Kiwi.com przyjrzała się wakacyjnym trendom 2023
Wakacje już zaraz! Wielu z nas już zaplanowało swój urlop za granicą lub właśnie rozgląda się za jak najkorzystniejszymi opcjami. Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że mimo wysokich cen i inflacji, Polacy nie zamierzają zrezygnować z podróżowania. Ponad 53% deklaruje, że w tym roku ma zamiar udać się w przynajmniej jedno miejsce za granicą, którego do tej pory nie mieli okazji zobaczyć, a niemal co czwarty ankietowany (24,8%) wyruszy w podróż mniej utartymi szlakami, z dala od tłumów turystów. Na liście TOP 5 najczęściej wybieranych przez polskich użytkowników destynacji znalazły się Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja i Francja. Większość z nas na urlop wyruszy z Warszawy, Katowic oraz Krakowa, a najpopularniejsze miasta, do których się udamy to Londyn, Rzym, Mediolan i Paryż. W tym roku średnia cena za lot w trakcie sezonu wakacyjnego, wedle analizy Kiwi.com, wynosi 127 EURO - dla porównania w minionym roku było to 107 EURO.
Gdzie spędzimy tegoroczny urlop?
Przede wszystkim tam, gdzie koszt wypoczynku będzie przyjazny dla domowego budżetu. Wyniki badań zleconych przez Kiwi.com pokazują, że budżet to dla Polaków (59,6%) jeden z kluczowych kryteriów, który wpływa na wybór kierunku podróży. Jest szczególnie istotny dla kobiet (64%) - mężczyźni, jak pokazują badania, przykładają do niego mniejszą wagę (55,3%).
Kiwi.com wskazuje, że na liście kierunków, cieszących się największą popularnością, w tym roku znalazły się:
- Włochy
- Hiszpania
- Wielka Brytania
- Grecja
- Francja
Analizy Kiwi.com wskazują, że najwięcej użytkowników, którzy rezerwacji dokonali do 12 czerwca b.r., na urlop uda się jeszcze w czerwcu (12 i 19 czerwca), a także w lipcu.
Co ciekawe, coraz więcej osób decyduje się na urlop trwający 1-2 tygodnie.
Co zamierzamy robić, kiedy dotrzemy na miejsce ?
Niemal 69% respondentów z Polski szuka ciekawych miejsc, oferujących pyszne, lokalne jedzenie. A wszystko po to, aby co trzeci z nas mógł je uwiecznić na zdjęciu i podzielić się nim w mediach społecznościowych (ponad 32%).
Ile zapłacimy za tegoroczny urlop?
Warszawa, Katowice i Kraków znalazły się w czołówce miast, w których rozpoczniemy swoją podróż. Lotniska w Modlinie i Katowicach oferują loty w bardzo konkurencyjnych cenach, nierzadko kilkakrotnie niższych niż na przykład na stołecznym Okęciu.
Jak wskazuje Kiwi.com, w tym roku za bilet lotniczy średnio zapłacimy 127 EURO, czyli o 20 EURO więcej niż rok wcześniej. Najmniej zapłacą osoby, które swojej rezerwacji dokonały z dużym wyprzedzeniem. Kupujący bilet lotniczy na 3 tygodnie - 2 miesiące przed planowaną podróżą, średnio zaoszczędzą 42 EURO! - płacąc 85 EURO.
Jak podaje Kiwi.com, w tym roku za bilet lotniczy zapłacimy średnio 127 EURO, czyli o 20 EURO więcej niż rok temu. Osoby rezerwujące krótkie loty (0 – 1499 km) zapłaciły 94 EURO, za loty średniodystansowe (1500 – 3999 km) średnia cena wyniosła 166 EURO, a za loty międzykontynentalne (ponad 4000 km) 659 EURO.
Dla tych którzy nadal poszukują taniego lotu na wakacje, Kiwi.com przygotowało kilka podpowiedzi:
- Wybierz lot w mniej popularnych godzinach -wczesno porannych lub nocnych. Te z reguły są tańsze.
- Podróżuj z pobliskich lotnisk lub na pobliskie lotniska zamiast wybierać największe w regionie. Pobliskie lub mniejsze lotniska mogą oferować lepsze ceny, czasem nawet dwukrotnie tańsze! Wprowadzając miasto wylotu i/lub przylotu na Kiwi.com, możesz wybrać lotniska w promieniu 250 km w miejscu wylotu i/lub przylotu, aby uzyskać najlepsze połączenie.
- Jeśli jesteś elastyczny, zamiast szukać konkretnych dat podróży, wybierz tydzień lub miesiąc/miesiące, w których chcesz podróżować, i dodaj, ile dni chcesz spędzić w miejscu docelowym. W ten sposób możesz uzyskać tańsze opcje podróży.
- Samodzielny transfer: ten trick pomaga dotrzeć do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linie lotnicze nie udostępniają go jako istniejącego w planie podróży. Wybierz „gdzie” i „kiedy” chcesz lecieć, a Kiwi.com utworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych.
- Alerty dotyczące cen lotów śledzą lot, który Cię interesuje, i powiadamiają Cię o zmianach kosztów podróży, dzięki czemu możesz dokonać rezerwacji, gdy zobaczysz cenę, która przypadnie Ci do gustu.
- Na Kiwi.com możesz użyć wielu filtrów, aby uzyskać pożądane wyniki. Chcesz polecieć tego lata za mniej niż 100 EURO, a na miejscu spędzić od 4-6 dni? Wpisz swoje parametry w wyszukiwarkę, a Kiwi.com znajdzie loty, których szukasz.
*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 60 000 miejsc.
![Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1450583182,w_237,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl
![Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.](/files/_uploaded/glownekonf_1270483886,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
![Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek](/files/_uploaded/glownekonf_541644094,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.