Komunikaty PR

Akademia Ekologiczna Amest Otwock po raz kolejny edukowała dzieci i młodzież

2023-08-28  |  15:15
Biuro prasowe

Spotkanie zorganizowane w sobotę, 26 sierpnia, w ramach Akademii Ekologicznej Amest Otwock było już kolejnym z cyklu wydarzeń, przybliżającym dzieciom (i nie tylko!) z powiatu otwockiego zasady eko stylu życia. Akcja została objęta patronatem honorowym Polskiego Związku Pszczelarskiego, a jej partnerem jest Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury w Otwocku. 

W sobotę, 26 sierpnia, na składowisku Amest Otwock odbył się piknik ekologiczny #AmestDlaPszczół. Podczas wydarzenia mieszkańcy Otwocka i okolic – głównie rodziny – zdobyli wiedzę na temat konieczności i możliwości wspierania bioróżnorodności. Głównym punktem spotkania była prelekcja prof. Zbigniewa Kołtowskiego. Kierownik Zespołu Botaniki Pszczelarskiej renomowanego Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego i wiceprezydent Polskiego Związku Pszczelarskiego opowiedział najmłodszym i ich opiekunom o niezwykłej roli, jaką w przyrodzie pełnią pszczoły oraz inne zapylacze. 

– Przekazywanie młodym ludziom wiedzy na temat funkcjonowania środowiska naturalnego jest niezwykle ważne. Kształtowanie odpowiednich postaw i zaszczepianie szacunku do przyrody to najlepsza inwestycja w przyszłość. To budujące, że organizowane są takie inicjatywy jak #AmestDlaPszczół, przybliżające dzieciom w przystępnej formie bardzo istotne sprawy ­– mówi prof. Zbigniew Kołtowski

Po interesującym wykładzie, uczestnicy pikniku mogli zwiedzić pasiekę znajdującą się na terenie składowisko Amest Otwock. Jarosław Grzesiuk, zajmujący się nią na co dzień, opowiedział o codziennej pracy pszczół i ich ważnych zadaniach, jakie wypełniają dla środowiska naturalnego – także dla ludzi. Druga część wydarzenia poświęcona była pogłębianiu wiedzy na tematy związane z odpowiedzialnym gospodarowaniem odpadami. Wszystko przebiegało w rodzinnej, piknikowej atmosferze – nie zabrakło słodkości i ekologicznych quizów z nagrodami. 

Wydarzenie #AmestDlaPszczół było kolejną już w tym roku inicjatywą Akademii Ekologicznej Amest Otwock. Dotychczas – w ramach jej działań – zorganizowano między innymi: 

  • warsztaty ekologiczno-pszczelarskie dla ponad 20 dzieci z Ukrainy, przebywających na letnim wypoczynku w powiecie otwockim (10 lipca); 
  • warsztaty dotyczące ochrony środowiska i życia pszczół dla trzech grupy uczestników półkolonii letnich, organizowanych przez Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury w Otwocku (14 lipca). 

– Naszą rolę, jako Amest Otwock, widzimy nie tylko w odpowiedzialnym gospodarowaniu odpadami, ale także w przekazywaniu wiedzy na temat funkcjonowania i ochrony środowiska naturalnego. Wierzymy, że poprzez edukację ekologiczną kształtujemy wśród dzieci i młodzieży najlepsze nawyki. To dla nas wielki zaszczyt, że takie wydarzenia jak #AmestDlaPszczół, są wspierane przez tak znakomitych partnerów jak Polski Związek Pszczelarski i PMDK w Otwocku – podkreśla Felice Scoccimarro, prezes spółki Amest Otwock.

Kolejna odsłona edukacyjnej działalności Akademii Ekologicznej Amest Otwock już 9 września. Firma będzie obecna na 8. Rodzinnym Pikniku Naukowym PMDK w Otwocku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Mokra czy sucha karma: która jest lepsza dla Twojego psa? Biuro prasowe
2024-07-24 | 14:00

Mokra czy sucha karma: która jest lepsza dla Twojego psa?

Wybór odpowiedniej diety dla psa to ważny element dbania o jego zdrowie i dobre samopoczucie. Według badania grupy Fressnapf, do której należą specjalistyczne sklepy z
Zwierzęta Jak zaplanować udany urlop z pupilem
2024-07-24 | 07:50

Jak zaplanować udany urlop z pupilem

Wakacyjny wyjazd to wspaniała okazja do wzmacniania wyjątkowej więzi łączącej człowieka z czworonożnym przyjacielem. Wspólne spacery w pięknych okolicznościach przyrody,
Zwierzęta Glovo i Kakadu łączą siły, aby zapewnić użytkownikom szybkie dostawy produktów
2024-07-19 | 01:00

Glovo i Kakadu łączą siły, aby zapewnić użytkownikom szybkie dostawy produktów

Pies? Kot? A może chomik? Bez względu na to, jakie zwierzę mamy w domu, chcemy dla niego jak najlepiej. Zbilansowana karma, zdrowe przekąski, wygodne legowiska czy nowa obroża dla psa –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.