Mówi: | Anna Matusiak |
Funkcja: | konsultantka ślubna |
Wesele nie musi kosztować majątku. Można zorganizować ślub na każdą kieszeń
Okres gorączkowych przygotowań do ślubu dotyka praktycznie każdą parę młodą. Podążając za trendami, a jednocześnie próbując zaspokoić swoje oczekiwania, łatwo zgubić zdrowy rozsądek i wydać fortunę, a efekt i tak nie będzie zadowalający. Z obserwacji konsultantki ślubnej Anny Matusiak wynika, że ze świadomością kosztów i oceną możliwości finansowych u przyszłych małżonków nie jest najlepiej.
Ślub i piękne wesele to marzenie niemal każdej młodej pary. Czasem jednak koszty zorganizowania przyjęcia mogą przerazić nawet najbardziej zakochanych. Zdaniem doświadczonych konsultantów, choć nie uniknie się stałych opłat, to pozostałe kwestie można zorganizować niedrogo, ale satysfakcjonująco i tak, by nikt nie miał powodu do narzekań. Przede wszystkim warto dobrze rozpoznać rynek i wybrać najbardziej konkurencyjne oferty.
– Wierzę, że można zorganizować ślub na każdą kieszeń, w taki sposób, żeby był on smaczny, z klasą, żeby był jakościowy, ale też trzeba brać pod uwagę pewne ceny, które się nie zmniejszą – mówi agencji Newseria Anna Matusiak, konsultantka ślubna.
Anna Matusiak przyznaje, że ile par młodych, tyle różnych charakterów i nierzadko odmiennych wizji wymarzonej ceremonii. Jeśli żadne z narzeczonych nie chce odpuścić, to pojawia się duży problem, bo przecież nijak nie da się pogodzić stylu glamour i kryształów z boho, wiankiem i bosymi stopami. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze zderzenie marzeń z bolesną finansową rzeczywistością. I wtedy okazuje się, że zamiast ściany z kwiatów, która tak pięknie wyglądała na zdjęciu w katalogu, stać nas jedynie na bukiecik na stole i to też skromny.
– Jeżeli spotyka się z nami para, która mówi, chcemy wesele na 150 osób, koniecznie w Warszawie, ewentualnie w okolicach, ale blisko, z noclegami, DJ-em, fotografem, dużą ilością kwiatów, oczywiście menu i mamy na to wszystko budżet 30 tys., to nie da się. Bardzo łatwo jest policzyć samą cenę talerzyka, mniej więcej ładne miejsce z klasą w Warszawie i w okolicach to jakieś 250-350 zł za talerzyk, więc jeżeli policzymy 150 osób razy te 300 zł, wychodzi nam jakaś baza, absolutna podstawa, która często już jest większa niż budżet, jaki para planuje sobie z założenia na wszystko – tłumaczy Anna Matusiak.
Toteż idea programu „Wesele na każdą kieszeń” w telewizji TLC, w którym para młoda poznaje weselne realia, wydaje się być niezwykle przydatna. Na przykładzie innych narzeczeni przekonują się, że ślubny kompromis, czyli zadowalający efekt w zgodzie z marzeniami, finansowo jest możliwy do udźwignięcia.
– Może być z klasą, smacznie, pięknie, bez przysłowiowych pasztetów i galarety na stole. Bardzo zawsze staramy się przekonać pary młode, że może dajmy je do bufetów, bo wtedy aż żal tych dekoracji, że może kolorowe napoje zabierzmy na oddzielny bufet, nie na stole, bo dekoratorki robią mistrzostwo świata, na zdjęciu widać trzy podstawowe kolory napojów gazowanych, to się gryzie. Ale jak ktoś się upiera, to oczywiście ma tak jak chce, ale naprawdę przaśnie nie musi oznaczać bez klasy, a glamour nie musi oznaczać nudno i nadęcie – mówi Anna Matusiak.
Program „Wesele na każdą kieszeń” to także kopalnia inspiracji. Narzeczeni mogą w nim znaleźć wiele ekonomicznych rozwiązań, zarówno w stylu „zrób to sam”, jak i tych oryginalnych i kosztownych, wywołujących efekt wow, jak choćby tort na huśtawce czy przyjęcie na dachu.
Czytaj także
- 2025-04-29: Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa
- 2025-03-27: Zakończenie wojny w Ukrainie poprawiłoby klimat inwestycyjny w Polsce. Inwestorzy cenią stabilność i bezpieczeństwo
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-13: Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-04-14: Nawet połowa ekodeklaracji w reklamach może być nieprawdziwa. Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2025-01-16: Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.