Komunikaty PR

1200 kandydatów z całego świata aplikowało na stanowisko World Travel Hackera

2023-06-27  |  14:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma travel-tech, właśnie zakończyła rekrutację na stanowisko World Travela Hackera, czyli osoby, która z wybranym przez siebie kompanem przez 4 tygodnie wakacji będzie podróżować po świecie. Liczba aplikacji, które spłynęły potwierdziła, że World Travel Hacker to wymarzona praca, tym bardziej, że dwuosobowa drużyna otrzymuje na ten cel budżet w wysokości 10 000 EUR. Ogłoszenie Kiwi.com przykuło uwagę w sumie około 1200 kandydatów, w tym około 900 z Europy, z 73 krajów i 475 miast i miasteczek. Polska była drugim najpopularniejszym krajem tuż po Wielkiej Brytanii, z którego napłynęło najwięcej zgłoszeń. Spośród nadesłanych aplikacji wyłoniono 7 duetów: z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Grecji i Wielkiej Brytanii. Z Polski w rolę World Travel Hackera wcieli się 25-letni Cezary, mówiący w 8 językach!

 

Znamy zwycięzcę z Polski!

W Polsce, ogłoszenie największym zainteresowaniem cieszyło się wśród mieszkańców Warszawy, Wrocławia i Bydgoszczy[1]. Lista przykładowych kandydatów, którzy zgłosili się do udziału jest dostępna tutaj.  Kiwi.com przedstawia zwycięzcę - 25-letniego Cezarego, który jest zapalonym podróżnikiem, dzielącym się z ludźmi pomocnymi travel hackami, dotyczącymi taniego podróżowania.

 

Mam 25 lat i podróże to całe moje życie. Od 15 roku życia podróżuję po świecie z niskim budżetem i na własną rękę. Z kolegą przejechaliśmy całe Bałkany tylko autostopem jako wyzwanie, jechaliśmy dwa miesiące i udało się (to było szaleństwo)! Jestem gotowy na wszystkie wyzwania, które wymyślisz, mogę skoczyć z mostu do rzeki, spać na świeżym powietrzu, uciec przed niedźwiedziami na Alasce i zrobić z tego świetny content. Mówię w 8 językach, polskim, angielskim, słowackim, czeskim, chorwackim, serbskim, litewskim i rosyjskim, to może się przydać! - mówi 25-letni Cezary. - Moim kompanem podróży będzie moja ukochana druga połówka Kat, która pochodzi ze Słowacji, a poznaliśmy się w naszym drugim domu, w Chorwacji. Wiem, że mogę na nią liczyć w każdej sytuacji, jest gotowa zrobić ze mną wszystkie szalone rzeczy i śmiać się przy tym, zawsze jest pozytywnie nastawiona i nigdy nie narzeka. Wspólnie prowadzimy naszego Instagrama, na którym pokazujemy jak tanio podróżować i gdzie szukać pięknych miejsc. Aby nasze życie i podróże były bardziej kolorowe, co pół roku robimy listę szalonych rzeczy, które chcemy zrobić i myślę, że to piękne. Poza tym lubi biwakować i spać w namiocie - kobieta marzeń.

 

Tylko w duecie

W ciągu czterech tygodni zwycięska siódemka i ich towarzysze podróży zmierzą się z zadaniami i wyzwaniami związanymi z podróżowaniem, przygotowanymi przez Kiwi.com we współpracy z Visa, światowym liderem w dziedzinie płatności cyfrowych. Wybrani kandydaci będą potrzebować umiejętności filmowania, fotografowania oraz dokumentowania i relacjonowania swoich przygód oraz najlepszych travel hacków w mediach społecznościowych. Wszystko, co uda im się zaoszczędzić z otrzymanego budżetu w wysokości 10 000 EUR po ukończeniu wszystkich wyzwań, trafi do ich kieszeni. 

Jak podaje Kiwi.com aplikanci do udziału najczęściej chcieli zaprosić najlepszego przyjaciela - aż 64%, co piąty kandydat chłopaka/dziewczynę, a 12% kandydatów w tej roli widziało swoje rodzeństwo. Jedna z wyłonionych kandydatek, z Czech, udział w projekcie zaoferowała swojej mamie. 

 

O jakie wyzwania chodzi?

Wyłonieni kandydaci, pełniąc rolę World Travel Hackera, będą musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, takim jak podróżowanie w oparciu o rezerwację kilku najtańszych lotów do dowolnego miejsca znalezionego w aplikacji Kiwi.com; znalezienie planu podróży z 24-godzinnym postojem w przypadkowym/dowolnym mieście i udział w jak największej liczbie lokalnych atrakcji, czy podróżowanie przez wiele dni jedynie z bagażem podręcznym, korzystając ze sprytnych hacków dotyczących pakowania.

 

Najnowsze badania pokazują, że bycie influencerem lub youtuberem jest jednym z wymarzonych zawodów wśród młodych ludzi, zwłaszcza z pokolenia Z. Według badania
z 2019 r. bycie influencerem w mediach społecznościowych (17%) i youtuberem (14%) były najczęstszym drugim i trzecim wyborem kariery zawodowej wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii. Wyniki badań opartych na danych z zapytań Google wykazały, że bycie YouTuberem i Influencerem należy do 10 najbardziej pożądanych zawodów na świecie. W niektórych krajach, w tym w Czechach, Słowacji i Hiszpanii, są to zawody najczęściej poszukiwane. Polscy nastolatkowie nie odbiegają od globalnych trendów - marzą o karierze tiktokera, youtubera czy influencera.

 

Praca i podróżowanie

Łączenie pracy z podróżami to trend, który szybko zyskał na popularności. Ankieta konsumencka przeprowadzona w krajach Europie Środkowej* w tym w Polsce,  na zlecenie Kiwi.com wykazała, że dwóch na trzech respondentów uważa, że jednoczesne podróżowanie i praca miałyby pozytywny wpływ na ich zdrowie psychiczne. 38,6% stwierdziło, że odkrywanie nowego miejsca pomaga im uwolnić się od stresu i sprawia, że są szczęśliwsi, co pozytywnie wpływa na ich pracę, a 30,3% odpowiedziało, że podróżowanie otwiera nowe perspektywy, dostarcza bodźców i inspiracji do działania.

 

*Dane zostały zebrane między 14 a 24 października 2022 r. w ramach badania przeprowadzonego przez STEM/MARK dla Kiwi.com. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 18 - 59 lat, które w ciągu ostatnich 6 lat co najmniej dwukrotnie były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgry (n=1014), Polska (n=1010). Stosowaną metodą jest wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

 


[1] Dane pochodzą z portalu pracy Rocketjobs.pl, jednego z tych, na którym ogłoszenie zostało opublikowane

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe
2024-07-31 | 13:00

Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl

Lato w pełni, a to oznacza czas wakacyjnych wyjazdów. Jak pokazują dane sprzedażowe Fru.pl Polacy planują podróże i szukają najlepszych ofert już od początku roku. Od
Podróże Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
2024-07-30 | 13:00

Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego wśród respondentów z Polski na zlecenie Kiwi.com, Polacy mają bardzo bogate plany podróżnicze. Co trzeci ankietowany ma zamiar
Podróże Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
2024-07-29 | 15:00

Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek

Sierpień w Korei Południowej to miecz obosieczny. Choć na pierwszy rzut oka upał i wilgotność w sierpniu w Korei Południowej mogą być intensywne, kraj ten oferuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.