Branża ubezpieczeniowa 2024 - przewidywania vs. rzeczywistość
Wraz z początkiem 2024 roku eksperci przewidywali, że branża ubezpieczeniowa będzie musiała zmierzyć się z szeregiem dynamicznych zmian, napędzanych przez rosnącą digitalizację, personalizację usług oraz zrównoważony rozwój (ESG). Po kilku miesiącach warto zastanowić się, które z tych przewidywań okazały się trafne oraz jak branża i firmy współpracujące z sektorem ubezpieczeń dostosowują się do zmieniających się potrzeb klientów oraz technologicznych innowacji.
Cyfrowa transformacja w pełnym rozkwicie: Automatyzacja procesów to przyszłość
Rok 2024 – tak jak przewidywano na początku roku – przyniósł ze sobą kontynuację transformacji cyfrowej w branży ubezpieczeniowej. Spodziewano się dalszego rozwoju i implementacji technologii, takich jak AI czy uczenie maszynowe. Te innowacje miały na celu usprawnienie procesów, takich jak wycena ryzyka, personalizacja ofert czy automatyzacja obsługi klienta. Kluczowe było zastosowanie sztucznej inteligencji do przewidywania trendów i zachowań klientów, co pozwoliło na tworzenie bardziej dopasowanych i konkurencyjnych produktów ubezpieczeniowych.
Klient w centrum uwagi: Personalizacja produktów jako klucz do sukcesu
Kolejnym kluczowym trendem na 2024 rok, który był konsekwentnie realizowany przez firmy z branży ubezpieczeniowej i przedsiębiorstwa, które z nimi współpracują, jest personalizacja produktów ubezpieczeniowych. Konsumenci coraz częściej oczekują ofert skrojonych na miarę ich indywidualnych potrzeb. Personalizacja, wspierana przez technologie takie jak Big Data i sztuczna inteligencja, pozwala ubezpieczycielom lepiej dopasować polisy do profili klientów, co w konsekwencji umożliwia dynamiczne dostosowywanie ofert w czasie rzeczywistym i zwiększa konkurencyjność firm na rynku.
Zielona przyszłość ubezpieczeń: ESG i zrównoważony rozwój
Zrównoważony rozwój oraz kryteria ESG (Environmental, Social, Governance) – tak jak przewidywano – stały się kluczowym punktem w strategiach ubezpieczycieli. Firmy coraz częściej włączały ESG do swoich modeli oceny ryzyka oraz inwestycji, aby dostosować się do rosnących oczekiwań społecznych i regulacji prawnych.
Britenet na straży innowacji: Technologiczne wsparcie dla branży ubezpieczeniowej
Do tegorocznych trendów w branży ubezpieczeniowej zaadaptowały się nie tylko przedsiębiorstwa, których głównym obszarem działań jest sektor insurance, lecz także firmy, wspierające tę branżę poprzez rozwój oprogramowania. Dla jednego ze swoich klientów z branży ubezpieczeniowej zespół specjalistów Britenet wdrożył m.in. autorskie, klientocentryczne rozwiązanie, pozwalające na zarządzanie najważniejszymi danymi firmy w innowacyjny i w pełni bezpieczny sposób. Zaimplementowane narzędzie pomogło zwiększyć świadomość partnera w kwestii dbania o przejrzystość i jakość danych oraz stworzyło warunki do poprawy wyników sprzedażowych w przyszłości.
Łącząc ekspertów: wpływ Britenet na rozwój branży ubezpieczeniowej
Britenet aktywnie przyczynia się do rozwoju sektora ubezpieczeniowego nie tylko poprzez wdrażanie rozwiązań IT dla swoich partnerów, lecz także organizując różnego typu spotkania branżowe i webinary. Są one platformą do spotkań dla kluczowych ekspertów z dziedziny ubezpieczeń i technologii, co sprzyja wymianie doświadczeń oraz dyskusjom na temat najnowszych trendów i innowacyjnych rozwiązań.
