E.ON ponownie wspiera akcję Ultrakrew
Fundacja E.ON w Polsce kolejny raz dołącza do ogólnopolskiej akcji społecznej Ultrakrew, by promować honorowe krwiodawstwo. Członkowie Fundacji, w tym pracownicy firm takich jak E.ON Polska, wezmą udział w aktywnościach sportowych i inicjatywach, które towarzyszą kampanii.
W tym roku Fundacja E.ON w Polsce zaangażuje się w dwa wydarzenia specjalne organizowane przez Ultrakrew. Oba odbędą się pod koniec wakacji, w krótkim odstępie czasowym, dzięki czemu jeszcze mocniej zaakcentują potrzebę przekazywania krwi potrzebującym. Tegorocznymi akcjami wspieranymi przez Fundację będzie Bieg "Razem w górę" oraz organizacja punktu krwiodawstwa na Powiślu.
Nie przestajemy podkreślać, że choć wakacje trwają w najlepsze, to nie ma lepszego momentu na dzielenie się tym życiodajnym płynem, którego tak często brakuje w zasobach Centrum Krwiodawstwa – mówi Aleksandra Smyczyńska, dyrektor komunikacji w Grupie E.ON w Polsce.
Każda kropla ma znaczenie
W ostatni wakacyjny piątek (25 sierpnia), w godzinach 9-13 przed siedzibą E.ON Polska przy Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 ponownie stanie krwiobus. To mobilny punkt oddawania krwi, do którego Fundacja E.ON w Polsce zaprasza wszystkich odwiedzających Powiśle. Do akcji może dołączyć każdy, a na miejscu przeprowadzane będą wszystkie badania i procedury, konieczne do zakwalifikowania chętnych do donacji.
By zostać krwiodawcą trzeba spełnić kilka ważnych warunków: trzeba mieć od 18 do 65 lat, powyżej 50 kg wagi, bez poważnych chorób przewlekłych. W przededniu wizyty w punkcie krwiodawstwa powinno się wypić dwa litry płynu i dobrze wyspać. Wszystkie dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.
W zeszłym roku podczas akcji zbiórki krwi przy naszej siedzibie okazało się, że wśród naszych pracowników jest wielu honorowych krwiodawców – wyjaśnia Aleksandra Smyczyńska. Spośród wszystkich osób, które odwiedziły zorganizowany przez nas punkt do donacji zakwalifikowało się aż 17 osób. To naprawdę świetny rezultat. W tym roku chcielibyśmy, żeby w tej akcji krew oddało jeszcze więcej z nas. Gorąco do tego zachęcamy.
Krew jest niezastąpiona i często, zwłaszcza w wakacje, występują jej niedobory, a także jej składników wykorzystywanych do lecznictwa. Bieżący stan zapasów można śledzić na dedykowanych stronach, np. dla Warszawy na https://www.rckik-warszawa.com.pl/. Krew można oddać w wyznaczonych punktach krwiodawstwa znajdujących się na mapie na portalu krwiodawcy.org.
Wyzwanie Razem w górę
Fundacja E.ON w Polsce po raz kolejny wesprze także inicjatywę Biegu Razem w górę. Drużyna Fundacji E.ON w Polsce weźmie udział w tej nietypowej, ale niezwykle przyjaznej rywalizacji. Jej zadaniem będzie zdobycie w jak najkrótszym czasie 35. piętra wieżowca Warsaw Trade Tower. Można zrealizować to wyzwanie wbiegając na wyznaczony poziom lub po prostu wchodząc po schodach.
W zeszłym roku pracownicy E.ON Polska pokazali swoją moc. Jak na energetyków przystało, dali mnóstwo pozytywnej radości, energii, a zwłaszcza wzajemnego wsparcia i motywowania w pokonaniu trasy 35 pięter – komentuje Jacek Bastian, prezes zarządu Stowarzyszenia Ultrakrew. - Cieszę się, że pracownicy, którzy na co dzień dbają o energetyczny krwiobieg stolicy, są z Ultrakrwią i wspierają społeczeństwo poprzez oddanie bezcennego leku – własnej krwi – dodaje.
W wydarzeniu może uczestniczyć każdy. Jedynym warunkiem jest oddanie krwi lub jej składników osobiście lub namówienie kogoś, od 15 czerwca do 23 sierpnia 2023. Podczas przekazania krwi trzeba podać hasło „Ultrakrew” i zrobić zdjęcie z napisem „ULTRAKREW LATO 2023". Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na Facebooku.
4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia
Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.