Newsy

W hotelach i ośrodkach SPA coraz popularniejsza jest kuchnia wellness

2015-06-08  |  06:10

Coraz więcej hoteli i ośrodków SPA proponuje swoim klientom kuchnię wellness, bo jest ona dla organizmu swoistym zastrzykiem energii, witamin i substancji odżywczych. Jej podstawą są śniadania składające się ze zdrowych regionalnych produktów, ekologicznych warzyw i owoców. W trend wellness doskonale wpisuje się kuchnia molekularna, kuchnia sous vide i slow food.

Kuchnia wellness czasem bywa niewłaściwie identyfikowana z żywnością o obniżonej zawartości kalorycznej. Kucharze podkreślają jednak, że to nie jest sposób odżywiania w stylu light, tylko sięganie po produkty naturalne, bogate w witaminy i minerały. W kuchni wellness nie może więc zabraknąć różnorodnych warzyw i owoców, najlepiej tych pochodzących z ekologicznych upraw.

To przede wszystkim zdrowa kuchnia oparta o produkty dobierane w sposób bardzo selektywny. Ich wartość energetyczna jest na odpowiednim poziomie i dzięki temu czujemy się bardzo dobrze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Fiedorowicz, dyrektor generalny Cottonina Villa & Mineral SPA Resort.

W kuchni wellness trzeba wystrzegać się żywności modyfikowanej, bogatej w tłuszcze nasycone oraz produktów zawierających barwniki, konserwanty i wszelkiego rodzaju polepszacze smaku. Tymi kryteriami kieruje się coraz więcej kucharzy w hotelach i ośrodkach SPA.

– Na pewno widać tutaj tendencję, że gość zwraca uwagę na to, czy na śniadaniu pojawiały się świeże owoce, warzywa, produkty, które są z lokalnych gospodarstw, z konkretnych regionów. Począwszy od produktów, które są serwowane na ciepłych bufetach, a kończąc na zimnych, poprzez dodatki takie jak miód, wszelkiego rodzaju kiełki czy sery – tłumaczy Marta Fiedorowicz.

Marta Fiedorowicz podkreśla, że wellness to filozofia propagująca styl życia w pełnej harmonii ciała, umysłu i ducha. Chodzi tutaj zarówno o aktywność fizyczną, jak i o kuchnię – kuszącą wyśmienitym smakiem i sprzyjającą zdrowiu.

Aktualnie bardzo popularna jest kuchnia sous vide, która jest przygotowywana w niskich temperaturach i która dzięki swojej technologii zachowuje wartość energetyczną i witaminową wszelkich potraw. Dzięki temu mamy pewność, że potrawy, które spożywamy, są pełne witamin, soczyste, zdrowe i dają nam odpowiednią siłę i witalność. Na pewno slow food i kuchnia molekularna to te, które można podać jako przykłady wellness – mówi Marta Fiedorowicz.

W kuchni wellness menu jest układane przede wszystkim na podstawie upodobań kulinarnych klientów. Dania i przekąski mają dodawać energii, poprawiać nastrój i uzupełniać niedobory tych składników, które są paliwem dla organizmu.

Bardzo ciekawym trendem są koktajle, tzw. bomby energetyczne, które są przygotowane w zależności od preferencji każdej osoby, jej problemów zdrowotnych, upodobań i oczekiwanych efektów związanych z niedoborami witamin czy stylem życia – dodaje Marta Fiedorowicz.

Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że po zdrowe i ekologiczne produkty sięga już ponad 70 proc. Polaków.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.