Newsy

Anna Lewandowska: Na zmianę nawyków zawsze jest czas. Żywienie i dbanie o zdrowie to najważniejszy punkt w czasie pandemii

2021-05-19  |  06:17

Sportsmenka podczas konferencji prasowej z okazji pierwszych urodzin SuperMenu by Anna Lewandowska opowiedziała o początkach jej cateringu dietetycznego. Zwróciła uwagę, że start w trakcie pandemii był dużym wyzwaniem. Mimo specyficznej sytuacji i lockdownu Lewandowska rok temu postanowiła podjąć ryzyko i rozpocząć nowy projekt. Wiedziała, że wielomiesięczne przygotowania nie mogą pójść na marne, a załoga gotowa do pracy musi rozpocząć działanie. Decyzja okazała się sukcesem.

Według raportu „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” cateringi dietetyczne w Polsce są coraz bardziej popularne. Obecnie rynek wyceniany jest na ponad 2 mld zł i będzie rósł. Tylko w 2020 roku, mimo rozwijającej się pandemii, powstało prawie 200 nowych cateringów. Wśród nich było również SuperMenu by Anna Lewandowska.

– Zdecydowałam, że jestem gotowa, żeby założyć catering dietetyczny. W zeszłym roku w lutym dobiegało końca niespełna roczne przygotowywanie nowoczesnego zakładu produkcyjnego, który naprawdę robi wrażenie. Na przełomie marca i kwietnia mieliśmy wystartować. Nagle wybucha pandemia. To był trudny moment, bo wszystko było już przygotowane: osoby operacyjne, dietetycy – olbrzymi zespół. Spoczywała na mnie duża odpowiedzialność – mówi Anna Lewandowska.

Sportsmenka tłumaczy, że decyzja o rozpoczęciu działania mimo wybuchu pandemii na początku nie była dla niej oczywista. Świat wówczas pogrążony był w strachu i niepewności. Wizja nadciągającego zagrożenia sprawiła jednak, że wiele osób postanowiło zmienić coś w swoim dotychczasowym życiu i zmodyfikować żywieniowe przyzwyczajenia. Anna Lewandowska cieszy się, że nie przełożyła rozpoczęcia działalności. Patrząc z perspektywy czasu, wie, że była to właściwa decyzja.

– Razem z moimi wspólnikami stwierdziliśmy, że to jest odpowiedni moment. Chcieliśmy pokazać, że na zmianę nawyków zawsze jest czas, nawet mimo pandemii, stresu i lęku. Żywienie i dbanie o zdrowie to najważniejszy punkt w czasie pandemii – zaznacza.

Raport „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” pokazuje, że 65 proc. osób korzystających z diet pudełkowych decyduje się na catering, ponieważ chce odżywiać się zdrowiej. Ten wynik świadczy o tym, że świadomość społeczna dotycząca zbilansowanej i pełnowartościowej diety bardzo szybko rośnie. Anna Lewandowska tłumaczy, że współtworząc SuperMenu, korzystała ze swojego doświadczenia oraz wiedzy. Starała się, by jadłospisy odpowiadały podejściu do żywienia, które jest jej bliskie.

– Moje podejście w kontekście tego, co bym chciała, żeby znajdowało się w cateringu, było dosyć restrykcyjne. Zależało mi przede wszystkim na eliminowaniu składników takich jak pszenica, cukier, produkty przetworzone. Mamy do wyboru różne opcje diet, między innymi dietę Wyzwanie Wojownika, którą stosuję wspólnie z mężem. To dieta oparta właśnie na eliminacji niektórych produktów spożywczych. Oczywiście w ofercie cateringu znajdują się też diety bez glutenu, bez laktozy i te oparte na poszczególnych trendach żywieniowych, takich jak Intermittent Fasting – wyjaśnia.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę

Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.