Łazienka w kolorach taupe – sposób na nowoczesną i sensualną aranżację
Monochromatyczne stylizacje zawładnęły światem wnętrz. Rzuciły świeże spojrzenie na podejście do projektowania przestrzeni użytkowej, stając się trendem, któremu nie sposób się oprzeć. Aranżacje oparte na stonowanych tonacjach w wersji total look sprawdziły się także w łazienkach – a tym szczególnie jest do twarzy w odcieniach taupe.
Stylowy total look
Taupe to kolor, który trudno określić jednoznacznie, bowiem oscyluje wokół szarości i beży. Z jednej strony jest neutralny, z innej nieoczywisty, a dzięki temu tak intrygujący. Znajdziemy w nim zarówno elementy nowoczesności, retro, jak i ponadczasowości. Do aranżacji łazienki wnosi ciepło, przytulność, elegancję oraz nadaje jej oryginalny i naturalny charakter. Warto podkreślić, że kolor taupe może mieć różne odcienie. Występuje zarówno w jaśniejszych i ciemniejszych tonacjach – z większym udziałem beżowych lub szarych pigmentów. To wszystko sprawia, że może być wykorzystywany w łazienkach o różnym stylu, ale pozbawionych nadmiernych zdobień. Dobrze odnajdzie się zarówno w nowoczesnych aranżacjach, jak i w klimacie vintage.
Taupe to paleta o dużym potencjale i możliwościach zestawiania z innymi barwami. Warto jednak na wstępie podjąć decyzję, czy w łazience będzie kolorem bazowym czy uzupełniającym. W pierwszym wariancie możemy wykorzystać ją na dużych płaszczyznach – na ścianach pokrytych płytkami, frontach zabudowy meblowej w tym kolorze. Jeśli chcemy osiągnąć wielowymiarowy efekt, warto pokusić się także o tonowanie koloru. Neutralny odcień ułatwi dalszą aranżację mieszkania i zapewni stonowany charakter wnętrza. W drugim przypadku możemy postawić na detale z tej palety i zestawiać je z bielą czy drewnem. Zwolennicy kontrastów mogą dodać do tej kombinacji także czarną armaturę.
Zmysłowe kreacje
W aranżacji wnętrz istotną rolę odgrywają detale. Dlatego wybierając paletę taupe jako kolorystyczny motyw przewodni, warto zwrócić uwagę na łazienkowe rozwiązania, dzięki którym osiągniemy spójny i oczekiwany efekt w aranżacji. Ciekawą propozycją jest seria przycisków spłukujących zaprojektowanych przez markę TECE we współpracy z Konstantinem Grcicem – twórcą sztuki użytkowej.
TECEvelvet dostępne są m.in. w palecie taupe – w wykończeniu beż-szary, beż-brąz, szary kamień i antracyt. Matowe, aksamitne wykończenie oraz subtelna paleta kolorystyczna pozwalają realizować wizje bazujące na minimalistycznej, stonowanej i naturalnej estetyce. Ich sekret tkwi w materiale - FENIX NTM®, który nadał przyciskom spłukującym TECEvelvet delikatność, ciepło, przyjemność dotyku i matowe wykończenie. Zastosowanie tego specjalnego materiału sprawiło, że przyciski są wyjątkowo odporne na działanie czynników zewnętrznych, takich jak woda, wilgoć czy odciski palców. TECEvelvet charakteryzują się także wytrzymałością, higieną i łatwością w utrzymaniu w czystości.
Przyciski mogą być montowane tradycyjnie, tzn. natynkowo, lub w sposób zlicowany – za pomocą dedykowanej ramki. W tej sytuacji TECEvelvet tworzy jednolitą płaszczyznę z powierzchnią, a geometryczny charakter nadają kontury klawiszy. Ciekawy efekt osiągniemy zestawiając go z okładziną ścienną wykonaną z materiału FENIX NTM® w tym samym kolorze.
Barwy z palety taupe to intrygująca propozycja na aranżację łazienki, w której znajdziemy harmonię i przytulny klimat. Nowoczesna, a zarazem ponadczasowa – oferująca wiele możliwości w kształtowaniu przestrzeni bliskiej użytkownikom.
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.