Graj w zielone z Tikkurila
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Wywodząca się z natury zieleń to uniwersalny odcień, który perfekcyjnie odnajdzie się w niejednej aranżacji. Z klasą prezentuje się solo, ale harmonijnie łączy się też z innymi barwami. Bez trudu wpasowuje się w różne style, a jej otulająca moc pozwala w każdym pomieszczeniu stworzyć zaciszny zakątek, w którym zapanuje kojący zmysły, błogi spokój. Zatem bez oporów graj w zielone!
Zieleń to podstawa stylizacji w pełnym naturalności wnętrzu. Jej łagodny odcień G371 Crystal z kolekcji Tikkurila Feel the Color sprawia, że salon wypełni niebywała lekkość i światło. W połączeniu z drewnem, jutą i miękkimi siedziskami w pastelowym różu zielony wykreuje zwiewną wnętrzarską kompozycję, w której pierwsze skrzypce rolę grają dobry smak, równowaga i swoboda.
W pojedynkę świetnie radzi sobie też zieleń w ciemnej, butelkowej odsłonie M443 farby Tikkurila Optiva Nature Matt 5, tworząc pełną szyku i głębi monochromatyczną przestrzeń. Wystrój wzbogacają geometryczne kształty i dodatki w stylu glamour jak wiszące, szklane lampy sufitowe czy wykonane z metalu kwietniki w złotym odcieniu, które zapewniają wyrafinowany rezultat końcowy.
Intrygującą grę światłem umożliwia zestawienie różnych tonacji zieleni z czystą bielą i grafitową szarością. Efekt podkręca charakterystyczny dla dworkowego stylu wykusz w zielono-turkusowym kolorze S440 Silky Road z dużymi oknami, które wprowadzają więcej słońca do salonu. Drewniany parkiet i wygodne fotele nadają wnętrzu niepowtarzalny, przytulny klimat, zapraszając do środka na chwilę wypoczynku.
Sprzyjającą relaksowi aurę tworzy też zieleń w łazience. Ściana pokryta farbą Tikkurila Luja 7 w kolorze M348 przywołuje bliskość natury, a przy tym w gustowny sposób eksponuje nieoczywiste, inspirowane stylem retro elementy wyposażenia. Okazała konsola na kutych metalowych nóżkach, pełniąca funkcję łazienkowej toaletki i wpisujące się w tę samą estetykę dekoracyjne krzesło podkreślają wyjątkowy charakter przestrzeni.
Oaza spokoju na Żoliborzu
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.