Goodyear na dużym ekranie
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Tematyka motoryzacyjna spaja różne gatunki filmowe – dramat, komedię, sensację, a nawet filmy animowane. Produkcje te bawią, wzruszają lub skłaniają do myślenia. Łączy je adrenalina, wartka akcja i przygoda – wszystko to sprawia, że filmy, w których jedną z głównych ról grają samochody wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością. Widzowie kochają ryk silników i efektowne sekwencje z udziałem aut. Bez dobrych opon ekscytujące ewolucje bohaterów, jakie można zobaczyć w takich filmach jak Batman, Wyścig, czy Auta, nie byłyby możliwe. Z okazji swoich 125 urodzin Goodyear przypomina dziesięć hitów filmowych, w których produkty marki odegrały ważną rolę.
Światła. Kamera. Akcja. Opony
Korzenie Goodyear i przemysłu filmowego sięgają tych samych czasów. Firma Goodyear powstała w 1898 roku, w tym samym okresie, w którym kinematografia weszła do głównego nurtu kultury. Od tego czasu obie branże przeszły rewolucyjną zmianę.
Goodyear był zaangażowany w produkcje niektórych z największych filmowych hitów, w których ważne role grały samochody. Najciekawsze z nich to:
Batman (2022)
Batmobil to z pewnością jeden z najbardziej charakterystycznych pojazdów na świecie. Po raz pierwszy pojawił się w komiksie z serii Detective Comics w 1939 roku i do dziś jest ważnym i nośnym symbolem.
W najnowszym filmie o Batmanie Batmobil Bruce'a Wayne'a jest wyposażony w opony Mickey Thompson, marki która od 2021 roku należy do Goodyeara. Pojazd Batmana to mocno zmodyfikowany Dodge Charger drugiej generacji, który fantastycznie prezentuje się w tej surowej i mrocznej adaptacji kinowego hitu.
Opony Mickey Thompson są popularne na scenie wyścigów wyczynowych i drag racing w Stanach Zjednoczonych. Idealnie nadają się do znikania w mgnieniu oka...
Ford kontra Ferrari (2019), znany również jako Le Mans '66
To niezwykła i oparta na faktach historia amerykańskiego wizjonera, projektanta samochodów Carrolla Shelby`ego i nieustraszonego brytyjskiego kierowcy Kena Milesa. Mężczyźni wspólnie walczyli z prawami fizyki oraz własnymi demonami, aby zbudować dla Ford Motor Company rewolucyjny samochód wyścigowy. Tym samym chcieli przełamać ówczesną dominację Enzo Ferrari podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans we Francji w 1966 roku. Shelby i Ken Miles opracowali Forda GT40 Mk II, który wreszcie okazał się samochodem zdolnym dorównać potędze Ferrari. Ford wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1966 roku,
a zwycięskie auto prowadził Chris Amon i Bruce McLaren. Miles i Denny Hulme zajęli drugie miejsce w siostrzanym Fordzie. Słynny czarny GT40 Mark II jechał na oponach Goodyear, choć rozpoczął wyścig na ogumieniu Firestone – wielkiego rywala Goodyear w tzw. wojnach opon.
Dla Goodyeara było to drugie z czternastu zwycięstw w Le Mans. Ford kontynuował swoją zwycięską passę w latach 1967, 1968 i 1969.
Jurassic World: Upadłe królestwo (2018)
Niezależnie od tego, czy chodzi o zdobywanie najbardziej pożądanych nagród w sportach motorowych, czy o ochronę praw genetycznie zmodyfikowanych dinozaurów, Goodyear zaznaczył swoją obecność w każdym zakątku filmowego świata.
W filmie „Jurassic World: Upadłe królestwo” opancerzona ciężarówka BAE MRAP 6X6, specjalnie przygotowana do ochrony przed atakiem T-Rexa, była wyposażona w ultra wytrzymałe opony terenowe (OTR) Goodyear MV/T, które doskonale sprawdzają się w błocie i piasku.
Wyścig (2013)
To kolejna opowieść o zaciekłej rywalizacji między dwoma mistrzami wszechczasów, tym razem w świecie Formuły 1. James Hunt i Niki Lauda walczyli ze sobą o miano najlepszego kierowcy w sezonie 1976 ścigając się na oponach Goodyear. W tamtym sezonie wszystkie bolidy Formuły 1, z wyjątkiem trzech, startowały na oponach Goodyeara, a marka do dziś ma najwięcej zwycięstw w wyścigach Grand Prix (368) spośród wszystkich producentów opon.
Rywalizacja Hunta i Laudy zainspirowała Rona Howarda do stworzenia filmu „Wyścig” z 2013 roku, który prezentuje dramatyczną rozgrywkę między dwoma bohaterami w Japonii. Podobnie jak 24-godzinny wyścig Le Mans z 1966 roku, była to bitwa na wytrzymałość między dwoma największym rywalami, a o ostatecznym zwycięstwie i przyznaniu Huntowi tytułu mistrza świata zdecydował jeden punkt.
