Komunikaty PR

Gemini Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny

2023-11-08  |  12:00
Biuro prasowe

Pomaganie przez kupowanie to nowy trend w centrach handlowych, który zyskuje coraz większą popularność nie tylko w naszym kraju, ale także na całym świecie. Idąc za rosnącą wciąż wrażliwością konsumencką Gemini Park Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Dzięki wyjątkowej współpracy galerii z Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci „Świetlikowo” używane rzeczy zyskają nowych właścicieli, a zyski sklepu zostaną przekazane na rzecz małych podopiecznych fundacji.

Jesień w Gemini Park Bielsko-Biała rozpoczęła się od otwarcia wyjątkowego lokalu. W wyniku partnerstwa nawiązanego pomiędzy bielskim centrum handlowym a Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci powstał sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. To pierwsze tego typu miejsce w Gemini Park Bielsko-Biała i pierwszy lokal z ofertą charytatywną samej fundacji. Środki pozyskane ze sprzedaży używanej odzieży dziecięcej oraz zabawek zostaną przeznaczone na działania statutowe organizacji, czyli wsparcie nieuleczalnie chorych dzieci.

Charytatywne zakupy to niejedyny sposób na pomaganie w ramach inicjatywy „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Sklep nastawia się również na pozyskiwanie asortymentu od osób, które swoich codziennych przedmiotów już nie potrzebują i są gotowe podzielić się nimi, wspierając tym samym misję śląskiego hospicjum. Lokal charytatywny będzie również zaopatrywany przez stałych partnerów i darczyńców fundacji. Sklep przyjmuje ubrania do rozmiaru 140 cm włącznie.

Dodatkowym atutem takiego podejścia do kupowania jest wrażliwość na środowisko i kształtowanie od najmłodszych lat postaw proekologicznych. „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO” wspiera rodziców w dążeniu do zero waste, a dzieci uczy odpowiedzialnego korzystania z przedmiotów i mądrego pomagania. Choć sam pomysł sklepów charytatywnych nie jest nowy, pierwsze lokale tego typu powstawały już w XIX wieku, obecnie inicjatywy o takim profilu przeżywają prawdziwy boom[1].

- W przeszłości powstawało wiele sklepów charytatywnych, jednak do tej pory nie było projektów skierowanych wyłącznie do dzieci. Cieszymy się, że mieliśmy szansę dołączyć do tak szlachetnej inicjatywy, gdzie to dzieci niosą pomoc dzieciom. Gemini Park Bielsko-Biała od lat angażuje się w lokalne akcje społeczne. Wraz z naszymi partnerami staramy się kreować innowacyjne projekty, które są spójne z wartościami promowanymi przez Gemini Holding. Zapraszamy wszystkich naszych klientów do odwiedzania, oddawania niepotrzebnych ubrań i zabawek oraz kupowania, a co za tym idzie wspierania Fundacji i jej misji – komentuje Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Zwieńczeniem otwarcia sklepu był „Jesienny Pokaz Mody” zrealizowany na terenie strefy eventowej centrum. W rolę modeli wcielili się najmłodsi, którzy mieli szansę spróbować swoich sił na wybiegu, a jednocześnie nieść pomoc przez prezentacje ubrań dostępnych w „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Przygotowania do kolejnych działań charytatywnych już trwają.

- Planujemy, aby sklep poza swoim podstawowym przeznaczeniem stał się również miejscem różnorodnych aktywności.  Sukces pierwszego wydarzenia z udziałem najmłodszych modeli dodaje nam motywacji do wychodzenia poza strefę naszego sklepu i realizowania kolejnych działań na teren CH. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Gemini Park Bielsko-Biała możemy szerzyć ideę mądrej konsumpcji i promować ideę charytatywności. Lokalizacja w centrum handlowym pozwala nam dotrzeć z naszymi pomysłami do szerokiej rzeszy mieszkańców nie tylko samego Bielska-Białej, ale również całego regionu –  mówi Natasza Godlewska, prezes zarządu Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo.

 

 


[1] Sklepy charytatywne: jak działają i czym różnią się od lumpeksów? - Fashion Biznes

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus Biuro prasowe
2024-07-31 | 12:30

Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus

Już wkrótce w CH Focus otworzy się sklep popularnej marki kosmetycznej Rituals Cosmetics, oferującej produkty o relaksacyjnym działaniu i zapewniających dobre
Zakupy Apart dołącza do ETC Swarzędz
2024-07-30 | 15:00

Apart dołącza do ETC Swarzędz

Znana i lubiana marka jubilerska już niebawem dołączy do ETC. Grupa Capital Park, właściciel swarzędzkiego centrum handlowego, podpisała umowę na wynajem powierzchni z Apart. Będzie
Zakupy Packeta Poland z nową usługą dla e-sklepów - DropYourBox
2024-07-23 | 14:00

Packeta Poland z nową usługą dla e-sklepów - DropYourBox

  Packeta Poland wprowadza usługę DropYourBox zaprojektowaną z myślą o polskich sklepach internetowych. W jej ramach Packeta zrealizuje nie tylko last mile, ale też first mile,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.