4 przepisy na Cargo Maxi
Cargo to zestaw koszy lub półek zamocowanych na stabilnym stelażu, który można w całości wysunąć z szafki, a przez to zapewnić sobie łatwy dostęp do wszystkich przechowywanych w niej produktów. Tyle teorii. Jednak w praktyce, okazuje się, że systemów cargo jest znacznie więcej, niż można by przypuszczać. Poszczególne modele różnią się m.in. materiałem z jakiego są wykonane, liczbą i rodzajem półek, systemem jezdnym, a także estetyką. Uwagę warto zwrócić zwłaszcza na Cargo Maxi i Midi, które pozwalają zaaranżować pakowną i wygodną spiżarkę nawet w niewielkiej kuchni.
Jak wybrać odpowiedni rodzaj cargo? I w jakich miejscach je zamontować?
- Firma REJS produkuje systemy cargo niemal od początku istnienia, więc prawie 30 lat. Początkowo proponowaliśmy kosze wykonane wyłącznie z drutu. Było to niezwykle innowacyjne na tamte czasy rozwiązanie. Były wygodne i pakowne, zapewniały odpowiednią cyrkulację powietrza i łatwy dostęp do zapasów. Do dziś są dostępne w ramach linii Maxima Classic i znakomicie sprawdzają się w wielu zabudowach. Z biegiem czasu do tych najbardziej klasycznych propozycji dołączyły kolejne rozwiązania, wyróżniające się konstrukcją i estetyką wpisującą się w najnowsze trendy wzornicze. Mowa o Cargo Maxi z linii Maxima EVO, Maxima SILVA i wprowadzonej zaledwie rok temu Maxima PURO. – wyjaśnia Joanna Posadzy, Dyrektor Marketingu firmy REJS.
Aktualnie w ofercie REJS dostępne są cargo z drutu oraz z dnem pełnym. Pozwala ono wygodnie ustawić na półkach nawet drobne pudełka i butelki. Dno może być wykonane z białego tworzywa (Maxima EVO), a także grafitowej lub białej płyty meblowej (Maxima SILVA). Z kolei systemy PURO dostępne są w dwóch wariantach kolorystycznych. Są cargo utrzymane w uniwersalnej bieli ze szklaną wstawką, są też czarne, w których wzrok przyciąga dekoracyjna wstawka z dębowego forniru. Oba wyróżniają się przyjemną aksamitną strukturą powierzchni.
Rodzaje systemów cargo
Systemy cargo przeszły długą drogę nie tylko pod względem estetyki, ale i konstrukcji. W odpowiedzi na nowe potrzeby użytkowników projektanci REJS przygotowali nowe funkcjonalności i rozmiary.
W zależności od rodzaju systemu jezdnego i sposobu montażu, systemy cargo występują w opcji „Boczne” lub „Dolne”. Te pierwsze, oferują udźwig do 20 kg. Mocuje się je do boku korpusu szafki. Te drugie, mocowane do dna i górnej formatki, w zależności od zastosowanej prowadnicy mają dopuszczalne obciążenie nawet do 120 kg!
Oba warianty umożliwiają regulację wysokości położenia poszczególnych półek, a także – jeśli jest to potrzebne – zamontowania półki dodatkowej. Cargo z linii Maxima Classic, Evo i Silva można dodatkowo wyposażyć w systemy organizacji wewnętrznej, tak by uniemożliwić przesuwanie się przechowywanych produktów. W modelach PURO można za to zastosować matę antypoślizgową.
Cargo Maxi dostępne są w wys. 1700-2100 mm, zaś Cargo Midi 1200-1400 mm. Dostępne są też różne szerokości. Pozwala to łatwiej dopasować system do planowanej zabudowy. Polecane do szafek węższych Cargo Maxi i Midi Boczne o szer. 150 lub 200 mm to idealne miejsce do przechowywania: zapasów artykułów spożywczych w kuchni, torebek i dodatków w garderobie, czy kosmetyków i detergentów w łazience. Z kolei Cargo Maxi Dolne o szer. 300 lub 400 mm (a w przypadku linii Classic również szer. 500 lub 600 mm), sprawdzi się nawet w przechowywaniu dużych garnków, urządzeń AGD, ręczników i ubrań.
Maxi rozwiązania do zadań specjalnych
Alternatywą dla klasycznych systemów cargo są Cargo Maxi Ultra Box. W przypadku tego rozwiązania, mamy do czynienia nie z koszami zawieszonymi na jednym stelażu, ale z kilkoma szufladami tworzącymi spiżarkę. Cargo Maxi Ultra Box pozwala dowolnie konfigurować zabudowę. Sami wybieramy liczbę szuflad, ich wymiary (4 wysokości: 86, 118, 167 i 199 mm), kolor (grafitowy lub biały), a także rodzaj frontów (pełne lub z relingiem) i system organizacji wewnętrznej. Dopuszczalne obciążenie jednej szuflady wynosi 40 kg, więc możemy tu przechowywać rzeczy naprawdę ciężkie. Niezależnie od wszystkiego, prowadnice pełnego wysuwu z miękkim dociągiem zapewnią płynny, cichy i komfortowy ruch.
Niezależnie od rodzaju cargo na jakie postawimy w naszej zabudowie, systemy te z pewnością zaskoczą swoją pakownością i funkcjonalnością. Ciekawe wzornictwo pozwoli je zaś z powodzeniem wkomponować w nowoczesne zabudowy.
www.rejs.eu www.e-rejs.eu
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.