Auta (2006-2017)
To doskonała komedia animowana dla całej rodziny, ukazująca świat samochodów, które tak samo jak ludzie mają swoje marzenia i dążą do ich spełnienia. To film, który rozbudził miłość najmłodszych widzów do samochodów i sportów motorowych.
Zygzak McQueen i wszyscy jego konkurenci jeżdżą na oponach marki „Lightyear” z charakterystycznym symbolem na ścianie bocznej, która jest wyłącznym dostawcą ogumienia dla wyścigów Piston Cup. Pierwowzorem dla opon „Lightyear” były oczywiście produkty Goodyear. Walt Disney Pictures nawiązał współpracę z amerykańskim producentem, aby film był jeszcze bardziej autentyczny nawet w kwestii opon.
Ścigając się na Torze Południowym, czy skradając się w ciemności, aby przewracać traktory, Zygzak McQueen mógł zawsze polegać na swoich „Lightyearach”. Co ciekawie, na ekranie pojawił się również sterowiec „Lightyear”, który towarzyszył największym wyścigom w filmach Auta, łudząco przypominający prawdziwy sterowiec Goodyear, widoczny na niebie podczas najsłynniejszych rywalizacji, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans i Daytona 500.
Herbie (1968 - 2005)
Goodyear pojawił się też w innej serii filmów Disneya, tym razem z udziałem niepozornego „Garbi”, czyli Volkswagena Garbusa deluxe ragtop sedan z 1963 roku, który rozgrzał serca milionów widzów swoim mechanicznym urokiem i niezwykłymi właściwościami porozumienia się z otoczeniem. Opony Goodyeara wystąpiły wielokrotnie w tej historii, począwszy od pierwszego filmu „The Love Bug” („Kochany chrabąszcz”) aż po ostatni „Herbie Fully Loaded” („Garbi: super bryka”).
Fight Club (1999)
W tym klasycznym filmie bohaterowie zostają uwikłani w antykapitalistyczne podziemie. Cierpiący na bezsenność główny bohater - określany jako narrator - spotyka Tylera Durdena, organizującego podziemny klub, którego członkowie walczą, mając dość swojego przyziemnego życia. Wybuchowe zakończenie tej opowieści jest jednym z najbardziej pamiętnych momentów w historii kina surrealistycznego. Marka Goodyear jest mocno widoczna w scenach rozgrywających się w sklepie oponiarskim.
Powrót do przyszłości, część I i II (1985-1989)
Doc Brown, twórca kultowego wehikułu czasu DMC DeLorean, wyposażył go w opony Goodyear z indeksem prędkości przewyższający 88 mil na godzinę (142 km/h) - była to wartość niezbędna do rozpoczęcia podróży w czasie - a na ich ścianie bocznej widniał klasyczny napis „Goodyear Eagle GT”.
Sam samochód stał się klasykiem, który wykroczył poza świat Hollywood i do dziś jest niezapomnianym symbolem podróży w czasie.
Eagle GT to model o wysokich osiągach, z bieżnikiem inspirowanym oponami Goodyeara produkowanymi na potrzeby Formuły 1. Obecnie wiele opon Goodyear o wysokich osiągach nosi nazwę Eagle. Marty i Doc musieli skądś o tym wiedzieć...
Człowiek z blizną (1983)
Przywitaj się z moim (nie tak) małym przyjacielem, Sterowcem Goodyear! Sterowiec o długości 40 metrów można było zobaczyć w debiutującym w 1983 roku remake'u klasycznego filmu „Człowiek z Blizną” z 1932 roku i powieści o tym samym tytule z 1929 roku. To właśnie na jego boku było wyświetlane słynne zdanie „Świat należy do ciebie”, które mógł odczytać główny bohater Tony Montana – był on gotów na wszystko, aby przejąć kontrolę nad lokalnym rynkiem narkotykowym.
Sterowiec Goodyear, który zadebiutował na niebie w 1910 roku, stał się kultowym statkiem powietrznym i ambasadorem marki, obecnym na największych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, od ceremonii rozdania Oscarów po rozgrywki Super Bowl.
W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości (1969)
Na liście filmów związanych z samochodami nie mogło zabraknąć serii o Jamesie Bondzie. Występujące w nich na przestrzeni lat pojazdy są niemal tak kultowe, jak aktorzy, którzy wcielali się w postać agenta 007.
W szóstym filmie z tej serii pt. „W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości”, pojawił się piękny Mercury Cougar XR7 z 1969 roku, prowadzony przez hrabinę Teresę „Tracy” di Vicenzo. Samochód został wyposażony w opony rajdowe Goodyear, a w filmie widać go jadącego po śniegu i lodzie w klasycznym pościgu samochodowym, w którym za Bondem podążają zabójcy nasłani przez Blofelda. Dysponując wyraźnie większą przyczepnością niż ich prześladowcy, Bond i Tracy niechcący dołączają do wyścigu rallycrossowego, ostatecznie wychodząc z opresji bez szwanku.
MODA I SPORT – O TYM, JAK SPORT ZMIENIŁ NASZĄ GARDEROBĘ NA ARTE.TV
Mały przedsiębiorca. Jak pomóc dziecku nabrać wiatru w żagle?
Fundacja Avalon partnerem społecznym filmu „Drużyna A(A)”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.