Komunikaty PR

Kiwi.com przyjrzała się wakacyjnym trendom 2023

2023-06-14  |  13:00
Biuro prasowe

Wakacje już zaraz! Wielu z nas już zaplanowało swój urlop za granicą lub właśnie rozgląda się za jak najkorzystniejszymi opcjami. Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że mimo wysokich cen i inflacji, Polacy nie zamierzają zrezygnować z podróżowania. Ponad 53% deklaruje, że w tym roku ma zamiar udać się w przynajmniej jedno miejsce za granicą, którego do tej pory nie mieli okazji zobaczyć, a niemal co czwarty ankietowany (24,8%) wyruszy w podróż mniej utartymi szlakami, z dala od tłumów turystów. Na liście TOP 5 najczęściej wybieranych przez polskich użytkowników destynacji znalazły się Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Grecja i Francja. Większość z nas na urlop wyruszy z Warszawy, Katowic oraz Krakowa, a najpopularniejsze miasta, do których się udamy to Londyn, Rzym, Mediolan i Paryż. W tym roku średnia cena za lot w trakcie sezonu wakacyjnego, wedle analizy Kiwi.com, wynosi 127 EURO - dla porównania w minionym roku było to 107 EURO. 

 

Gdzie spędzimy tegoroczny urlop?

Przede wszystkim tam, gdzie koszt wypoczynku będzie przyjazny dla domowego budżetu. Wyniki badań zleconych przez Kiwi.com pokazują, że budżet to dla Polaków (59,6%) jeden z kluczowych kryteriów, który wpływa na wybór kierunku podróży. Jest szczególnie istotny dla kobiet (64%) - mężczyźni, jak pokazują badania, przykładają do niego mniejszą wagę (55,3%).

Kiwi.com wskazuje, że na liście kierunków, cieszących się największą popularnością, w tym roku znalazły się:

  1. Włochy
  2. Hiszpania
  3. Wielka Brytania
  4. Grecja
  5. Francja

 

Analizy Kiwi.com wskazują, że najwięcej użytkowników, którzy rezerwacji dokonali do 12 czerwca b.r.,  na urlop uda się jeszcze w czerwcu (12 i 19 czerwca), a także w lipcu

Co ciekawe, coraz więcej osób decyduje się na urlop trwający 1-2 tygodnie.

 

 

Co zamierzamy robić, kiedy dotrzemy na miejsce ? 

Niemal 69% respondentów z Polski szuka ciekawych miejsc, oferujących pyszne, lokalne jedzenie. A wszystko po to, aby co trzeci z nas mógł je uwiecznić na zdjęciu i podzielić się nim w mediach społecznościowych (ponad 32%)

 

Ile zapłacimy za tegoroczny urlop?

Warszawa, Katowice i Kraków znalazły się w czołówce miast, w których rozpoczniemy swoją podróż. Lotniska w Modlinie i Katowicach oferują loty w bardzo konkurencyjnych cenach, nierzadko kilkakrotnie niższych niż na przykład na stołecznym Okęciu. 

Jak wskazuje Kiwi.com, w tym roku za bilet lotniczy średnio zapłacimy 127 EURO, czyli o 20 EURO więcej niż rok wcześniej. Najmniej zapłacą osoby, które swojej rezerwacji dokonały z dużym wyprzedzeniem. Kupujący bilet lotniczy na 3 tygodnie - 2 miesiące przed planowaną podróżą, średnio zaoszczędzą 42 EURO! - płacąc 85 EURO. 

 

Jak podaje Kiwi.com, w tym roku za bilet lotniczy zapłacimy średnio 127 EURO, czyli o 20 EURO więcej niż rok temu. Osoby rezerwujące krótkie loty (0 – 1499 km) zapłaciły 94 EURO, za loty średniodystansowe (1500 – 3999 km) średnia cena wyniosła 166 EURO, a za loty międzykontynentalne (ponad 4000 km) 659 EURO.

Dla tych którzy nadal poszukują taniego lotu na wakacje, Kiwi.com przygotowało kilka podpowiedzi:

  • Wybierz lot w mniej popularnych godzinach -wczesno porannych lub nocnych. Te z reguły są tańsze.
  • Podróżuj z pobliskich lotnisk lub na pobliskie lotniska zamiast wybierać największe w regionie. Pobliskie lub mniejsze lotniska mogą oferować lepsze ceny, czasem nawet dwukrotnie tańsze! Wprowadzając miasto wylotu i/lub przylotu na Kiwi.com, możesz wybrać lotniska w promieniu 250 km w miejscu wylotu i/lub przylotu, aby uzyskać najlepsze połączenie.
  • Jeśli jesteś elastyczny, zamiast szukać konkretnych dat podróży, wybierz tydzień lub miesiąc/miesiące, w których chcesz podróżować, i dodaj, ile dni chcesz spędzić w miejscu docelowym. W ten sposób możesz uzyskać tańsze opcje podróży.
  • Samodzielny transfer: ten trick pomaga dotrzeć do dowolnego miejsca docelowego, nawet jeśli linie lotnicze nie udostępniają go jako istniejącego w planie podróży. Wybierz „gdzie” i „kiedy” chcesz lecieć, a Kiwi.com utworzy plan podróży z oddzielnych lotów różnych linii lotniczych.
  • Alerty dotyczące cen lotów śledzą lot, który Cię interesuje, i powiadamiają Cię o zmianach kosztów podróży, dzięki czemu możesz dokonać rezerwacji, gdy zobaczysz cenę, która przypadnie Ci do gustu.
  • Na Kiwi.com możesz użyć wielu filtrów, aby uzyskać pożądane wyniki. Chcesz polecieć tego lata za mniej niż 100 EURO, a na miejscu spędzić od 4-6 dni? Wpisz swoje parametry w wyszukiwarkę, a Kiwi.com znajdzie loty, których szukasz.  

 

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022  roku.

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 60 000 miejsc.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe
2024-07-31 | 13:00

Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl

Lato w pełni, a to oznacza czas wakacyjnych wyjazdów. Jak pokazują dane sprzedażowe Fru.pl Polacy planują podróże i szukają najlepszych ofert już od początku roku. Od
Podróże Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
2024-07-30 | 13:00

Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego wśród respondentów z Polski na zlecenie Kiwi.com, Polacy mają bardzo bogate plany podróżnicze. Co trzeci ankietowany ma zamiar
Podróże Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
2024-07-29 | 15:00

Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek

Sierpień w Korei Południowej to miecz obosieczny. Choć na pierwszy rzut oka upał i wilgotność w sierpniu w Korei Południowej mogą być intensywne, kraj ten oferuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.