IV Piknik Fundacji Pomoc dla Weterana po raz kolejny w Manufakturze
Rozmowy z bohaterami Powstania Warszawskiego, ekspozycje, wystawy, stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych i grup rekonstrukcyjnych, a nawet koncert wojskowego rapera – to tylko namiastka tego, co czeka gości IV edycji Pikniku Fundacji Pomoc dla Weterana, który zaplanowano w sobotę 15 lipca w Manufakturze.
Piknik Fundacji Pomoc dla Weterana – sobota 15 lipca, 10:00
Wydarzenie organizowane jest w szczytnym celu – główną ideą jest wsparcie działania Fundacji Pomoc dla Weterana, która na co dzień otacza opieką weteranów – żołnierzy Powstania Warszawskiego i ich rodziny. Nadrzędnym celem jest ratowanie zdrowia i życia podopiecznych, a także propagowanie etosu żołnierza, a także edukacja dzieci i młodzieży o XX-wiecznej historii Polski. To już IV edycja Pikniku – w każdym roku cieszy się dużą popularnością i zainteresowaniem. Na wydarzenie zaproszeni są wszyscy patrioci i osoby zainteresowane historią w każdym wieku – dzieci, dorośli, a także seniorki i seniorzy.
Co będzie można zobaczyć na wydarzeniu?
Gośćmi specjalnymi wydarzenia jest grupa Powstańców Warszawskich. To jedyna w swoim rodzaju okazja do spotkania się z bohaterami, a także możliwość wysłuchania ich niezwykłych i poruszających historii o wojennych losach. Swoją obecność potwierdzili między innymi Generał Dywizji w stanie spoczynku, Prezes Związku Polskich Spadochroniarzy Jan Kempara i Generał Brygady w stanie spoczynku Marek Olbrycht, były dowódca Wojsk Specjalnych.
Piknik Weterana to także niepowtarzalna okazja, żeby z bliska zobaczyć pojazdy wojskowe: MRAP – samochód, który zyskał sławę, dzięki skuteczności na misjach bojowych w Afganistanie i Iraku, Quad Polaris, wóz opancerzony WIRUS, suborbitalna rakieta WZL nr 1, roboty saperskie najnowszej generacji i wiele innych. Skoro piknik militarny, to goście będą mogli obejrzeć także: różnego rodzaju broń, odzież taktyczną, umundurowania, pojazdy przystosowane do warunków bojowych czy symulatory lotów. Dla miłośników zwierząt wyjątkową propozycje przygotowali specjaliści z Dar-Mak, dzięki którym widzowie będą mogli podziwiać pokazy pracy psów tropiących i szukających narkotyków, papierosów i broni. Będą także Strażnicy Miejscy z Animal Patrol, którzy przedstawią pokaz reanimacji na psim fantomie.
Podczas wydarzenia będzie można się przekonać, dlaczego warto podążać ścieżką kariery wojskowej. Na uczniów, chcących dowiedzieć się nieco więcej będą czekać namioty Wojskowej Akademii Technicznej, Akademia Wojsk Lądowych z Wrocławia oraz Akademii Sztuki Wojennej. Będzie także okazja spotkać się i porozmawiać z żołnierzami jednostek specjalnych - JWK z Lublińca (najstarsza polska jednostka specjalna), Centrum Szkolenia Wojsk Specjalnych, czy JW Nil. Swoje namioty rozstawią żołnierze z 25BKP, Żandarmerii Wojskowej, 18 Dywizji Zmechanizowanej, 32 BLT, 1BPS, 5LPA, 9ŁBOT, WCR, Centrum Weterana Działań Poza Granicami Państwa, funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, Policji.
Na całym rynku Manufaktury będą ustawione stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych i wielu grup rekonstrukcyjnych takich jak: Stowarzyszenie B3, GRH PARASOL, Sojusz, Stowarzyszenie BŻ WPD "Czerwone Berety", Grupa Taktyczno-Rekonstrukcyjna, Stowarzyszanie Kombatantów Misji Pokojowych ONZ, Koło NR 40, antyterroryści z Izera, byli żołnierze z 56 i 62 Kompanii Specjalnych – pierwszych kompanii specjalnych z czasów zimnej wojny.
Wydarzenia są niezwykle różnorodne, więc każdy powinien znaleźć przestrzeń dla siebie. Na aktywnych gości czeka wiele sportowych wyzwań, które poprowadzą sportowe gwiazdy między innymi Robert Jędrzejewski (Prezes Polskiej Federacji Sportów Odważnikowych, kapitan Kadry Narodowej Kettlebell Lifting, wielokrotny Mistrz Świata, Europy i Polski, wielokrotny zdobywca Pucharu Świata i zwycięzca legendarnych zawodów w USA: ARNOLD CLASSIC oraz Mr OLIMPIA), a dla fanów muzyki – koncert czołowego rapera Wojska Polskiego – Vito WS. Jak na tematy wojskowe przystało – nie zabraknie również pysznej, wojskowej grochówki.
*Piknik rozpocznie się w sobotę, 15 lipca o godz. 10:00 i potrwa aż do wieczora.
Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów
Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.