Mówi: | Piotr i Wojtek Cugowscy |
Firma: | zespół Bracia |
Zespół Bracia zagra specjalny, walentynkowy koncert
W poprzednich latach Bracia decydowali się tylko na pojedyncze koncerty akustyczne. Na początku 2014 roku postanowili wyruszyć w długo przygotowywaną trasę „unplugged”. Do tej pory zagrali w Oleśnicy, Kobylnicy koło Słupska oraz w Wejherowie.
– Koncerty akustyczne są trochę inne w odbiorze niż koncerty elektryczne, gdzie jest głośno i bardzo dynamicznie. Występy akustyczne niosą ze sobą kompletnie inne emocje, działają mocniej na serce niż na głowę – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Cugowski.
Koncerty akustyczne związane są z promocją wydanej w 2013 roku płyty „Zmienić zdarzeń bieg” oraz najnowszego singla „Po drugiej stronie chmur”. W trakcie przygotowań do trasy niektóre utwory doczekały się poważnych modyfikacji.
– Gramy na innych instrumentach, musieliśmy zrobić inne aranżacje utworów, które na co dzień grane są na gitarach elektrycznych. Trochę to wszystko inaczej wygląda, inna jest dynamika piosenek. Niektóre kompozycje okazują się zupełnie czymś innym, gdy gra się je na gitarach akustycznych – dodaje Wojciech Cugowski.
Jedynym odstępstwem od koncertów akustycznych w zimowej trasie Braci jest koncert walentynkowy. Formacja przygotowuje specjalny repertuar, tym razem w standardowym instrumentarium.
– 14 lutego w bydgoskiej Hali „Łucznika’’ zagramy koncert, ale tym razem nie akustyczny tylko elektryczny. Będziemy grali piosenki dla zakochany – będzie głośno i radośnie – kończy Wojciech i Piotr Cugowscy.
Bracia działają na polskiej scenie muzycznej od 2001 roku. Do tej pory zespół wydał 4 płyty studyjne oraz zdobył szereg prestiżowych wyróżnień. Ostatni album zespołu uplasował się na 7 miejscu listy sprzedaży OLiS oraz zdobył status bestselleru na portalu empik.com.
Czytaj także
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-19: Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat
- 2025-05-21: Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
- 2025-03-20: Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-24: Julia Kamińska: Materiał z mojej debiutanckiej płyty jest kontrowersyjny i raczej ciężki, ale ludzie chcą tego słuchać
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.