W kwietniu br., wraz z Gazetą Ubezpieczeniową zorganizowano śniadanie biznesowe, które zgromadziło wiodących ekspertów z branży ubezpieczeniowej i nie tylko. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele np. LINK4, Beesafe, ERGO Hestia, Britenet oraz Microsoft. Wydarzenie to stanowiło doskonałą okazję do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych oraz zgłębiania wiedzy na temat technologii chmurowych.
Niedawno zaś, 26.09.2024, miało miejsce spotkanie online poświęcone roli klientocentryzmu w rozwoju firm ubezpieczeniowych. Webinar „Insuring Growth Through Customer Centricity” zgromadził ekspertów branży ubezpieczeniowej, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i wskazówkami na temat nowoczesnych strategii rozwoju biznesu poprzez skoncentrowanie na potrzebach klientów. Prelegentami na tym wydarzeniu byli Bartosz Kwieciński, Marketing and Direct Department Director w Generali oraz Bartosz Sokołowski, Technical Leader w Britenet.
Podczas webinaru poruszono szereg kluczowych zagadnień dotyczących relacji firm ubezpieczeniowych z klientami oraz tego, jak zrozumienie ich potrzeb może stać się motorem napędowym wzrostu. Eksperci przedstawili najlepsze praktyki i strategie, które pozwalają firmom z sektora ubezpieczeń dostosować się do oczekiwań współczesnych konsumentów oraz zoptymalizować swoje operacje.
Zrozumieć potrzeby klienta: Britenet wspiera wzrost firm ubezpieczeniowych
Wnioski z przeprowadzonego niedawno webinaru oraz analiza rynku insurance w Polsce jasno pokazują, że zrozumienie potrzeb klientów oraz umiejętne wykorzystanie narzędzi cyfrowych mogą stanowić kluczowy element przewagi konkurencyjnej dla firm ubezpieczeniowych. Britenet kontynuuje swoją misję wspierania firm w ich transformacji oraz w adaptowaniu do trendów w branży ubezpieczeniowej z 2024 roku, oferując nowoczesne rozwiązania, które pomagają dostosować się do zmieniających się realiów rynkowych.
González Byass ogranicza zużycie plastiku dzięki rozwiązaniom SAP
IT mocną stroną Wrocławia
Beyond Gravity leci do chmury z SAP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Martyna Wojciechowska: Sztuczna inteligencja zastępująca dziennikarzy i artystów to niepokojący trend. To prowadzi do dezinformacji
Zdaniem dziennikarki należy podchodzić do sztucznej inteligencji z dużą ostrożnością. Uważa, że technologia powinna współpracować z ludźmi, ale nie wykluczać ich z danych obszarów. Może być traktowana jako narzędzie, a nie zastępca człowieka. Brakuje jej bowiem empatii, zdolności do zrozumienia i wyrażania emocji, a także nie wie, co to odpowiedzialność za słowo.
Media
Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
Kiedy wystartowała nowa odsłona programu „Pytanie na śniadanie”, to w centrum uwagi widzów znalazły się nie tylko rozmowy prowadzących z gośćmi, ale także aranżacja niezwykle stylowego studia. Gospodyni programu ma nadzieję, że ta przestrzeń zostanie doskonale wykorzystana przez realizatorów, ponieważ stwarza ogromne możliwości. Zaznacza też, że jej samej do gustu szczególnie przypadła kolorystyka ścian imitująca surowy beton.
Ochrona środowiska
Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
Według danych GUS w ubiegłym roku Warmię i Mazury odwiedziło blisko 1,3 mln turystów. Ta liczba ciągle rośnie, podobnie jak presja antropogeniczna i urbanizacyjna na ten region. Jak wynika z badań IBRiS, zarówno mieszkańcy, jak i turyści obawiają się, że może ona stanowić zagrożenie dla walorów przyrodniczych i krajobrazowych Mazur. Zrównoważony rozwój regionu wymaga świadomego planowania i szerokiej współpracy m.in. pomiędzy lokalnymi władzami i mieszkańcami, inwestorami oraz architektami i planistami, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami ochrony i kształtowania krajobrazu.