Komunikaty PR

Bolt i Snapchat we wspólnym projekcie pokazują miasta przyszłości

2023-09-15  |  13:00
Biuro prasowe

Nowy filtr został nazwany P.E.O.P.L.E. (ang. ludzie) i rozpoznaje zaparkowane samochody. Następnie za pomocą rozszerzonej rzeczywistości przemienia on pojazdy w przyjazne ludziom otoczenie, takie jak kawiarnie na świeżym powietrzu, ścieżki rowerowe czy tereny zielone.  Filtr jest dostępny dla milionów użytkowników Snapchata na całym świecie.

Nowy filtr jest częścią najnowszej, ogólnoeuropejskiej kampanii Bolt "Poczuj się jak w domu", która zachęca ludzi do tworzenia bardziej przyjaznych obszarów miejskich- z mniejszą emisją spalin i natężeniem ruchu. Hasłem “Poczuj się jak w domu” chcemy podkreślić, że miasta powinny bardziej przypominać przedłużenie domowego ciepła, a nie nieprzyjazną przestrzeń pełną samochodów.

Miasta borykają się z rosnącą populacją, emisjami spalin powodowanymi przez transport a także korkami. Pomocą może być współdzielona mobilność, która jako uzupełnienie komunikacji publicznej zaspokoi różne potrzeby mieszkańców w zakresie poruszania się po mieście. W efekcie może się przyczynić do rezygnacji z prywatnych samochodów.

Niedawne badanie konsumenckie przeprowadzone przez McKinsey wykazało, że w ciągu następnej dekady prawie 50% osób jest skłonnych zamienić prywatny samochód na inne środki transportu. Natomiast prawie 30% zamierza w większym stopniu korzystać z mikromobilności lub współdzielonej mobilności w nadchodzącej dekadzie. Badanie Bolt potwierdza również, że 63% osób uważa, że współdzielona mobilność (czyli przejazdy taksówkami, hulajnogi elektryczne, rowery elektryczne) zmniejsza potrzebę posiadania prywatnych samochodów.

- Przez dziesięciolecia miasta przedkładały ruch samochodowy nad pieszych, rowery i mikromobilność. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w organizacji przestrzeni w miastach, gdzie ponad 60% obszarów miejskich jest zarezerwowanych dla samochodów, zamiast dla pieszych czy infrastruktury dla bardziej przyjaznych środowisku środków transportu. Wiele miast zdało sobie z tego sprawę i zmienia nastawienie, budując ścieżki rowerowe, wspierając mikromobilność czy przekształcając miejsca parkingowe w parklety. Nasza współpraca ze Snapchatem przypomina, jak można ulepszyć miasta, tworząc więcej przestrzeni dla ludzi, a nie samochodów - komentuje Max Malicki, Head of Brand w Bolt. 

- Jesteśmy naprawdę podekscytowani naszą współpracą z Bolt, nie tylko dlatego, że projekt ten pozwala nam zaprezentować zdolność AR do wyobrażania sobie i promowania bardziej zrównoważonego sposobu życia. Snapchat ma ponad 397 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wprowadzenie tego rodzaju kreacji na naszą platformę może wywrzeć ogromny wpływ i pomóc w edukowaniu ludzi jak podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące stylu życia, takie jak sposób poruszania się po mieście -mówi Poli Dor, Head of Central & Eastern Europe Business Solutions w Snap.

Oprócz aplikacji Snapchat, kampania “Poczuj się jak w domu” będzie aktywowana w innych kanałach, w tym w mediach społecznościowych i OOH. 

 

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

 

Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

 

Więcej informacji: www.bolt.eu 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe
2024-08-02 | 07:30

Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów

W tym roku podczas najbardziej znanego festiwalu w Polsce, Pol’and’Rock, powstanie „wkręcone” dzieło. Firma Klimas Wkręt-met, producent technik zamocowań dla
Styl życia Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
2024-07-31 | 13:00

Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej

Spektakle dla dzieci, koncert i joga w ogrodach na dachu oraz sety DJ-a. Sierpień w Galerii Północnej zapowiada się kulturalnie i aktywnie. W Galerii Północnej trwa lato
Styl życia Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
2024-07-31 | 11:40

Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach

Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.