Komunikaty PR

1 milion 200 tysięcy kilometrów dla dzieci z nowotworami

2023-08-28  |  19:00
Biuro prasowe
Do pobrania komunikat ( 0.17 MB )

Organizatorem wyzwania jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. Od 32 lat fundacja zapewnia wszechstronne i nieprzerwane wsparcie dzieciom, nastolatkom i ich bliskim w chorobie nowotworowej, jednocześnie szukając różnorodnych form niesienia skutecznej pomocy. RakReaton jest jedną z nich.

– Chcemy zaangażować w ten sposób jak największą liczbę osób i przekonać z jednej strony tych aktywnych, że pomaganie można łączyć ze swoją pasją, a pozostałych, że można wspierać nas na co dzień, niejako przy okazji wykonywania stałych czynności, takich jak droga do pracy czy relaksacyjny spacer. Poruszamy ludzi w słusznym celu, stąd tegoroczne hasło „Rusza mnie pomaganie” – mówi Anna Apel, Prezes Zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.

1,2 miliona kilometrów dla 1200 chorych dzieci

Tegorocznym celem wyzwania jest pokonanie 1 milion 200 tysięcy kilometrów w jak najkrótszym czasie.

– Liczba ta nie jest przypadkowa, ponieważ średnio co roku u 1200 dzieci w Polsce diagnozowana jest choroba nowotworowa, która dotyka nie tylko małych pacjentów, lecz także ich bliskich. Wszyscy zmuszeni są do mierzenia się z różnymi trudnościami natury psychospołecznej na każdym etapie choroby i leczenia, więc im wszystkim potrzebne jest odpowiednie wsparcie – wyjaśnia Anna Apel.

Aby osiągnąć wymaganą liczbę kilometrów uczestnicy wyzwania - zarówno osoby indywidualne, jak również drużyny firmowe - mają do wyboru trzy kategorie aktywności:

  • Kategoria: Nogi (dostępne aktywności: bieg, bieg trailowy. spacer, nordic walking, wędrówka, bieg narciarski, ski-tour, wózek inwalidzki, bieżnia) – zapis GPS,
  • Kategoria: Koła (dostępne aktywności: rower, rower szosowy, rower gravelowy, rower górski, rower elektryczny, hulajnoga, rolki/wrotki, deskorolka, rower ręczny, stacjonarny) – zapis GPS,
  • Kategoria: Kroki (wystarczy połączyć źródło kroków aplikację Google Fit/Apple Zdrowie lub zegarek Garmin/Polar, dzięki temu każdy krok zostanie wliczony do wyzwania).


Jeśli uda się osiągnąć cel, partnerzy wyzwania przekażą 120 tysięcy złotych na rzecz chorych dzieci

Na aktywności uczestnicy mają cały wrzesień, który w Polsce i na świecie uznaje się za miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Jeśli uda się to zrobić, partnerzy RakReatonu: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej i Grupa Impel przekażą 120 tysięcy złotych na pomoc chorym dzieciom i ich bliskim.

Żeby wziąć udział w wyzwaniu należy zainstalować aplikację Activy

Nad sprawnym przebiegiem wyzwania czuwa Activy, partner technologiczny RakReatonu. Jest to aplikacja, którą każdy uczestnik instaluje sobie na urządzeniu mobilnym. Program monitoruje aktywność ruchową uczestnika i zlicza pokonany przez niego dystans. Osiągnięte przez niego kilometry są następnie przeliczane na punkty i dodawane do ogólnej klasyfikacji wyzwania. Aplikacja jest kompatybilna z popularnymi rejestratorami aktywności dla sportowców i amatorów, takimi jak: Garmin, Polar czy Strava. Nie trzeba uruchamiać obu programów, wystarczy zsynchronizować obie aplikacje w ustawieniach Activy.

26 tysięcy osób już pokonało ponad 3 miliony kilometrów

Dotychczasowe trzy edycje RakReatonu spotkały się z dużym odzewem w całej Polsce. W tym czasie ponad 26 tysięcy osób uzbierało ponad 3 miliony kilometrów, dzięki czemu już 320 tysięcy złotych wsparło chore dzieci i ich bliskich. Od początku wyzwanie jest częścią kampanii Złotej Wstążki.

Zachęcamy do śledzenia postępów w RakReatonie w mediach społecznościowych:
FB/ RakReaton
IG/ RakReaton
FB/ NaRatunekDzieciomzChorobaNowotworowa
IG/ naratunek_org

***

Naszą wizją jest świat, w którym wszystkie dzieci i nastolatkowie chorzy onkologicznie pokonają nowotwór i będą mieli szansę wieść zdrowe i szczęśliwe życie. Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” nieprzerwanie od ponad 30 lat otacza opieką dzieci i nastolatków z chorobą nowotworową oraz ich rodziny na każdym etapie leczenia. Umożliwiamy dostęp do światowych osiągnięć onkologii dziecięcej i najnowszych metod leczenia. Świadczymy wsparcie psychologiczne, pedagogiczne i socjalne. Prowadzimy i finansujemy badania naukowe, rozwijamy wiedzę służącą szybkiej diagnozie i efektywnemu leczeniu pacjentów onkologicznych oraz poprawie jakości życia ozdrowieńców. Budujemy społeczną świadomość problematyki chorób nowotworowych u dzieci i nastolatków. Z naszej inicjatywy wybudowano we Wrocławiu „Przylądek Nadziei”, najnowocześniejszą w Polsce Klinikę dla dzieci chorych na nowotwory. W ciągu roku leczy się w niej blisko 2000 dzieci z całego kraju. Naszym Partnerem strategicznym jest firma HEADFOUND z Kolonii, która wspiera realizację celów strategicznych Fundacji merytorycznie i finansowo. Łączy nas wspólne posłannictwo i misja, aby zapewniać wszechstronne, nieprzerwane wsparcie dzieciom i nastolatkom z chorobą nowotworową oraz ich rodzinom - w trakcie leczenia i po jego zakończeniu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe
2024-08-02 | 07:30

Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów

W tym roku podczas najbardziej znanego festiwalu w Polsce, Pol’and’Rock, powstanie „wkręcone” dzieło. Firma Klimas Wkręt-met, producent technik zamocowań dla
Styl życia Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
2024-07-31 | 13:00

Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej

Spektakle dla dzieci, koncert i joga w ogrodach na dachu oraz sety DJ-a. Sierpień w Galerii Północnej zapowiada się kulturalnie i aktywnie. W Galerii Północnej trwa lato
Styl życia Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
2024-07-31 | 11:40

Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach

Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.