Cosentino publikuje raport zrównoważonego rozwoju
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Cosentino, globalny producent i dystrybutor wielkoformatowych powierzchni Dekton, Silestone i Sensa, dzięki długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju, opartej na kryteriach ESG, wypełnia swe zobowiązania dotyczące odpowiedzialnego zarządzania. Firma podzieliła się w obszernym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju postępami i osiągnięciami w zakresie innowacji, badań, rozwoju modelu energetycznego, gospodarki o obiegu zamkniętym, edukacji oraz działań społecznych.
Zrównoważony rozwój i zarządzanie środowiskowe
W ubiegłym roku firma Cosentino zainwestowała ponad 37 mln euro w aktywa środowiskowe. Zaangażowanie w gospodarkę o obiegu zamkniętym i redukcję śladu węglowego osiągnięto m.in. poprzez wykorzystywanie 99% ponownie używanej wody, Zero Water Discharge (codzienną recyrkulację 80 000 m3 wody), wykorzystanie 100% odnawialnej energii elektrycznej oraz rozwój zrównoważonych produktów, takich jak Dekton; produkt neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla przez cały cykl życia, oraz technologii HybriQ dla produktów Silestone. W 2022 r. firma Cosentino zmniejszyła swój ślad węglowy o 6% w porównaniu z 2021 r. i o 12,81% w porównaniu z rokiem 2018. Redukcja ta obejmowała wszystkie obszary działalności firmy, od pozyskiwania surowców po zakończenie cyklu życia produktów.
Firma kontynuuje swój postęp w ponownym wykorzystywaniu odpadów. W 2022 r. Cosentino odzyskało prawie 16% wszystkich odpadów stałych, wytworzonych w parku przemysłowym w Cantorii. Wewnętrzne zużycie surowców pochodzących z recyklingu w produkcji Silestone i Dekton, stanowiło 7,6% całkowitego zużycia wszystkich surowców. W ubiegłym roku Cosentino wdrożyło nowy przemysłowy model energetyczny, oparty na odnawialnych źródłach energii i samowystarczalności energetycznej, który obejmuje również zarządzanie zasobami wodnymi. Cosentino uruchomiło największą naziemną instalację fotowoltaiczną w Hiszpanii. Elektrownia ma moc szczytową 20 MW i zdolność produkcji energii około 34 GWH/rok, co stanowi około 15% rocznego zużycia energii elektrycznej. Instalacja ta będzie nadal rozbudowywana, poprzez montaż paneli słonecznych na dachach fabryk. W tym samym czasie firma rozpoczęła budowę własnego zakładu oczyszczania ścieków.
Tworzenie miejsc pracy i wkład w społeczeństwo
Cosentino stoi na stanowisku, że kapitał ludzki to najważniejszy zasób firmy. W ubiegłym roku stworzono 426 nowych miejsc pracy w firmie na całym świecie, kończąc rok z 5 851 pracownikami. Odsetek umów na czas nieokreślony wzrósł do 98%. To zaangażowanie na rzecz dobrobytu i wzrostu rozciąga się również na społeczności, w których obecne jest Cosentino. Firma wnosi pionierski wkład w edukację, promując programy szkolenia zawodowego, prowadzone w zakładach oraz poprzez działania Fundacji Eduarda Justo. Wspiera również branżę architektury, projektowania, sportu i gastronomii, poprzez szereg partnerstw i sponsoringów. Promuje sztukę i kulturę za pośrednictwem Fundacji Sztuki Ibáñez Cosentino. Wreszcie, hiszpański producent przekazuje bezpośrednie darowizny na rzecz różnych organizacji, o łącznej wartości ponad miliona euro.
Odpowiedzialne zarządzanie
Zrównoważony rozwój Cosentino opiera się na konkretnych kryteriach ESG, które rozwijane są w oparciu o integrację i przejrzystą komunikację z pracownikami, dostawcami i klientami. Odpowiedzialny organ zarządzający, który zachęca do rozwoju talentów poprzez programy rekrutacji i zarządzania, takie jak Acelera, Ingenia, Impulsa lub Dual, promuje równość i różnorodność, z 22% kobiet na stanowiskach kierowniczych i 50% w zarządzie w 2022 roku.
Więcej na: www.cosentino.com
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.