DREWNO, JAKO GŁÓWNY AKTOR W SYPIALNI
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Drewno każdego ranka pod stopami, to niezapomniane wrażenie sensoryczne, które potrafi nastroić pozytywnie na wiele godzin. Urządzając tak ważne pomieszczenie jakim jest sypialnia należy wybierać materiały najwyższej jakości, które spełnią oczekiwania nie tylko wizualne, ale też realnie wpłyną na nasze samopoczucie.
Cisza, spokój, odpoczynek, relaks, intymność – sypialnia to z pewnością wyjątkowe miejsce. Choć mało kto zdaje sobie z tego sprawę, spędzamy w niej najwięcej czasu spośród wszystkich pomieszczeń w domu czy mieszkaniu. W związku z czym wybór materiałów do tego wnętrza, to istotna kwestia - warto przemyśleć i dobrze zaplanować, czym chcemy być otoczeni.
DREWNIANA PODŁOGA
Obecnie, gdy panuje coraz większa świadomość na temat zbawiennego działania dobrej jakości snu, wielu z nas dąży do maksymalnego polepszenia tej sfery życia. Oprócz przesypiania wielu godzin zależy nam także na odpowiednich materiałach wykorzystanych w naszym wnętrzu sypialnianym. Wśród zdecydowanych faworytów znajduje się drewno.
Drewniana podłoga dodaje naturalnego uroku i klasy sypialni. Jej ciepły odcień i naturalne wzory nadają wnętrzu przytulny i luksusowy wygląd. Jest to szczególnie ważne w sypialni, która powinna być miejscem relaksu i wypoczynku. - Należy pamiętać, że drewno jest wytrzymałym materiałem, który może przetrwać długie lata użytkowania, jeśli jest odpowiednio pielęgnowane. Dobrze wykonana drewniana podłoga może być wyjątkowo odporna na ścieranie, zarysowania i uszkodzenia, co pozwoli zachować jej atrakcyjny wygląd przez długie lata. Dodatkowo jest ciepła w dotyku, co dodaje uczucia przytulności i komfortu w sypialni. W porównaniu z twardymi powierzchniami, takimi jak kafelki, drewno jest przyjemniejsze dla stóp, zwłaszcza w chłodniejsze dni - tłumaczy Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Patrket. Drewniana podłoga jest łatwiejsza do utrzymania w czystości niż dywany czy wykładziny. Kurz i alergeny mają mniejsze szanse się zgromadzić na powierzchni drewnianej, co jest korzystne dla osób cierpiących na alergie lub astmę.
DĄB. WYJĄTKOWY SUROWIEC
Dąb europejski to wyjątkowy surowiec, który posiada wiele interesujących właściwości. Jedną z nich jest fakt, iż jest to materiał higroskopijny. Zabezpieczone olejem elementy, za sprawą swoich właściwości higroskopijnych, regulują wilgotność powietrza. Dzięki nim, w pomieszczeniu panuje mikroklimat mający pozytywny wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. – Stworzony w ten sposób mikroklimat korzystnie oddziałuje na nasze samopoczucie i zdrowie – mówi ekspert marki Chapel Parket. – Pozytywnym efektem mogą cieszyć się jednak przede wszystkim inwestorzy posiadający w swoich domach podłogi zabezpieczone olejem. Drewno pokryte lakierem nie może swobodnie „oddychać” i oddziaływać na otoczenie – zaznacza P. Bekas.
Wszystkie dębowe podłogi marki Chapel Parket są wykończone olejem woskowym wzbogaconym o związki krzemu. Preparat podnosi odporność drewna na uszkodzenia związane z bieżącym użytkowaniem podłogi. Dzięki stosowaniu specjalnego oleju, podłóg Chapel Parket nie trzeba nawet cyklinować; wystarczy okresowa konserwacja olejem. Ponadto, dzięki temu podłoga ta jest przystosowana do montażu również dla alergików.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że dzięki swej strukturze dąb nie jest materiałem śliskim, a dzięki temu podnosi poziom bezpieczeństwa. Na uwadze trzeba mieć także to, że drewno świetnie tłumi hałasy i dźwięki.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że dębową podłogę można, bez żadnych przeciwwskazań, montować na ogrzewaniu podłogowym – Trzeba tylko pamiętać, że na „podłogówce” nie należy instalować drewna litego. Na ogrzewaniu podłogowym najlepiej sprawdza się drewno warstwowe, które ogranicza „pracę” drewna, a jednocześnie nie hamuje znacząco przepływu ciepła – przypomina P. Bekas.
***
Tekst: Magdalena Matusik, Adventure Media
Zdjęcia: VIVA DESIGN
Projekt: VIVA DESIGN
***
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.