Komunikaty PR

Czy Polacy martwią się o stan środowiska – jak podchodzimy do użytkowania AGD?

2023-08-30  |  10:00
Biuro prasowe

Jak wynika z badania[1] zrealizowanego na zlecenie Whirlpool Corporation, zmiany klimatyczne i pogarszający się stan środowiska naturalnego są powodem do niepokoju dla ponad 50% Polaków. Jednocześnie, aż 62% respondentów uważa, że stan środowiska zależy od każdego z nas, a codzienne wybory mają realny wpływ na naturalne otoczenie[2]. Wśród najchętniej podejmowanych przez nas działań prośrodowiskowych znalazły się zakup i użytkowanie energooszczędnych sprzętów gospodarstwa domowego.

Proste działania, realne efekty

Jak się okazuje, wśród najczęściej praktykowanych przez nas działań na rzecz ochrony klimatu, są te narzucone odgórnie[3], np. przez regulacje prawne (ograniczenie stosowania jednorazowego plastiku). Co trzeci Polak deklaruje, że ogranicza do minimum stosowanie środków czyszczących potencjalnie szkodliwych dla środowiska. Co ciekawe, najczęściej działania na rzecz klimatu podejmują przedstawiciele pokolenia baby boomers, urodzonego po wojnie i w latach 50. oraz 60. Eko działania często idą w parze z korzyściami finansowymi i pozwalają na oszczędności. Nie dziwi więc, że konsumenci, którzy wychowywali się w wymagających, powojennych czasach, są bardziej skłonni do wyrzeczeń na rzecz dobrostanu środowiska. Dla młodszych pokoleń, wprowadzanie takich nawyków, choć jest konieczne, nie jest łatwe i często wiąże się z opracowaniem zupełnie nowego stylu życia. To np. zamiana samochodu na komunikację zbiorową lub rower, postawienie na wielorazowe opakowania czy korzystanie ze stacji refill. Dla wielu konsumentów to wciąż zbyt wymagające zmiany i szukają rozwiązań na wyciągnięcie ręki, takich jak zakup sprzętu, który „sam” będzie troszczył się o środowisko – tłumaczy Andrea Riggio, General Manager w Whirlpool Corporation. Urządzenia Whirlpool tworzymy tak, by dostosowywały się do potrzeb konsumentów, dbając o przyjemne doświadczenia z użytkowania oraz szanując planetę i jej zasoby na przykład dzięki naszej technologii 6. ZMYSŁ, która łączy w sobie intuicję, wydajność oraz minimalizując marnowanie żywności, zużycie wody, chemikaliów i energii – dodaje Riggio.

Nowoczesne AGD w służbie przyrodzie?

W walce z postępującymi zmianami klimatycznymi może pomóc nowoczesny sprzęt gospodarstwa domowego. – AGD znajdujące się w naszych domach może odpowiadać za pobór nawet kilkudziesięciu procent energii danego gospodarstwa. Przestarzałe sprzęty w oczywisty sposób przyczyniają się do zwiększenia tego wskaźnika, ale już te nasze nowoczesne mogą zużywać o nawet 50% mniej prądu. Dokonując świadomych zakupów możemy więc realnie obniżyć nie tylko nasze rachunki, ale także mieć wpływ na środowisko – dodaje Riggio.

Badanie zrealizowane dla Whirlpool Corporation pokazało, że Polacy już są świadomi, które z parametrów AGD są prośrodowiskowe, choć ich motywacje do zakupu wynikają raczej z kwestii finansowych niż ekologicznych. Wśród najważniejszych czynników badani wymieniali więc: energooszczędność sprzętu, niskie zużycie wody (w przypadku pralek czy zmywarek), trwałość sprzętu (a co za tym idzie rzadkie naprawy), a także możliwość poddania recyklingowi. - To właśnie recykling jest jednym z kluczowych wskaźników w strategii zrównoważonego rozwoju Whirlpool. 90% odpadów elektrycznych i elektronicznych jest odzyskiwanych i poddawanych recyklingowi: prawie wszystkie wracają do naszego cyklu produkcyjnego i są ponownie wykorzystywane – mówi Andrea Riggio, General Manager w Whirlpool Corporation.

Gospodarka elektroodpadami

- Cieszy fakt, że zdecydowana większość Polaków, bo aż 80% uznaje gospodarowanie i recykling elektroodpadów za ważną część działań na rzecz klimatu. Widzą w tym realne korzyści: oszczędność zasobów naturalnych (np. rtęci, srebra czy miedzi), recykling materiałów takich jak szkło czy aluminium, a także zapobieganie dostawania się szkodliwych związków chemicznych do gleby, powietrza czy wody – wyjaśnia Andrea Riggio, Whirlpool Corporation. – W Polsce system zarządzania zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym (w skrócie ZSEE) jest dobrze rozwinięty. Odpowiednie technologie, a także różnorodne działania edukacyjne przyniosły skutek – jedynie 3% badanych uznaje gospodarkę elektrośmieciami za nieistotną. Z drugiej jednak strony, duża odpowiedzialność leży na producentach AGD. Whirlpool Corporation jest doskonałym przykładem zielonych zmian zachodzących w branży, bowiem aż 90% odpadów elektrycznych i elektronicznych jest odzyskiwanych i poddawanych recyklingowi. Dzięki temu prawie wszystkie wracają do cyklu produkcyjnego i są ponownie wykorzystywane, z troską o środowisko – dodaje Riggio.

 


[1] Na podstawie badania zrealizowanego na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w kwietniu 2023 r.

[2] „Badanie świadomości i zachowań ekologicznych Polaków. Raport z badania trackingowego”, listopad 2022r. Badanie zrealizowane na zlecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska przez Grupę Badawczą DSC Sp. z. o.o.

[3] Na podstawie badania zrealizowanego na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w kwietniu 2023 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.