Bądź jak książę Harry – zaprojektuj własny pierścionek zaręczynowy
ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
Niemal od zarania dziejów złoto kusi zakochanych swoim tajemniczym blaskiem. Już starożytni Rzymianie nosili złote obrączki, mające podkreślić wartość ich uczucia – tą emocjonalną, wyrażoną w formie materialnej. A dziś? Według badania portalu Ringspo, aż 75 procent narzeczonych decyduje się właśnie na złotą biżuterię ślubną. Co ciekawe, mimo stale wysokich cen kruszcu, złota biżuteria wcale nie musi być droga. Wystarczy zaprojektować ją samemu! Według ekspertów taka błyskotka – pierścionek zaręczynowy czy obrączka – może być nawet o 30 procent tańsza niż ta kupiona w salonie. Za pierścionek z 3,10 karata, kosztujący w sklepie ok. 3 tyś. złotych, u jubilera-rzemieślnika zapłacimy nawet 1000 złotych mniej. Zaoszczędzone środki możemy przeznaczyć na przykład na zakup większego kamienia np. diamentu, który zdobi pierścionek. Jak to zrobić najefektywniej radzi Agnieszka Olewska z Mennicy Skarbowej.
Jeden z najsłynniejszych złotych pierścionków zaręczynowych to ten, ofiarowany Meghan Markle przez księcia Harry’ego – następca tronu sam` zaprojektował błyskotkę, wartą, bagatela, 122 tysiące funtów. Specjalnie stworzone przez partnerów pierścionki otrzymały również takie gwiazdy jak Kim Kardashian czy Ariana Grande. Jak donosiły media, kreatywnością popisał się także Krzysztof Ibisz, który w 2010 roku podarował swojej ukochanej własnoręcznie zaprojektowany, drogocenny drobiazg. Jednak z możliwości ofiarowania wybrance czegoś stworzonego specjalnie dla niej coraz częściej korzystają również zwykli śmiertelnicy.
– Złoto na pierścionek czy obrączkę można kupić albo przeznaczyć na to już posiadane precjoza wykonane z tego kruszcu. Przetopienie złotej biżuterii i wykonanie pierścionka od zera w pracowni jubilerskiej jest tańsze nawet o 30 procent w porównaniu do zakupu w salonie, a różnicę w cenie można przeznaczyć na zakup większego kamienia mającego ozdabiać obrączkę czy pierścionek zaręczynowy. To nie tylko możliwość stworzenia czegoś wyjątkowego, lecz także szansa na zoptymalizowanie wydatków związanych z zaręczynami czy ślubem. Za złoty pierścionek z 3,10 karata kosztujący 3 tysiące złotych w sklepie u jubilera-rzemieślnika zapłacimy około 1000 złotych mniej – za takie pieniądze można kupić nawet 0,21-karatowy brylant – mówi Agnieszka Olewska z Mennicy Skarbowej. – Warto też podkreślić, że decydując się na swoisty recykling rodzinnych błyskotek nie ogranicza nas właściwie nic, prócz wyobraźni. Niezależnie od jakości złota, jakie dostarczymy do jubilera – jego wieku czy zanieczyszczenia – dobry rzemieślnik bez problemu uzyska pożądaną przez nas próbę i kolor. Otrzymamy coś osobistego, będącego wyrazem naszej miłości, dodatkowo trafiającego w gusta naszej partnerki – podkreśla Agnieszka Olewska.
Jeśli nie chcemy podejmować się własnoręcznego zaprojektowania pierścionka czy obrączki, warto poszukać salonu jubilerskiego oferującego szeroki asortyment. Ze względu na duże różnice w marży, dobrze jest również porównać oferty kilku sprzedawców lub skorzystać z internetowych sklepów z biżuterią, gdzie ceny są zazwyczaj niższe niż w tych tradycyjnych. W tym ostatnim wypadku, jak radzi Asia Szalaty z jubiler.pl, koniecznie pamiętajmy o sprawdzeniu wiarygodności e-sprzedawcy, i tego, czy istnieje możliwość ubezpieczenia przesyłki z drogocennym zakupem.
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu pierścionek zaręczynowy był postrzegany jako finansowe zabezpieczenie przyszłej panny młodej, która w przypadku zerwania zaręczyn mogła zatrzymać drogocenny przedmiot. Nic dziwnego, złota biżuteria to pewna lokata kapitału – inwestycja w ten kruszec jest przez wielu uznawana za jedną z najbezpieczniejszych, a sam metal określany jest mianem „bezpiecznej przystani”. Według szacunków, metal ten zyskuje na wartości nawet 23 procent rocznie. Złota biżuteria może stanowić coś więcej niż tylko wyraz miłości - może być świetną lokatą kapitału „na dobre i na złe”.

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.