Komunikaty PR

Ciemna nie musi być mała – alternatywy dla jasnych barw w aranżacji łazienki

2023-07-28  |  11:12

Kolory, które cieszą się największą popularnością w aranżacji łazienek bazują na jasnej palecie. Wśród nich dominują - biel, szarość, beż. Wybierając je, kierujemy się m.in. względami bezpieczeństwa, ale i niewielką zazwyczaj przestrzenią. Okazuje się jednak, że urządzając łazienkę nie musimy być skazani wyłącznie na stonowane odcienie. Warto szukać alternatywy wśród ciemniejszych barw.

Nie taki czarny straszny

Wariant pierwszy – czerń. Myśląc o ciemnych odcieniach, to ona pojawia się jako główny reprezentant palety. Barwa odważna, nieco mroczna, ale też elegancka, ponadczasowa, nadająca szyk. Czerń to styl i klasyka, które nigdy nie wychodzą z mody, ale też kolor, którego obawia się wielu użytkowników łazienek. Dlaczego? - Wciąż pokutuje przeświadczenie, że czerń – ze względu na właściwości pochłaniania światła i przestrzeni – zarezerwowana jest wyłącznie dla dużych pomieszczeń. Tymczasem łazienka w kolorze czarnym nie musi być ani przytłaczająca, ani klaustrofobiczna. Może natomiast przyciągać uwagę elegancją, ciekawym designem, tworzyć przytulny klimat czy zaskakiwać nietypowymi rozwiązaniami. Istotna jest znajomość kilku zasad aranżacji, dzięki którym unikniemy nadmiaru i przesytu – radzi Joanna Karolczak, ekspert marki TECE.

Czerń to barwa uniwersalna i klasyczna, która niezwykle swobodnie wkomponowuje się w różnorodne aranżacje. Sprawdzi się zarówno w pomieszczeniach urządzonych w stylu glamour, jak i w minimalistycznej łazience. Moda na barwy się zmienia, a czerń to zawsze ponadczasowy wybór, który możemy łączyć z jaśniejszymi kolorami i swobodnie dopasować do niego dodatki. Pamiętajmy jednak, że określenie „ciemna łazienka” nie odnosi się wyłącznie do czerni. Zamiast niej możemy zdecydować się inne barwy.

Kolory natury

W ostatnich latach dużą popularnością w aranżacji łazienek cieszą się barwy ziemi. Naturalne odcienie to paleta wręcz stworzona dla pomieszczeń, w których po trudach dnia szukamy odpoczynku, wyciszenia i harmonii. Dlatego, jeśli zależy nam na stworzeniu przytulnej aranżacji, swoją uwagę warto skierować w stronę takich barw jak brązy, błękity, zielenie – ale wybierać ciemniejsze ich warianty. – Ciekawą propozycją jest kolorystyka przywodząca na myśl odcienie nieba o zmierzchu. Głęboki granat to oryginalna alternatywa dla czerni. Tajemnicza, kojąca, relaksująca, ale również nadająca elegancki, wyrafinowany charakter wnętrzu. Pięknie prezentuje się w zestawieniu z bielą i naturalnymi materiałami, jak drewno – mówi ekspert TECE.

Mówiąc o granacie, nie sposób nie wspomnieć o innych kolorach należących do grupy barw ziemi. Do nich zaliczamy szeroką paletę naturalnych odcieni, m.in. ciemne brązy i zielenie. Kolory te są ponadczasowe, uniwersalne, a do aranżacji wnoszą ciepło i przytulność. Co istotne -  odprężają, działają kojąco. Dobrze czują się w swoim towarzystwie, a także w zestawieniu z naturalnymi materiałami wykończeniowymi. Decydując się tę paletę, mamy wiele możliwości w aranżacji. Możemy wzbogacić je roślinnymi motywami płytek, ceramiką o organicznych kształtach, tekstyliami. Z czekoladowym brązem i zielenią dobrze koresponduje złoto czy biel – zatem możemy zestawić je z armaturą w tym wykończeniu.

Sztuka łączenia

Urządzenie łazienki w ciemnych tonacjach nie musi od razu sprawić, że straci ona na przestronności. Wręcz przeciwnie. Głębię i efekt przytulności uzyskamy dzięki odbiciom i blaskom, oświetleniu, przeszkleniom i kontrastom, w końcu – wykorzystaniu zasad geometrii. Warto postawić przede wszystkim na duże lustra, płytki i fronty meblowe z połyskiem oraz przeszklenia. Jeżeli łazienka w wersji monochromatycznej jest dla nas zbyt odważna, możemy za pomocą ciemnych płytek wyeksponować jedynie poszczególne strefy pomieszczenia, np. wnękę prysznicową. Bezpiecznym rozwiązaniem jest wybór elementów wyposażenia w ciemnym wykończeniu – może to być armatura, przycisk spłukujący, profil prysznicowy czy zabudowa mebli – wyjaśnia Joanna Karolczak.

Wybierając materiały wykończeniowe i elementy wyposażenia warto pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze – ciemne barwy łączmy z neutralnymi odcieniami i materiałami, np. z drewnem. Po drugie – nie zapominajmy o geometrii i liniach wyznaczanych przez płytki, fugi czy krawędzie mebli. Dzięki odpowiedniemu ich poprowadzeniu, jesteśmy w stanie wizualnie wydłużyć lub poszerzyć wnętrze. W końcu po trzecie - w przypadku tego typu pomieszczeń szczególne znaczenie ma oświetlenie. Pozwoli ono rozjaśnić ciemną przestrzeń, doświetlić poszczególne strefy lub wręcz przeciwnie – zbudować przytulny nastrój. Warto postawić na kilka źródeł światła, żeby później samemu dostosowywać je do własnych potrzeb czy aktualnego w danej chwili samopoczucia.

Pamiętajmy, że trendów nie musimy traktować dosłownie. Możemy inspirować się nimi jedynie w pewnym zakresie – wyciągać z nich to, co funkcjonalne, ponadczasowe i zgodne z naszym stylem. Nie każda łazienka musi być „all-in-black”. Czasami wystarczy kilka akcentów, by wprowadzić do łazienki powiew elegancji, luksusu i nowoczesności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.