Indywidualne rozwiązania ważniejsze niż usługi cyfrowe w trakcie podróży
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Jak wynika z najnowszego raportu Accor na temat branży turystycznej, wysoce spersonalizowane usługi zyskują kluczową rolę w planowaniu podróży dla pośredników turystycznych.
Wiodąca grupa hotelowa na świecie w raporcie Tailor-Made Touch or Digital Efficiency przeanalizowała najświeższe trendy, strategie i technologie w turystyce, przygotowując zbiór obserwacji na temat branży w post-pandemicznej rzeczywistości odbudowy oraz perspektyw na przyszłość. Jak wskazują eksperci w dobie niezbędnej i wciąż trwającej cyfrowej transformacji, najważniejsze jest rozwijanie usług i dbałość o relacje z klientami wykraczającymi poza dotychczasowe modele pośrednictwa.
Obserwacje z rynków europejskich wskazują na dynamiczną transformację sektora pośrednictwa i doradztwa turystycznego ze znacznym wzrostem wykorzystania technologii cyfrowych. Ta zmiana zachęca coraz większą liczbę firm to zmiany modelu działalności biznesowej w kierunku platform lub dostawców technologii na rynku B2B.
Raport podkreśla, że właściwie stosowana technologia, od platform komunikacyjnych po płatności i sztuczną inteligencję, może być nieocenionym wsparciem w doradztwie turystycznym. Za pomocą szerokiego wachlarza usług i dostępu do potężnych cyfrowych kanałów dystrybucji pomaga pośrednikom zoptymalizować wydajność przy wykorzystaniu narzędzi promocyjnych, co przekłada się na lepiej dopracowane i precyzyjne usługi.
Jednak przy znaczącej roli technologii, eksperci Accor wskazują, że prawdziwym kluczem do sukcesu doradców turystycznych w zmieniającym się świecie jest zdolność do nawiązywania bliskich relacji z klientami, co pozwala na otoczenie ich spersonalizowaną opieką, której obecnie oczekują.
Konsumenci coraz bardziej cenią doradców turystycznych, którzy wiedzą, jak sprawić, by podróże obywały się bez stresu, potrafią dostosować usługi do indywidualnych przyzwyczajeń oraz w elastyczny sposób zaplanować wszystko w najdrobniejszym szczególe. Dużą rolę odgrywa osobiste wsparcie, które dodaje otuchy i rozwiązuje problemy, gdy tylko się pojawią. Możliwość świadczenia usług na takim poziomie spersonalizowania daje przewagę konkurencyjną nad podmiotami oferującymi obsługę wyłącznie przez platformy cyfrowe. Doradcy, którzy potrafią maksymalizować tę przewagę, wykraczają poza oczekiwania klientów, dają im coś ekstra, budują z nimi więź emocjonalną, której ich konkurenci nie potrafią zbudować. Oczywiście technologia cyfrowa ma do odegrania ważną rolę w tym doświadczeniu, jeśli jednak agenci turystyczni naprawdę chcą się wyróżnić, to muszą korzystać z niej, by wzmacniać ludzką stronę całego procesu. W taki sposób podchodzimy do technologii w ramach Accor, gdzie widzimy rozwiązania cyfrowe jako narzędzia wspierające kontakty międzyludzkie, dając naszym zespołom szeroki wachlarz narzędzi dla umacniania więzi z naszymi gośćmi i oferowania jeszcze lepszego serwisu.
Saskia Gentil, SVP Sales, Europe & North Africa w Accor
Raport Tailor-Made Touch or Digital Efficiency wskazuje, że do osiągnięcia wspomnianej synergii na wysokim poziomie, konieczne jest zrozumienie nieustannie zmieniających się potrzeb i upodobań podróżników. Od popularnych destynacji i krótkich trendów, po długookresowe rozwijające się tendencje, jak np. zrównoważona turystyka, slow travels czy wellness – doradcy muszą nie tylko być świadomi tych czynników, lecz także dysponować zasobami i lokalnym know-how, dzięki którym zaprezentują swoim klientom najlepsze opcje oraz dadzą najprzydatniejsze wskazówki.
Narzędzia cyfrowe powinny służyć odpowiedzi na bieżące trendy i usprawnieniu, lecz nie całkowitemu wyręczeniu w pracy. Kluczowe jest wsparcie lokalnych partnerów i doradców służących cenną ekspertyzą miejscowego rynku oraz dostępnych możliwość w zakresie kultury czy języka – co jest szczególnie istotne w tak zróżnicowanym regionie europejskim.
Przygotowany na zlecenie Accor raport omawia również trendy, których znaczenie będzie rosło w najbliższych latach przyszłości. Wśród nich znalazły się m.in. sztuczna inteligencja, kryptowaluty i metaversum, a także niektóre z najpopularniejszych destynacji, zarówno w 2023 roku, jak i nadchodzących latach. To pierwszy z serii trzech raportów Accor, których publikację zaplanowano w najbliższych miesiącach. Kolejne dwa dotyczą odpowiednio podróży służbowych i MICE.
Cały raport jest dostępny pod linkiem: https://accoreuropeantrends.com/b2bleisuretravel
# # #
o ACCOR
Accor to wiodąca na świecie grupa hotelarska oferująca usługi w ponad 110 krajach w 5 400 obiektach, 10 000 lokalach gastronomicznych, ośrodkach odnowy biologicznej i elastycznych miejscach pracy. Grupa posiada jeden z najbardziej zróżnicowanych ekosystemów hotelarskich w branży, obejmujący ponad 40 marek hotelowych, od luksusowych po ekonomiczne, a także Lifestyle wraz z Ennismore. Accor zobowiązuje się do podejmowania pozytywnych działań w zakresie etyki i uczciwości biznesowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz społeczności lokalnej oraz różnorodności i integracji. Założona w 1967 roku spółka Accor SA ma siedzibę we Francji i jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym (Ticker: ACCYY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.group.accor.com lub śledząc na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i TikTok.
Kontakt dla mediów
Agnieszka Kalinowska
Senior Manager Media Relations & PR Poland & Eastern Europe
Agnieszka.KALINOWSKA@accor.com
![Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1450583182,w_237,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl
![Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.](/files/_uploaded/glownekonf_1270483886,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
![Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek](/files/_uploaded/glownekonf_541644094,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.