Komunikaty PR

E.ON ponownie wspiera akcję Ultrakrew

2023-08-25  |  10:10

Fundacja E.ON w Polsce kolejny raz dołącza do ogólnopolskiej akcji społecznej Ultrakrew, by promować honorowe krwiodawstwo. Członkowie Fundacji, w tym pracownicy firm takich jak E.ON Polska, wezmą udział w aktywnościach sportowych i inicjatywach, które towarzyszą kampanii.

 

W tym roku Fundacja E.ON w Polsce zaangażuje się w dwa wydarzenia specjalne organizowane przez Ultrakrew. Oba odbędą się pod koniec wakacji, w krótkim odstępie czasowym, dzięki czemu jeszcze mocniej zaakcentują potrzebę przekazywania krwi potrzebującym. Tegorocznymi akcjami wspieranymi przez Fundację będzie Bieg "Razem w górę" oraz organizacja punktu krwiodawstwa na Powiślu.

Nie przestajemy podkreślać, że choć wakacje trwają w najlepsze, to nie ma lepszego momentu na dzielenie się tym życiodajnym płynem, którego tak często brakuje w zasobach Centrum Krwiodawstwa – mówi Aleksandra Smyczyńska, dyrektor komunikacji w Grupie E.ON w Polsce.

Każda kropla ma znaczenie

W ostatni wakacyjny piątek (25 sierpnia), w godzinach 9-13 przed siedzibą E.ON Polska przy Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 ponownie stanie krwiobus. To mobilny punkt oddawania krwi, do którego Fundacja E.ON w Polsce zaprasza wszystkich odwiedzających Powiśle. Do akcji może dołączyć każdy, a na miejscu przeprowadzane będą wszystkie badania i procedury, konieczne do zakwalifikowania chętnych do donacji.

By zostać krwiodawcą trzeba spełnić kilka ważnych warunków: trzeba mieć od 18 do 65 lat, powyżej 50 kg wagi, bez poważnych chorób przewlekłych. W przededniu wizyty w punkcie krwiodawstwa powinno się wypić dwa litry płynu i dobrze wyspać. Wszystkie dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.

W zeszłym roku podczas akcji zbiórki krwi przy naszej siedzibie okazało się, że wśród naszych pracowników jest wielu honorowych krwiodawców – wyjaśnia Aleksandra Smyczyńska. Spośród wszystkich osób, które odwiedziły zorganizowany przez nas punkt do donacji zakwalifikowało się aż 17 osób. To naprawdę świetny rezultat. W tym roku chcielibyśmy, żeby w tej akcji krew oddało jeszcze więcej z nas. Gorąco do tego zachęcamy.

Krew jest niezastąpiona i często, zwłaszcza w wakacje, występują jej niedobory, a także jej składników wykorzystywanych do lecznictwa. Bieżący stan zapasów można śledzić na dedykowanych stronach, np. dla Warszawy na https://www.rckik-warszawa.com.pl/. Krew można oddać w wyznaczonych punktach krwiodawstwa znajdujących się na mapie na portalu krwiodawcy.org.

Wyzwanie Razem w górę

Fundacja E.ON w Polsce po raz kolejny wesprze także inicjatywę Biegu Razem w górę. Drużyna Fundacji E.ON w Polsce weźmie udział w tej nietypowej, ale niezwykle przyjaznej rywalizacji. Jej zadaniem będzie zdobycie w jak najkrótszym czasie 35. piętra wieżowca Warsaw Trade Tower. Można zrealizować to wyzwanie wbiegając na wyznaczony poziom lub po prostu wchodząc po schodach.

W zeszłym roku pracownicy E.ON Polska pokazali swoją moc. Jak na energetyków przystało, dali mnóstwo pozytywnej radości, energii, a zwłaszcza wzajemnego wsparcia i motywowania w pokonaniu trasy 35 pięter – komentuje Jacek Bastian, prezes zarządu Stowarzyszenia Ultrakrew. - Cieszę się, że pracownicy, którzy na co dzień dbają o energetyczny krwiobieg stolicy, są z Ultrakrwią i wspierają społeczeństwo poprzez oddanie bezcennego leku – własnej krwi – dodaje.

 

W wydarzeniu może uczestniczyć każdy. Jedynym warunkiem jest oddanie krwi lub jej składników osobiście lub namówienie kogoś, od 15 czerwca do 23 sierpnia 2023. Podczas przekazania krwi trzeba podać hasło „Ultrakrew” i zrobić zdjęcie z napisem „ULTRAKREW LATO 2023". Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na Facebooku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie 4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia

Według badań ARC Rynek, we współpracy z ERHO Hestia, niemal połowa polskiego społeczeństwa korzysta z prywatnej służby zdrowia. Tylko co czwarty Polak (24 proc.) dobrze ocenia
Zdrowie Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
2024-08-01 | 13:27

Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń zdrowotnych współczesnego świata. W wyniku zakażeń wirusami hepatotropowymi każdego roku miliony
Zdrowie Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
2024-08-01 | 13:00

Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli

Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.