Newsy

Muzyka klasyczna nie tylko w filharmonii. Na koncerty decydują się też obiekty handlowe

2018-08-20  |  06:00
Mówi:Karolina Sajniak-Drzyzga
Funkcja:project leader
Firma:International Cochran Piano Competition i cyklu 'Klasyka na Koszykach'
  • MP4
  • Odczarowanie muzyki klasycznej, czyli zwiększanie jej dostępności słuchaczom, którzy do tej pory mieli z nią niewiele styczności – to cel inicjatyw takich jak „Klasyka na Koszykach”, serii recitali fortepianowych odbywających się w każdą niedzielę w warszawskiej Hali Koszyki. Jest to pierwsze komercyjne miejsce w Polsce, w którym regularnie odbywają się koncerty muzyki klasycznej. Pomysłodawcą projektu jest Julian Cochran Foundation – fundacja dążąca do zmiany tradycyjnego postrzegania muzyki klasycznej.

    Aby odczarować muzykę klasyczną, na pewno warto pomyśleć o większej ilości projektów, które mogą ją rozpowszechnić. Jednym z nich jest „Klasyka na Koszykach”, czyli seria regularnych koncertów muzyki klasycznej w przestrzeni komercyjnej w Hali Koszyki, którą realizujemy we współpracy z firmą Yamaha. Podczas tych wydarzeń burzymy barierę pomiędzy artystą a odbiorcą. Nasi artyści rozmawiają z publicznością, opowiadają jej o utworach i kompozytorach, których utwory wykonują. Jest to również możliwość odbycia 40-minutowej podróży przez najpiękniejsze utwory w historii muzyki klasycznej – mówi agencji informacyjnej Newseria Karolina Sajniak-Drzyzga, project leader International Cochran Piano Competition i cyklu „Klasyka na Koszykach”.

    Każda niedziela jest okazją do poznania innego artysty. Na scenie prezentują się zarówno znani zagraniczni muzycy, tacy jak np. brytyjski wiolonczelista Jacob Shaw czy duński pianista David Lau Magnussen, jak również wykonawcy stawiający pierwsze kroki przed szeroką publicznością. Koncerty odbywają się o godzinie 15. Są bezpłatne i dostępne dla wszystkich odwiedzających Halę.

    – „Klasyka na Koszykach” wychodzi do ludzi. Chcemy edukować publiczność i dać jej „bezpieczne” miejsce do posłuchania wspaniałej muzyki w znakomitych wykonaniach. Na naszej scenie wystąpiło do tej pory ponad 50 artystów. Mamy stałych odbiorców tej serii koncertowej, ale obserwujemy też dużą liczbę osób, które przychodzą tutaj na spotkania towarzyskie, a zwabieni dźwiękami zostają na cały koncert – mówi Karolina Sajniak-Drzyzga.

    Julian Cochran Foundation zajmuje się łączeniem muzyki klasycznej, biznesu i nowych technologii. Tworzy ją grupa ekspertów z doświadczeniem w zarządzaniu międzynarodowymi wydarzeniami kulturalnymi. Od 2014 roku fundacja organizuje m.in. międzynarodowy konkurs pianistyczny dla dorosłych International Cochran Piano Competition – jedyny na świecie w całości realizowany w formule online.

    – Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszym konkursem. W trzeciej edycji brało udział 135 uczestników z 35 krajów. Bardzo nas cieszy, że ta liczba cały czas wzrasta. Każdy uczestnik może nagrać film z dowolnego miejsca na świecie – tym sposobem eliminujemy m.in. bariery ekonomiczne, które stawia udział w „standardowych” konkursach, w postaci zakupu biletów lotniczych czy płatności za hotele. Ponadto każdy z uczestników wygrywa, dostaje feedback od członków jury i na jego podstawie może dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o swojej grze: co warto poprawić, co jest dobre i nad czym warto jeszcze popracować – mówi Karolina Sajniak-Drzyzga.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.