Newsy

Polki nieodpowiedzialnie używają kosmetyków

2013-10-31  |  09:00
Nie wszystkie kobiety pamiętają, że kosmetyki powinny być dobrane do rodzaju ich skóry oraz wieku. Eksperci przypominają że nie można stosować kremów, które są przeznaczone dla osób od nas starszych lub młodszych bądź o innej cerze. Każdy z dostępnych na rynku produktów ma inne działania i odpowiada na inne potrzeby.

Specjaliści nie pozostawiają złudzeń. Tak jak trzydziestolatka nie uniknie starzenia się skóry stosując krem dla kobiet 50+, tak pięćdziesięciolatka nie odmłodzi swojego wyglądu, sięgając po produkt przeznaczony dla młodszej cery.

– Nasza skóra starzeje się wraz z upływem lat, natomiast na kondycję naszej skóry w odpowiedniej grupie wiekowej ma wpływ wiele czynników: sposób odżywiania się, warunki atmosferyczne. Bardzo często też nasza skóra jest starsza w związku z tym, że korzystamy z solarium – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominika Hachuła z firmy Eveline Cosmetics.

Wybierając krem należy kierować się kondycją naszej cery i informacjami, które można znaleźć na etykiecie produktu.

– Obecnie obowiązuje nowe prawo kosmetyczne, które gwarantuje, że wszystkie produkty muszą być bezpieczne dla klienta. Są przebadane dermatologicznie i nie są testowane na zwierzętach – wyjaśnia Dominika Hachuła.

Oprócz kategorii wiekowej należy też kierować się kondycją skóry i jej typem. Zazwyczaj producenci kosmetyków wyróżniają cztery rodzaje cery: normalna, sucha, tłusta lub mieszana.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.