Mówi: | Maciej Zień, projektant mody Agata Rak, kierownik rozwoju i komunikacji marketingowej Grupy Fargotex |
Do wystroju wnętrz coraz częściej wykorzystywane są wysokiej jakości tkaniny, do niedawna używane wyłącznie przez projektantów mody
Tkaniny stosowane w wystroju wnętrz powinny mieć równie wysoką jakość, co materiały używane przez projektantów mody. Designerzy zachęcają do inwestowania w lepszej jakości tkaniny obiciowe, zasłony czy poduszki na sofę. Dają one nie tylko gwarancję komfortu i stylowego wystroju wnętrza, lecz także oszczędność czasu i pieniędzy. Tymczasem Polacy wciąż wolą kupować tkaniny średniej jakości, tańsze, pozbawione takich cech, jak wytrzymałość, odporność na zanieczyszczenia i wielofunkcyjność.
Świat wnętrzarstwa i mody przenika się już od kilku lat, a wielu projektantów odzieży zajmuje się także stylizacją wnętrz. Zmieniające się co kilka sezonów trendy i kanony piękna znajdują wyraz zarówno na wybiegach domów mody, jak i w architekturze wnętrz.
Także materiały, jeszcze do niedawna zarezerwowane wyłącznie dla świata mody, dziś są z powodzeniem wykorzystywane przez architektów wnętrz. Do branży wnętrzarskiej przeniknęła moda na tkaniny wysokiej jakości, a także upodobania do takich wzorów, jak pepitka, kratka, paski. Projektanci przekonują, że tkaniny używane do obicia sofy lub uszycia zasłon powinny być równie dobrej jakości, co materiały stosowane przez największych kreatorów mody.
– Kiedy mamy przyjemny kaszmirowy płaszcz, zaczynamy marzyć o tym, by mieć też kanapę czy poduszkę o podobnej fakturze, albo na odwrót. To najlepszy dowód na to, jak blisko są te dwa światy – mówi Maciej Zień, projektant mody, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Zdaniem znanego projektanta, który od lat zajmuje się także wnętrzami, użycie tkanin wysokiej jakości pozwala właścicielom mieszkania na wykreowanie oryginalnego, podkreślającego ich indywidualny styl wnętrza. On sam używa w swojej pracy wyłącznie luksusowych tkanin. Projektując ubrania, lubi sięgać po jedwab, natomiast przy kreowaniu mebli lub dodatków do mieszkania najczęściej decyduje się na korzystanie z nowinek technicznych, które pozwalają odkryć inne zastosowanie materiału. Tkaniny użyte we wnętrzu mają – jego zdaniem – wzbudzać zainteresowanie klientów i pobudzać wyobraźnię. Polacy wciąż jednak nie są przekonani do inwestowania w materiały lepszej jakości.
– Polacy wybierają tkaniny ze średniej półki. Są to materiały nie zawsze dobrej jakości, choć – co od razu zaznaczam – wcale nie jest tak, że tkanina tania jest zła. Po prostu chcielibyśmy bardzo, żeby Polacy otworzyli swoje umysły i serca na design, bo, niestety, jeśli o to chodzi, to jesteśmy w ogonie Europy. Mamy do zaoferowania tkaniny, które są multifunkcyjne, co oznacza, że skupiają w sobie esencję designu, innowacje i niezwykły komfort użytkowania – mówi Agata Rak, kierownik rozwoju i komunikacji marketingowej Grupy Fargotex.
Wybór tkanin lepszej jakości to jednak nie tylko kwestia dobrego designu, lecz także oszczędność czasu i pieniędzy. Materiały te są bowiem bardziej wytrzymałe, a więc będą służyć znacznie dłużej niż te gorszej klasy. Nowoczesne tkaniny cechuje ponadto wielofunkcyjność: z tego samego materiału można uszyć zarówno zasłony, jak i dekoracyjne poduszki na sofę czy obicia krzeseł. Charakteryzują się one także niezwykłymi walorami w zakresie użytkowania, bo łatwo się je czyść, często wystarczy użyć tylko odrobiny wody.
Czytaj także
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-19: Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
- 2024-08-27: Agnieszka Hyży: W nowym programie mamy bardzo doświadczonych prowadzących jak Kasia Cichopek i Maciek Kurzejewski. Będą dla nas absolutnie cenną skarbnicą wiedzy
- 2024-04-24: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
- 2024-04-11: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Regularne badania profilaktyczne stawiamy sobie za punkt honoru. Chcemy być zdrowi i aktywni
- 2024-01-11: Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-12-18: Edyta Herbuś: Maciej Zień jest bardzo twórczą, ale też trochę nienasyconą osobą. Życzę mu, żeby potrafił się na chwilę zatrzymać po wielkim sukcesie jego kolekcji
- 2023-04-13: Oszczędzanie energii nie kończy się wraz z sezonem grzewczym. O wysokości rachunków warto pomyśleć przy okazji wiosennych porządków i remontów [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.