CO ZROBIĆ, BY MIEĆ IDEALNE WAKACJE?
Rzeczywistość jednak lubi płatać figle, a to, co miało być idealne, okazuje się CZASEM przykrą niespodzianką.
Wyjazd w bliższy lub dalszy świat zawsze jest pewną niewiadomą. Musimy brać pod uwagę fakt, że hotel, do którego się wybieramy i który znany nam jest zazwyczaj tylko z katalogu, po przyjeździe może nas czymś zaskoczyć – nie zawsze przyjemnie. Już na etapie podróży może przytrafić nam się przygoda w postaci zagubionego bagażu. Potem czekać mogą kolejne niespodzianki - za mały pokój, pojedyncze łóżko, zamiast king-size bed, ruchliwa ulica między hotelem a plażą albo basen w remoncie. Te wszystkie nieprzewidziane sytuacje są niezależne od nas.
Czy to nas MUSI wyprowadzić z równowagi? Jak się przygotować do wakacyjnych wyjazdów, by naprawdę odpocząć pomimo wszystko? Jak uniknąć rozczarowań i bólu głowy związanego z nieprzewidzianymi sytuacjami?
POZYTYWNE NASTAWIENIE
Jeśli założymy, że nieprzewidziane wakacyjne zdarzenia po prostu mogą się wydarzyć, o wiele łatwiej będzie nam dobrze na nie zareagować i postarać się o rozwiązanie problemu. Dobre nastawienie jest kluczowe, ma większe znaczenie niż nam się może wydawać tłumnie – uważa Filip Prokop, ekspert ds. podróżowania, zarządzający hotelem Senator w Starachowicach. Pesymistom zawsze będzie za gorąco, za głośno, niesmacznie, zbyt tłumnie, zbyt ciasno. Za to optymiści podejdą do zaskakujących sytuacji z humorem, z lekkością i z dystansem. Spytają np. czy kolor tapety w sypialni jest w tym wszystkim najważniejszy?
ODPOWIEDNIE PRZYGOTOWANIE
Wyjeżdżając na urlop, warto sprawdzić warunki umowy, dokładnie przejrzeć katalog, wykupić ubezpieczenie. Jeśli wyjeżdżamy z biura podróży – zawsze będziemy mieć możliwość skontaktowania się z tour operatorem, a w razie naprawdę przykrych niespodzianek, złożyć skargę. Jadąc w nieznane, warto wyposażyć się we wszystkie ważne dokumenty, zgromadzić kontakty, które mogą się przydać w nieoczekiwanych sytuacjach, sprawdzić wcześniej warunki, panujące w danym miejscu i zapoznać się z przepisami. Będziemy czuć się pewniej, jeśli przygotujemy się na różne scenariusze.
PILNUJEMY SWOICH RZECZY
Podczas podróży, pilnujmy swoich rzeczy. Paszport, pieniądze, karta kredytowa – to warto mieć zawsze obok siebie. Do walizki podręcznej można spakować ubranie na zmianę oraz małe kosmetyki – gdybyśmy niechcący musieli poczekać na zagubiony bagaż. Główną walizkę warto opisać naszymi danymi i adresem, pod który można ją w razie zagubienia odesłać.
URLOP TO URLOP
Urlop to czas, który możemy wreszcie spędzić razem. Zostawiamy swoje obowiązki i spędzamy ten czas wspólnie, szczególnie po długich tygodniach w ciągu roku, kiedy nie zawsze było to możliwe.
Zwracajmy więc uwagę na to, czy miejsce, które wybieramy na wypoczynek – sprzyja rodzinnym wakacjom – zauważa Filip Prokop. Rodzinny hotel powinien być tak zorganizowany, by mogli w nim spędzać czas osoby w różnym wieku. Strefa wodna powinna być wyposażona koniecznie w wygodne leżaki, na których może odpoczywać mama, patrząc jak dzieciaki pływają. Oferta SPA z relaksacyjnymi masażami dla małych i dużych, a kijki do nordic walking w różnych rozmiarach, dla wszystkich. Polecam np. hotele, które mają system saun ze specjalnymi seansami dla dzieci. Warto też zwrócić uwagę na menu. Śmiem twierdzić, że to dopasowanie do potrzeb różnych osób, ma o wiele większe znaczenie, niż stopień luksusu, jaki oferuje obiekt. Jaki sens ma relaks w nowoczesnej jednoosobowej saunie, jeśli wiemy, że za drzwiami czeka na nas reszta rodziny?
ODPOCZYNEK W RYTMIE SLOW
Wakacje to czas, kiedy powinniśmy robić to, co najbardziej kochamy. Jeśli lubisz spać do 12, dlaczego na urlopie nastawiasz budzik na 6 rano i wyruszasz zwiedzać? Jeszcze gorzej, jeśli zmuszasz do tego całą rodzinę! Polecam konkurs: "Kto będzie spał najdłużej" – proponuje właściciel Hotelu Senator w Starachowicach. W dobrym hotelu atrakcje są dostępne przez całą dobę, dla śpiochów i rannych ptaszków. Jeśli ktoś wie, że może przegapić śniadanie, polecam je zamówić na późniejszą godzinę. Z kolei Ci, co wstają wcześnie, mogą zapisać się na poranną gimnastykę - podpowiada Filip Prokop.
Najlepsze wakacje to niekoniecznie te, za które trzeba słono płacić. Katalogowe zdjęcia mogą nas zmylić. Luksus, wygoda, wysoki standard oczywiście mają znaczenie, bardzo ważne jest jednak, by dobrze się nastawić, wypełnić przysłowiową szklankę wody. Wybierzmy piękne miejsce, koniecznie takie, gdzie będziemy robić to, co kochamy i gdzie będziemy spędzać czas z całą rodziną. Nie zawsze daleko, nie zawsze za granicą – po prostu idealne.
Hotel Senator w Starachowicach, oprócz luksusowych pokoi, atrakcji takich, jak rozbudowane spa, system saun i basenów, oferuje miejsce, gdzie można się świetnie bawić całą rodziną. To nowoczesny hotel wyróżnionych Statuetką Sukces Roku 2015. To przestrzeń przyjazna dla małych i dużych, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Więcej informacji: https://www.h-s.pl
![Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1450583182,w_237,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl
![Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.](/files/_uploaded/glownekonf_1270483886,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
![Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek](/files/_uploaded/glownekonf_541644094,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.