Blisko 300 000 dzieci z całej Polski wysiało koper w ramach akcji #ZDROWOROSNA
Zakończyła się druga edycja akcji #ZDROWOROSNA, zorganizowanej przez firmę W.Legutko. Inicjatywa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem szkół i przedszkoli z całej Polski. Wzięło w niej udział ponad 5 000 placówek edukacyjnych, dzięki czemu niemal 300 000 dzieci otrzymało bezpłatne pakiety do wysiewu kopru. Była to dla nich nie tylko świetna zabawa, ale również lekcja ekologii oraz zdrowego żywienia.
Akcja #ZDROWOROSNA ma na celu popularyzację wiedzy o środowisku oraz aktywizowanie dzieci w zakresie samodzielnej uprawy warzyw, ziół i kwiatów. Skierowana jest do nauczycieli i pedagogów oraz dzieci w grupach przedszkolnych, klasach szkół podstawowych oraz innych placówek edukacyjnych. Kluczowym aspektem jest również budowanie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych.
– Uprawa roślin to świetna zabawa i nie trzeba mieć do tego celu ogródka. Inspirujemy nauczycieli, opiekunów, rodziców i dziadków, by w kreatywny sposób kształtowali u swoich podopiecznych postawy proekologiczne i zamiłowanie do roślin. Ponadto, dziecko zdobywa cenne informacje i kształtuje swoją osobowość, a także zwiększa wrażliwość na piękno natury. Los naszej Planety w dużym stopniu zależy od nas i od naszych dzieci, dlatego podejmujemy tak wiele aktywności skierowanych właśnie do najmłodszych ogrodników – wyjaśnia Joanna Legutko, wiceprezes firmy W.Legutko.
II edycja wielkim sukcesem
W ubiegłym roku w akcję #ZDROWOROSNA zaangażowało się ponad 150 000 dzieci z całej Polski, które otrzymały zestawy do wysiewu własnych roślinek. Była to pierwsza edycja akcji, która już od momentu ogłoszenia spotkała się z pozytywnym odbiorem nie tylko dzieci, ale także nauczycieli i rodziców.
Zainteresowanie drugą edycją, która odbyła się w tym roku, zaskoczyło nawet organizatorów. Zakładana liczba 5 000 bezpłatnych pakietów została rozdysponowana w ciągu zaledwie dwóch tygodni. W związku z tym firma W.Legutko podwoiła ich liczbę, dzięki czemu aż 300 000 dzieci z blisko 5 500 szkół podstawowych i przedszkoli miało możliwość wysiewu własnych zielników.
– W tym roku w nieco ponad miesiąc zebraliśmy komplet uczestników z przedszkoli, szkół i innych placówek zajmujących się edukacją w całej Polsce. Trafiło do nich aż 10 000 bezpłatnych pakietów edukacyjnych z kompletem materiałów na pokazową lekcję ogrodnictwa: saszetkami z nasionami kopru, podłożem, doniczkami oraz instrukcją wysiewu. Wdrożenie pociech w świat roślin to doskonały sposób nie tylko na spędzanie czasu z najmłodszymi, ale także rozwijanie ich umiejętności poznawczych, społecznych oraz emocjonalnych w kreatywny sposób. Jesteśmy dumni, że nasza akcja spotkała się z takim entuzjazmem zarówno dzieci, jak i dorosłych. Planujemy kolejną edycję w przyszłym roku, do udziału w której zachęcam już teraz – podsumowuje Joanna Legutko.
W.LEGUTKO to polski, rodzinny producent nasion, który od 1992 roku jest zaufanym dostawcą na rynku ogrodniczym zarówno polskim, jak i zagranicznym. Źródłem sukcesu marki jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin. W. Legutko posiada ponad 1300 hektarów pól produkcyjnych i 236 autorskich odmian nasion. Firma dysponuje największym laboratorium nasiennym w Polsce. W. Legutko jest inicjatorem i organizatorem kampanii edukacyjno-społecznej #ZDROWOROSNA, której celem jest krzewienie postaw proekologicznych i zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci. Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie producenta: https://legutko.com.pl/pl/hobby/zdroworosna-2023/
![Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1594543522,w_270,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów
![Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej](/files/_uploaded/glownekonf_1348070915,w_226,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
![Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach](/files/_uploaded/glownekonf_765942840,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.