Newsy

Zieleń i czerwień cegły to kolory, które będą dominować w architekturze wnętrz w tym roku

2015-02-05  |  06:10

Barwy przyrody i naturalne materiały to podstawowe trendy w aranżacji wnętrz w tym roku. Kolory w mieszkaniu mają sprzyjać odpoczynkowi i wyciszeniu po męczącym dniu. Zdaniem ekspertów taką moc ma przede wszystkim zieleń, która będzie dominującą barwą. Na topie będzie także jasna ceglana czerwień, fiolet i delikatne pastele.

Pod koniec każdego roku znani producenci farb do wnętrz typują kolory, które będą dominować w architekturze wnętrz w nadchodzącym roku. Kolorystyczne typy wyznaczane są na podstawie wielomiesięcznych badań trendów w modzie i branży wnętrzarskiej. Zdaniem ekspertów szybkie tempo współczesnego życia sprawia, że większość ludzi pragnie, by ich domy lub mieszkania stanowiły swego rodzaju azyl, miejsce, w którym można odpocząć i wyciszyć się. Dlatego w 2015 roku wśród kolorów wnętrz prym wieść będzie zieleń barwa harmonii i równowagi.

– To trochę wynika z tęsknoty za naturą, za tym, co jest nam najbliższe. Chcemy się wyciszyć, chcemy nieco zwolnićChcemy w naszym wnętrzu poczuć powiew wiatru oraz zapach liści i kwiatów, stąd zielone odcienie, ale takie spokojne, stonowane, raczej w chłodnych tonacjach. Pojawią się także kolory bardziej zdecydowane – fiolety, ale raczej w dodatkach. Modne będą też pastele i odcienie neutralne mówi Kinga Romanowska, rzecznik prasowy Benjamin Moore, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Wielu producentów proponuje ponadto odcień czerwonej cegły, bardzo rozjaśniony, wpadający w pomarańcz i delikatny róż. Jest to ciepła barwa, która delikatnie ożywi wnętrze i nada mu radosny charakter. Czerwień cegły zastąpi w tym roku żywe, silnie kontrastujące z innymi barwami odcienie  czerwonego wina i bordo, które bardziej sprzyjają pobudzeniu niż wyciszeniu i poczuciu harmonii. Kolor ten świetnie sprawdzi się w połączeniu ze złotem, miedzią i bielą.

Pewien trend z zeszłego roku pozostał, czyli pastele i kolory spokojne, niekrzykliwe, które w tym roku będą jeszcze chłodniejsze, bardziej stonowane. I to jest bardzo fajne, ponieważ możemy uzyskać ciekawe efekty, dekorując nasze wnętrze. Styl, który się pojawia i który będzie dominował to styl monochromatyczny, czyli używamy we wnętrzu jednego koloru, ale w różnych odcieniach. Czasami możemy nawet nie zauważyć, że użyliśmy zaledwie jednej barwy – mówi Kinga Romanowska.

Idea powrotu do natury przejawia się nie tylko w trendach kolorystycznych. W 2015 roku styliści namawiają do wybierania naturalnych materiałów, a więc drewna i skór. Kolorystyczne trendy należy traktować jako inspirację. Eksperci nie namawiają do tego, by co roku przemalowywać mieszkania, lecz by potraktować najnowsze trendy jako bodziec do delikatnych zmian. Poduszki, zasłony czy pokrowce w modnych w danym sezonie kolorach sprawią, że mieszkanie nie tylko będzie urządzone w zgodzie z obowiązującą moda, lecz przede wszystkim nabierze nowego, świeżego wyglądu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.