Newsy

Polki nieodpowiedzialnie używają kosmetyków

2013-10-31  |  09:00
Nie wszystkie kobiety pamiętają, że kosmetyki powinny być dobrane do rodzaju ich skóry oraz wieku. Eksperci przypominają że nie można stosować kremów, które są przeznaczone dla osób od nas starszych lub młodszych bądź o innej cerze. Każdy z dostępnych na rynku produktów ma inne działania i odpowiada na inne potrzeby.

Specjaliści nie pozostawiają złudzeń. Tak jak trzydziestolatka nie uniknie starzenia się skóry stosując krem dla kobiet 50+, tak pięćdziesięciolatka nie odmłodzi swojego wyglądu, sięgając po produkt przeznaczony dla młodszej cery.

– Nasza skóra starzeje się wraz z upływem lat, natomiast na kondycję naszej skóry w odpowiedniej grupie wiekowej ma wpływ wiele czynników: sposób odżywiania się, warunki atmosferyczne. Bardzo często też nasza skóra jest starsza w związku z tym, że korzystamy z solarium – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominika Hachuła z firmy Eveline Cosmetics.

Wybierając krem należy kierować się kondycją naszej cery i informacjami, które można znaleźć na etykiecie produktu.

– Obecnie obowiązuje nowe prawo kosmetyczne, które gwarantuje, że wszystkie produkty muszą być bezpieczne dla klienta. Są przebadane dermatologicznie i nie są testowane na zwierzętach – wyjaśnia Dominika Hachuła.

Oprócz kategorii wiekowej należy też kierować się kondycją skóry i jej typem. Zazwyczaj producenci kosmetyków wyróżniają cztery rodzaje cery: normalna, sucha, tłusta lub mieszana.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.