Gwiazdy w kampanii #dobrokontrawirus
„Wirus narzucił nam ograniczenia. Dobro jest nieograniczone” przekonują Magdalena Różczka, Mateusz Damięcki, Agnieszka Sienkiewicz, Artur Barciś, Omenaa Mensah i Ada Fijał w najnowszej kampanii Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności” #dobrokontrawirus.
https://www.youtube.com/watch?v=Ev7tWH2Dduc&feature=youtu.be
Mimo strachu i ograniczeń, polskie gwiazdy, jako wolontariusze i inicjatorzy różnych akcji zakasali rękawy i od pierwszych dni pandemii włączyli się w wielki ruch wspierania pracowników służby zdrowia, seniorów, niepełnosprawnych, a nawet… internautów.
Gwiazdy dostarczały maseczki i sprzęt potrzebny w szpitalach i domach pomocy społecznej, wpłacały pieniądze na cele związane z walką z koronawirusem. Roznosiły posiłki osobom starszym i potrzebującym, włączały się w akcje prowadzone przez fundacje, organizowały zbiórki żywności, koncerty on-line, domówki na Instagramie, wyprzedaże ubrań, włączyły się w #hot16challenge, apelowały o zachowanie miejsc pracy i namawiały do pozostania w domu.
Kwarantanna, obostrzenia i dystans społeczny zmobilizowały tysiące Polaków do odpowiedzialnego i bezpiecznego wspierania pracowników służby zdrowia i innych potrzebujących, często zamkniętych w domach na długie miesiące.
Teraz, kiedy cały świat stoi w obliczu drugiej fali koronawirusa ,czeka nas kolejna próba. Jeśli pierwsza fala pandemii nie stanowiła przeszkody dla solidarności społecznej i kreatywności w pomaganiu, wierzymy, że tym bardziej druga fala epidemii będzie czasem, gdy nie zapomnimy o potrzebujących i dzięki temu doświadczeniu postawimy sobie za cel, aby pomagać przez całe życie, tak, jak do tego zachęcają Gwiazdy w naszej kampanii #dobrokontrawirus – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.
Gwiazdy kontra wirus
Zaproszone do kampanii gwiazdy to prawdziwi weterani dobroczynności. Od lat angażują się w liczne akcje charytatywne, kampanie społeczne lub są ambasadorami organizacji pozarządowych. Magdalena Różczkajest ambasadorką i wolontariuszką Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku, ambasadorką UNICEF oraz fundacji „Mam marzenie”. Włącza się w wiele akcji społecznych. Ada Fijał wspiera kobiety biorąc udział w kampaniach „Piękna bo zdrowa” oraz „Diagnostyka Jajnika”. Jest pomysłodawczynią akcji „Pomagamy Eliaszowi”, dzięki której zebrano prawie 1,5 miliona złotych. Mateusz Damięcki szczególnie mocno angażuje się w zbiórki pieniędzy dla dzieci z SMA, których leczenie wymaga przyjmowania najdroższego leku świata. Z kolei Artur Barciś w czasie największych obostrzeń podczas pandemii, stworzył wiersz dla dzieci, wyjaśniający dlaczego powinniśmy zostać w domu. Prawie milion wyświetleń pokazało, jak potrzebne było rodzinom takie wsparcie. Aktor od dziesięciu lat angażuje się w działalność Komitetu Ochrony Praw Dziecka, a także zachęca do wpłacania pieniędzy na chore dzieci. Omenaa Mensah to tegoroczna laureatka Honorowej Gwiazdy Dobroczynności i założycielka Omenaa Foundation pomagającej dzieciom z Ghany. Agnieszka Sienkiewicz Gauer, współpracując z Fundacją Kasisi, wspiera dzieci z chorobą głodową w Kongo. Co roku w Dzień Kobiet zachęca do wsparcia akcji „Bukiet dobra” spełniającej marzenia dzieci z najbiedniejszych rejonów świata.
Pomaganie to recepta na… dłuższe życie
Pomaganie przynosi korzyść nie tylko tym, którzy jej potrzebują. Z badań m.in. Uniwersytetu Harvarda, Kalifornijskiego i Pittsburgh University wynika, że pomagając innym, uwalniamy w naszym mózgu endorfiny i wydłużamy nasze życie. To wnioski profesora Douga Omana z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkley. Ludzie, którzy są zaangażowani w działalność charytatywną, rzadziej chorują i dłużej żyją. Pomaganie ma wpływ na poczucie własnej wartości a nawet zapobiega depresji. Darowizny na cele charytatywne to jeden z głównych czynników poprawiających zadowolenie z życia, wynika z sondażu Gallupa, w którym uczestniczyło ponad 130 mln osób z całego świata o różnym statusie społeczno-ekonomicznym.
O kampanii
Kampania #dobrokontrawirus ma zwrócić uwagę na moc dobra, którego nie powstrzymał nawet Covid-19 i zachęcać Polaków do długofalowego zaangażowania się w wolontariat, wspierania zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy dbania o codzienną, zwykłą pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii.
Częścią kampanii #dobrokontrawirus są spoty na nośnikach MORE firmy Jetline czyli miejskich oknach reklamowych, wyświetlane w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Trójmieście.
Organizatorem kampanii jest Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Partnerzy: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Magazyn Olivia i Jet Line.

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.
Muzyka
Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.