to zdrowa skóra, a zdrowa skóra głowy to zdrowy włos – podkreśla Tomasz Schmidt.

    Kolejny problem, który ma związek przede wszystkim z niewłaściwą dietą, to łamliwość i wypadanie włosów.

     Włos obumiera w swoim mieszku włosowym od czterech do sześciu miesięcy. Naturalne jest to, że część włosów musi wypaść, żeby urosło coś nowego. Natomiast druga rzecz – trzeba obserwować to, co się dzieje w naszym życiu. Substancje czynne w produktach wzmagających porost włosów i zabezpieczających je przed przedwczesnym wypadaniem nie będą działać tu i teraz. To musi być coś, co będzie działać za kilka tygodni czy za kilka miesięcy – mówi Andrzej Wierzbicki, stylista fryzur, współzałożyciel marki.

    Dlatego skład szamponów i odżywek do włosów powinien być dobrze przemyślany.

    – Nasze kosmetyki po brzegi są wypełnione składnikami pochodzącymi z natury, czy to z morza – jak algi czerwone nori, czy jak 12 ziół, które pochodzą z naszych polskich łąk. Jest wśród nich bluszcz pospolity – niesamowicie zdrowa roślina, która daje tak dużo fajnych rzeczy, wypełnienia włosy po brzegi jędrnością, blaskiem, elastycznością. Poza tym wykorzystaliśmy mango, papaję i marakuję, które działają na włosy bardzo rewitalizująco, powodując, że są zdrowe i piękne – wyjaśnia Andrzej Wierzbicki.

    Fryzjerzy podkreślają, że w pielęgnacji włosów najważniejsza jest regularność.

    – Aby włos wyglądał dobrze i było widać, że się go pielęgnuje, musimy używać kosmetyków systematycznie. To jest bardzo istotne. Włos lubi odżywienie i stałą pielęgnację, lubi być ciągle wypełniony substancjami, które mają go rewitalizować – mówi Andrzej Wierzbicki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.