Komunikaty PR

Jestem jak kolorowy ptak

2023-07-08  |  22:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Inspiracją do projektu może być dosłownie wszystko, czasami jest to płytka, czasami krzesło, a innym razem widok za oknem – o pasji projektowania, zmieniających się trendach oraz mniej twórczej stronie pracy architekta opowiada arch. Anetta Kazimierska z pracownie 2T-STUDIO od ponad 20 lat zajmująca się projektowaniem wnętrz.

Jak określiłaby Pani swój styl jako projektantki wnętrz? Czy w przypadku zawodu tak bardzo opierającego się o preferencje klientów można mówić o własnym, indywidualnym stylu architekta?

Anetta Kazimierska: Nie lubię szufladkowania i raczej jestem jak kolorowy ptak. Po prostu staram się kształtować przyjazną atmosferę miejsc przeznaczonych do wypoczynku, relaksu, pracy – do życia. W swojej pracy lubię poznawać, doświadczać i eksperymentować. Nie ma stylu, w którym bym się nie odnalazła. Z każdego wydobywam to co najcenniejsze i bawię się filtrując go przez swoje poczucie smaku i estetyki, tworząc go na nowo. W pracy nigdy się nie nudzę. To dzięki klientom i ich przeróżnym preferencjom każdy projekt jest inny, na nowo fascynujący.

Projektowanie jakiego rodzaju wnętrz sprawia Pani największą frajdę i przyjemność? Kuchni, salonów, sypialni, a może łazienek?

Anetta Kazimierska: To zależy. Inspiracją do projektu może być dosłownie wszystko, czasami jest to płytka, czasami krzesło, a innym razem widok za oknem. To one wpływają i kształtują daną drogę projektową, na której powstają kolejne pomieszczenia, będące konsekwencją tych poprzednich. Tak samo jak funkcja pomieszczeń nigdy nie determinowała kolejności ich powstawania, tak samo przyjemność ich tworzenia nigdy nie była uzależniona od ich funkcji. Jednak największą radość sprawia mi możliwość zaprojektowania całego domu - od bryły po wnętrza. Wtedy mam poczucie totalnego spełnienia.

A co z kolei sprawia największy problem w trakcie tworzenia projektu wnętrza?

Anetta Kazimierska: Może nie nazwałabym tego problemem, ale dokumentacja projektowa to zdecydowanie już ta mniej twórcza część procesu projektowego, która dla mnie jest bardziej obowiązkiem niż czystą frajdą i przyjemnością. Tu już trzeba zejść na ziemię i mając poczucie dużej odpowiedzialności skrupulatnie wszystko wyrysować, obliczyć i spisać. Od tego tak naprawdę zależy sukces realizacji.

Czy pracując z klientami zauważa Pani jakieś silne trendy w aranżacjach wnętrz, które wyłoniły się w ostatnim czasie?

Anetta Kazimierska: Nigdy nie goniłam za trendami, one przychodzą i odchodzą dość szybko. Oczywiście trzeba być na bieżąco w świecie nowości produktowych, materiałowych i technologicznych. Nadążać i wykorzystywać. Jednak w swoich projektach przede wszystkim staram się tworzyć wnętrza ponadczasowe. I to najbardziej cenią sobie moi klienci.

W ostatnich latach grzejnik stał się pełnoprawnym elementem aranżacji wnętrz. Mamy obecnie na polskim rynku naprawdę spory wybór ciekawych grzejników ozdobnych. Czy zauważa Pani potrzebę klientów, aby grzejnik nie tylko spełniał swoją podstawową rolę, ale też upiększał mieszkanie?

Anetta Kazimierska: O tak, zdecydowanie. Grzejnik to już nie tylko obowiązkowa funkcja. Grzejnik stał się ważnym, z punktu widzenia estetyki, elementem całego wystroju wnętrza. Ważne jest, aby dopełniał całość, a nie burzył jej ład i harmonię. Na całe szczęście teraz mamy szeroki wachlarz możliwości, ale 20 lat temu, jak zaczynałam pracę w zawodzie, nie było to takie oczywiste. Od dawna jednak najczęściej towarzyszą mi grzejniki Vasco. Projektując tak różne w stylu i klimacie wnętrza wiem, że w ich ofercie zawsze znajdę ten właściwy, idealny w formie, charakterze, kolorze czy rozmiarze.

Jaka była najciekawsza czy najbardziej zaskakująca aranżacja grzejnika, którą miała Pani okazję zaprojektować?

Anetta Kazimierska: Myślę, że zdecydowanie najmniej oczywistym i najbardziej zaskakującym zastosowaniem grzejnika w jednym z moich projektów było nadanie mu nowej funkcji, która urosła do rangi dzieła sztuki i stał się wiszącą rzeźbą na ścianie, idealnie dopełniającą strefę wyspy kuchennej. Był to czarny grzejnik Beams Vasco zawieszony na białej ścianie na końcu długiej czarnej, marmurowej wyspy w towarzystwie wysokiej zabudowy wykonanej z czarnej płyty OSB. W tym projekcie sporo było nieoczywistych rozwiązań.

O architekt:

Anetta Kazimierska – architekt wnętrz, założycielka i główna projektantka w 2T-STUDIO ART&DESIGN. Jest absolwentką wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej. Przez wiele lat łączyła pracę zawodową z nauczaniem akademickim. Projektuje wnętrza mieszkalne i przestrzenie publiczne. Ostatnio pochłania ją również architektura. Projektując indywidualne domy, spełnia marzenia swoich klientów. Zawsze powtarza, że dla dobra projektu współpraca z architektem powinna się opierać na szczerości, zaufaniu i dobrych relacjach. Jej projekty były wielokrotnie doceniane w prestiżowych konkursach architektonicznych w Polsce, Europie i USA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.