Mówi: | Maciej Zień, projektant mody Agata Rak, kierownik rozwoju i komunikacji marketingowej Grupy Fargotex |
Do wystroju wnętrz coraz częściej wykorzystywane są wysokiej jakości tkaniny, do niedawna używane wyłącznie przez projektantów mody
Tkaniny stosowane w wystroju wnętrz powinny mieć równie wysoką jakość, co materiały używane przez projektantów mody. Designerzy zachęcają do inwestowania w lepszej jakości tkaniny obiciowe, zasłony czy poduszki na sofę. Dają one nie tylko gwarancję komfortu i stylowego wystroju wnętrza, lecz także oszczędność czasu i pieniędzy. Tymczasem Polacy wciąż wolą kupować tkaniny średniej jakości, tańsze, pozbawione takich cech, jak wytrzymałość, odporność na zanieczyszczenia i wielofunkcyjność.
Świat wnętrzarstwa i mody przenika się już od kilku lat, a wielu projektantów odzieży zajmuje się także stylizacją wnętrz. Zmieniające się co kilka sezonów trendy i kanony piękna znajdują wyraz zarówno na wybiegach domów mody, jak i w architekturze wnętrz.
Także materiały, jeszcze do niedawna zarezerwowane wyłącznie dla świata mody, dziś są z powodzeniem wykorzystywane przez architektów wnętrz. Do branży wnętrzarskiej przeniknęła moda na tkaniny wysokiej jakości, a także upodobania do takich wzorów, jak pepitka, kratka, paski. Projektanci przekonują, że tkaniny używane do obicia sofy lub uszycia zasłon powinny być równie dobrej jakości, co materiały stosowane przez największych kreatorów mody.
– Kiedy mamy przyjemny kaszmirowy płaszcz, zaczynamy marzyć o tym, by mieć też kanapę czy poduszkę o podobnej fakturze, albo na odwrót. To najlepszy dowód na to, jak blisko są te dwa światy – mówi Maciej Zień, projektant mody, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Zdaniem znanego projektanta, który od lat zajmuje się także wnętrzami, użycie tkanin wysokiej jakości pozwala właścicielom mieszkania na wykreowanie oryginalnego, podkreślającego ich indywidualny styl wnętrza. On sam używa w swojej pracy wyłącznie luksusowych tkanin. Projektując ubrania, lubi sięgać po jedwab, natomiast przy kreowaniu mebli lub dodatków do mieszkania najczęściej decyduje się na korzystanie z nowinek technicznych, które pozwalają odkryć inne zastosowanie materiału. Tkaniny użyte we wnętrzu mają – jego zdaniem – wzbudzać zainteresowanie klientów i pobudzać wyobraźnię. Polacy wciąż jednak nie są przekonani do inwestowania w materiały lepszej jakości.
– Polacy wybierają tkaniny ze średniej półki. Są to materiały nie zawsze dobrej jakości, choć – co od razu zaznaczam – wcale nie jest tak, że tkanina tania jest zła. Po prostu chcielibyśmy bardzo, żeby Polacy otworzyli swoje umysły i serca na design, bo, niestety, jeśli o to chodzi, to jesteśmy w ogonie Europy. Mamy do zaoferowania tkaniny, które są multifunkcyjne, co oznacza, że skupiają w sobie esencję designu, innowacje i niezwykły komfort użytkowania – mówi Agata Rak, kierownik rozwoju i komunikacji marketingowej Grupy Fargotex.
Wybór tkanin lepszej jakości to jednak nie tylko kwestia dobrego designu, lecz także oszczędność czasu i pieniędzy. Materiały te są bowiem bardziej wytrzymałe, a więc będą służyć znacznie dłużej niż te gorszej klasy. Nowoczesne tkaniny cechuje ponadto wielofunkcyjność: z tego samego materiału można uszyć zarówno zasłony, jak i dekoracyjne poduszki na sofę czy obicia krzeseł. Charakteryzują się one także niezwykłymi walorami w zakresie użytkowania, bo łatwo się je czyść, często wystarczy użyć tylko odrobiny wody.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-26: Maciej Rock: „Halo tu Polsat” to bardzo trudny program. Jesteśmy przed kamerami przez trzy godziny i cały czas musimy zachować energię
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-19: Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
- 2024-08-27: Agnieszka Hyży: W nowym programie mamy bardzo doświadczonych prowadzących jak Kasia Cichopek i Maciek Kurzejewski. Będą dla nas absolutnie cenną skarbnicą wiedzy
- 2024-04-24: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
- 2024-04-11: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Regularne badania profilaktyczne stawiamy sobie za punkt honoru. Chcemy być zdrowi i aktywni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.