Komunikaty PR

Jesienny Kraków – odwiedź go z Leonardo Hotels

2023-09-14  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP_LH ( 0.05 MB )

Kraków to miejsce wymarzone na jesienny relaks. Gdy cichnie wakacyjny gwar, łatwo znaleźć tu miejsca i klimat, jakich inne metropolie mogą mu pozazdrościć. Na odwiedzających czekają flagowe wydarzenia, z których słynie miasto królów: Unsound Festival, Targi Książki, Festiwal Conrada czy trwająca wystawa rzeźb Beksińskiego. A nocleg? Warto sprawdzić ofertę Leonardo Boutique Hotels w Krakowie.


Wyjątkowe oblicze Krakowa

W tym roku początek jesieni szczególnie nas rozpieszcza słonecznymi i ciepłymi dniami. Panująca aura zachęca do zwiedzania miejskich zakątków, a Kraków jest doskonałym miejscem do odkrywania tą porą roku. Warto zobaczyć ikoniczne galerie i muzea – jak Sukiennice, Muzeum Książąt Czartoryskich, MOCAK, czy Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha oraz przespacerować się tajemniczymi o tej porze roku Plantami i Bulwarami nad Wisłą. Nie bez powodu to miasto inspiruje artystów i słynie z zamiłowania do sztuki, a jego unikatowy klimat można poczuć zwłaszcza w urokliwych zaułkach Starego Miasta i Kazimierza, odkrywając ich klimatyczne podwórka i dziedzińce.

Takim magicznym miejscem na mapie Krakowa jest ukryte w murach zabytkowej kamienicy patio hotelu Leonardo Boutique Krakow Old Town. Ten połączony bezpośrednio z barem całoroczny taras jest wygodnym miejscem na odpoczynek podczas zwiedzania, a sam hotel to świetna baza wypadowa na krakowskie city breaki czy dłuższy relaks. Eleganckie wnętrza przynoszą ukojenie zmysłom, a tutejsza kuchnia usatysfakcjonuje wielbicieli lokalnych smaków.

Chcąc poznać Kraków od bardziej nowoczesnej strony, można skorzystać z kolei z oferty Leonardo Boutique Hotel Krakow City Center. Tutaj na gości również czeka urokliwe patio i lobby bar, jednak bardziej nowoczesny klimat tego miejsca i jego okolica – Zakole Wisły i Błonia – zachęcają do aktywnego wypoczynku i korzystania z jesiennych wydarzeń kulturalnych.

Jesień pełna wrażeń – dzieje się w Krakowie

Już 1 października rozpocznie się Unsound Festival. W tym roku odbędzie się jubileuszowa, 20. edycja – poświęcone muzyce współczesnej i niezależnej wydarzenie cieszy się wieloletnią renomą wśród zapalonych melomanów i wszystkich ciekawych nowych, nietypowych dźwięków. W tym roku głównym motywem festiwalu jest DATA/DADA, a wystąpi m.in. legenda brytyjskiej muzyki Autechre, Hubert Zemler & Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble, Iceboy Violet i inni.

Druga połowa października to uczta dla czytelników i czytelniczek. 23 października rusza Festiwal Conrada, którego organizatorami są Miasto Kraków, KBF oraz Fundacja Tygodnika Powszechnego. Organizatorzy stwarzają okazję do zapoznania się z literaturą z różnych zakątków globu, a w tym roku Kraków odwiedzi m.in. Tahar Ben Jelloun, Sofi Oksanen czy Éric-Emmanuel Schmitt. Tegoroczna edycja odbywa się pod szyldem MIGRACJE.

26 października ruszają Targi Książki w Krakowie. Jak co roku, wydarzenie jest okazją do uzupełnienia domowej biblioteczki o premierowe książki wprost od wydawców, a także do uczestniczenia w spotkaniach z wieloma polskimi i zagranicznymi autorami. W ramach 26. edycji odbędą się Spotkania z Fantastyką i Fantastyką Naukową, Sobota z NON-FICTION, Festiwal Literatury Kobiecej czy Spotkania z Literaturą Young Adult.

Kraków zaprasza też na jedyną w swoim rodzaju wystawę czasową „Beksiński. Rzeźby”, która potrwa do 1 października – odbywa się w Ogrodach Królewskich na Wawelu. Kojarzony zwykle z fotografią i kultowymi obrazami artysta teraz jest przedstawiony pod mniej znanym obliczem: jako autor rzeźb. Na odwiedzających czeka 14 wyjątkowych eksponatów.

Miasto oferuje również stałe atrakcje, takie jak Nowohuckie Centrum Kultury, gdzie trwa seria koncertów „Jubileuszowa jesień w NCK”, Muzeum Narodowego, galerii sztuki współczesnej MOCAK czy wydarzenia organizowane w Tauron Arenie Kraków i Centrum Kongresowym ICE.

 

* * *

LEONARDO HOTELS CENTRAL EUROPE, z siedzibą w Berlinie, odpowiada za portfolio hoteli w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Hiszpanii i we Włoszech. Sieć działa w 9 krajach i 45 destynacjach, a jej portfolio oferuje 106 hoteli z ponad 17 000 pokojami. Jej marki to Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels i Leonardo Limited Edition. Znane są z dogodnych lokalizacji, wysokich standardów obsługi, a także nowoczesnego wystroju wnętrz z regionalnym charakterem.

Leonardo Hotels Central Europe jest częścią Fattal Hotel Group, która została założona w 1998 roku przez Davida Fattala. Aktualnie w Europie i Izraelu działa ponad 255 hoteli grupy z ponad 47 000 pokojami w 117 lokalizacjach i 20 krajach. Portfolio marek obejmuje Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels, Leonardo Limited Edition, Jurys Inn, Herods, U Hotels, 7 Minds, Rooms by Fattal, Fattal Terminal, Master Collection i Switch up. Izraelska grupa hotelowa jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie (TASE). www.leonardo-hotels.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe
2024-08-02 | 07:30

Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów

W tym roku podczas najbardziej znanego festiwalu w Polsce, Pol’and’Rock, powstanie „wkręcone” dzieło. Firma Klimas Wkręt-met, producent technik zamocowań dla
Styl życia Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
2024-07-31 | 13:00

Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej

Spektakle dla dzieci, koncert i joga w ogrodach na dachu oraz sety DJ-a. Sierpień w Galerii Północnej zapowiada się kulturalnie i aktywnie. W Galerii Północnej trwa lato
Styl życia Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
2024-07-31 | 11:40

Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach

Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.