Komunikaty PR

Cosentino publikuje raport zrównoważonego rozwoju

2023-08-22  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Cosentino, globalny producent i dystrybutor wielkoformatowych powierzchni Dekton, Silestone i Sensa, dzięki długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju, opartej na kryteriach ESG, wypełnia swe zobowiązania dotyczące odpowiedzialnego zarządzania. Firma podzieliła się w obszernym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju postępami i osiągnięciami w zakresie innowacji, badań, rozwoju modelu energetycznego, gospodarki o obiegu zamkniętym, edukacji oraz działań społecznych.

Zrównoważony rozwój i zarządzanie środowiskowe

W ubiegłym roku firma Cosentino zainwestowała ponad 37 mln euro w aktywa środowiskowe. Zaangażowanie w gospodarkę o obiegu zamkniętym i redukcję śladu węglowego osiągnięto m.in. poprzez wykorzystywanie 99% ponownie używanej wody, Zero Water Discharge (codzienną recyrkulację 80 000 m3 wody), wykorzystanie 100% odnawialnej energii elektrycznej oraz rozwój zrównoważonych produktów, takich jak Dekton; produkt neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla przez cały cykl życia, oraz technologii HybriQ dla produktów Silestone. W 2022 r. firma Cosentino zmniejszyła swój ślad węglowy o 6% w porównaniu z 2021 r. i o 12,81% w porównaniu z rokiem 2018. Redukcja ta obejmowała wszystkie obszary działalności firmy, od pozyskiwania surowców po zakończenie cyklu życia produktów.

Firma kontynuuje swój postęp w ponownym wykorzystywaniu odpadów. W 2022 r. Cosentino odzyskało prawie 16% wszystkich odpadów stałych, wytworzonych w parku przemysłowym w Cantorii. Wewnętrzne zużycie surowców pochodzących z recyklingu w produkcji Silestone i Dekton, stanowiło 7,6% całkowitego zużycia wszystkich surowców. W ubiegłym roku Cosentino wdrożyło nowy przemysłowy model energetyczny, oparty na odnawialnych źródłach energii i samowystarczalności energetycznej, który obejmuje również zarządzanie zasobami wodnymi. Cosentino uruchomiło największą naziemną instalację fotowoltaiczną w Hiszpanii. Elektrownia ma moc szczytową 20 MW i zdolność produkcji energii około 34 GWH/rok, co stanowi około 15% rocznego zużycia energii elektrycznej. Instalacja ta będzie nadal rozbudowywana, poprzez montaż paneli słonecznych na dachach fabryk. W tym samym czasie firma rozpoczęła budowę własnego zakładu oczyszczania ścieków.

Tworzenie miejsc pracy i wkład w społeczeństwo

Cosentino stoi na stanowisku, że kapitał ludzki to najważniejszy zasób firmy. W ubiegłym roku stworzono 426 nowych miejsc pracy w firmie na całym świecie, kończąc rok z  5 851 pracownikami. Odsetek umów na czas nieokreślony wzrósł do 98%. To zaangażowanie na rzecz dobrobytu i wzrostu rozciąga się również na społeczności, w których obecne jest Cosentino. Firma wnosi pionierski wkład w edukację, promując programy szkolenia zawodowego, prowadzone w zakładach oraz poprzez działania Fundacji Eduarda Justo. Wspiera również branżę architektury, projektowania, sportu i gastronomii, poprzez szereg partnerstw i sponsoringów. Promuje sztukę i kulturę za pośrednictwem Fundacji Sztuki Ibáñez Cosentino. Wreszcie, hiszpański producent przekazuje bezpośrednie darowizny na rzecz różnych organizacji, o łącznej wartości ponad miliona euro.

Odpowiedzialne zarządzanie

Zrównoważony rozwój Cosentino opiera się na konkretnych kryteriach ESG, które rozwijane są w oparciu o integrację i przejrzystą komunikację z pracownikami, dostawcami i klientami. Odpowiedzialny organ zarządzający, który zachęca do rozwoju talentów poprzez programy rekrutacji i zarządzania, takie jak Acelera, Ingenia, Impulsa lub Dual, promuje równość i różnorodność, z 22% kobiet na stanowiskach kierowniczych i 50% w zarządzie w 2022 roku.

Więcej na: www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.