Kiwi.com sprawdza dokąd wybierzemy się w tym roku na długi weekend w sierpniu
Wyniki badania przeprowadzone przez agencję Stemmark* na zlecenie Kiwi.com, firmy traveltech i wyszukiwarki tanich lotów wskazały, że mimo wysokich cen i inflacji, Polacy nie zamierzają zrezygnować z podróżowania. W tym roku ponad 53% ankietowanych ma zamiar udać się w przynajmniej jedno miejsce za granicą, którego do tej pory nie mieli okazji zobaczyć, a niemal co czwarty ankietowany (24,8%) wyruszy w podróż mniej utartymi szlakami, z dala od tłumów turystów. Zbliżający się długi weekend, wypadający w tym roku 15 sierpnia (we wtorek) to świetna okazja, zwłaszcza dla tych, którzy dłuższy urlop mają już za sobą, by udać się na city break. Analiza Kiwi.com wskazuje, że niemal 30% użytkowników, którzy wybiorą się poza granice kraju, na miejscu spędzi od 3 do 6 dni, za bilet lotniczy płacąc średnio 148 EURO, a na najkrótszych trasach 105 EURO. 11 sierpnia (piątek) to najczęściej wybierany dzień na początek podróży. Kiwi.com sprawdziło, które kierunki cieszyły się największą popularnością.
W sierpniu warto na city break!
Wystarczy wziąć jeden dzień wolnego, aby cieszyć się 4 pełnymi dniami urlopu. Długie weekendy to świetna okazja na city break, zarówno dla tych, którzy dłuższy urlop mają już za sobą, jak i tych, którzy wakacjami będą dopiero się cieszyć. Analiza Kiwi.com wskazuje, że w tym roku niemal 30% użytkowników, którzy w tym czasie wybiorą się poza granice kraju, na miejscu spędzi od 3 do 6 dni. Kiwi.com wskazuje, że prawie co drugi użytkownik (49%) sierpniowy wyjazd zarezerwował na 3 tygodnie - 2 miesiące przed planowaną podróżą, a 22% nawet na 2-4 miesięcy wcześniej. Piątek, 11 sierpnia, to najczęściej wybierany dzień na początek weekendowej podróży.
Ile zapłaciliśmy za bilety?
Choć sezon wakacyjny w pełni, dokonując rezerwacji z tak dużym wyprzedzeniem, można było upolować bilety lotnicze w bardzo dobrej i przyjaznej dla portfela cenie. Wedle Kiwi.com polscy użytkownicy za bilet lotniczy na długi sierpniowy weekend zapłacili średnio 148 EURO, a na najkrótszych trasach 105 EURO.
Gdzie spędzimy długi weekend?
Mimo fali upałów południe Europy nadal cieszy się ogromną popularnością i przyciąga turystów z Polski, którzy marzą o ciepłym morzu i solidnej dawce słońca. Co ciekawe, jak wskazuje Kiwi.com, wielu z nas postawi na kraje nordyckie, głównie Szwecję i Norwegię. To świetna alternatywa dla tych, którzy marzą o odpoczynku na łonie natury w łagodnym klimacie, z przyjemną temperaturą, ale przede wszystkim bez upałów.
Użytkownicy Kiwi.com w tym roku na sierpniowy długi weekend najczęściej wybierali:
- Włochy
- Hiszpanię
- Grecję
- Norwegię
- UK
- Szwecję
Wśród najpopularniejszych tras znalazły się:
- Warszawa - Rzym
- Warszawa - Budapeszt
- Warszawa-Paryż
- Gdańsk - Sztokholm
- Kraków - Mediolan
- Kraków - Oslo
*Dane zostały zebrane między 14 a 24 października 2022 r. w ramach badania przeprowadzonego przez STEM/MARK dla Kiwi.com. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 18 - 59 lat, które w ciągu ostatnich 6 lat co najmniej dwukrotnie były na wakacjach za granicą, z Rumunii (n=1010), Czech (n=1012), Słowacji (n=1008), Węgry (n=1014), Polska (n=1010). Stosowaną metodą jest wywiad wspomagany komputerowo (CAWI).
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.
![Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1450583182,w_237,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl
![Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.](/files/_uploaded/glownekonf_1270483886,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
![Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek](/files/_uploaded/glownekonf_541644094,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.