Komunikaty PR

Kiwi.com podsumowuje sezon wakacyjny 2023

2023-08-30  |  10:00
Biuro prasowe

Tegoroczny sezon wakacyjny, ze względu na dotkliwą dla domowego budżetu inflację, dla wielu był prawdziwym wyzwaniem. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia - po tym, jak w 2022 roku podróżujący rekompensowali sobie lata pandemii i lockdownów (“revenge holidays”), w tym roku najwyraźniej pragnęli utrzymać podróżniczy trend. Liczba rezerwacji dokonanych przez użytkowników Kiwi.com tylko w Polsce wzrosła o 50% w porównaniu do rezerwacji dokonanych w zeszłym roku w tym samym okresie. Mimo skomplikowanej sytuacji finansowej, podróżujący szukali najlepszych cen lotów i pobytu na miejscu. Kiwi.com, firma travel tech oraz wyszukiwarka tanich lotów i podróży, sprawdziła jak, dokąd i za ile podróżowaliśmy w tym roku. Okazuje się, że w tym sezonie, mimo pesymistycznych prognoz, użytkownicy Kiwi.com mogli latać w bardzo konkurencyjnej cenie, porównywalnej z rokiem 2022 - jednym z najtańszych na przestrzeni ostatnich 4 lat.

 

Które kierunki wakacyjne wybieraliśmy najczęściej?

Analiza Kiwi.com wskazuje, że w tym roku wśród najpopularniejszych destynacji, które najchętniej wybieraliśmy na urlop znalazły się:

  • Włochy
  • Hiszpania
  • Wielka Brytania
  • Norwegia
  • Grecja

 

Wśród najpopularniejszych tras znalazły się Warszawa-Paryż, Warszawa-Rzym czy Warszawa-Alicante. Z Krakowa z kolei najczęściej lataliśmy do Londynu, a także Oslo. 

 

2023

2022

2021

2019

  1. Włochy

Włochy

Ukraina

Londyn

  1. Hiszpania

Hiszpania

Włochy

Oslo

  1. Wielka Brytania

Wielka Brytania

Hiszpania

Kijów

  1. Norwegia

Francja

Grecja

Bruksela

  1. Grecja

Norwegia

Wielka Brytania

Rzym

Średnia cena za bilet:  135 EURO

Średnia cena za bilet:  124 EURO

Średnia cena za bilet: 136 EURO

Średnia cena za bilet:  196 EURO

 

 

Ile średnio płaciliśmy za bilet lotniczy?

Wedle wyszukiwarki Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy płaciliśmy średnio 135 EURO - to o 61 EUR mniej niż w 2019 roku. Średni koszt podróży na krótkich trasach w zasięgu Europy wyniósł 99 EURO, a na długich, międzykontynentalnych trasach 637 EUR.

 

Jak podróżowaliśmy?

  • Ponad 37% użytkowników Kiwi.com rezerwacji dokonała z wyprzedzeniem od 3 tygodni do 2 miesięcy - to 5% więcej niż w 2022 roku
  • Ponad 35% użytkowników na zaplanowanych wakacjach spędziła od 1-2 tygodni, 29% do 3 dni, a 27% od 4-6 dni
  • W tym roku dzień 14.06, wedle analizy Kiwi.com, był najczęściej wybieraną datą na początek urlopu, a tuż za nim 5 oraz 6 lipca. W minionym roku z kolei, dzień zakończenia roku szkolnego dla wielu oznaczał początek zagranicznej podróży.

 

Urlop poza sezonem

Wrzesień i październik to nadal atrakcyjny podróżniczo czas, zwłaszcza na południu Europy, gdzie można liczyć na iście letnią aurę z mniej dotkliwymi temperaturami.

Jak wskazują analizy Kiwi.com, wakacje poza sezonem są znacznie tańsze niż w szczycie. Włochy najtańsze będą w październiku, kiedy podróżujący za bilet średnio płacili 96 EURO,  o 19 EURO mniej niż we wrześniu.

Na lotach do Hiszpanii w październiku, w porównaniu z sezonem wakacyjnym, zaoszczędzimy około 30 EUR, płacąc średnio 139 EUR za podróż.

Z kolei Norwegia we wrześniu czy październiku będzie niemal o połowę tańsza niż w środku lata. Kiwi.com wskazuje, że turyści wybierający się tam we wrześniu za bilet średnio płacili 43 EUR, podczas gdy w sierpniu cena ta wynosiła 88 EURO.

 

 

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe
2024-07-31 | 13:00

Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl

Lato w pełni, a to oznacza czas wakacyjnych wyjazdów. Jak pokazują dane sprzedażowe Fru.pl Polacy planują podróże i szukają najlepszych ofert już od początku roku. Od
Podróże Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
2024-07-30 | 13:00

Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego wśród respondentów z Polski na zlecenie Kiwi.com, Polacy mają bardzo bogate plany podróżnicze. Co trzeci ankietowany ma zamiar
Podróże Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
2024-07-29 | 15:00

Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek

Sierpień w Korei Południowej to miecz obosieczny. Choć na pierwszy rzut oka upał i wilgotność w sierpniu w Korei Południowej mogą być intensywne, kraj ten oferuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.