Komunikaty PR

Kochamy promienie słoneczne. Czy nasze oczy również?

2023-07-31  |  09:00
Biuro prasowe

Lato to ulubiona pora roku Polaków[1]. Nic dziwnego, skoro to właśnie w tym okresie przypada najwięcej słonecznych dni, zmrok nadchodzi bardzo późno, a pracownicy odpoczywają na urlopach. Nie zawsze jednak słońce jest sprzymierzeńcem – chronimy przed nim głowę, stosujemy kremy z filtrem. Zapominamy jednak o oczach, które bez odpowiedniej ochrony przed promieniowaniem UV są narażone na poważne uszkodzenia.


Zakup okularów przeciwsłonecznych z odpowiednim filtrem

Wybór okularów przeciwsłonecznych nie powinien być oparty wyłącznie na wyglądzie oprawek, choć jak w przypadku każdego akcesorium modowego, jest to dla większości klientów istotne. Pierwsza informacja, na jaką powinniśmy zwracać uwagę przy zakupie to zakres zastosowanego filtra UV. Tylko z takiego oznaczenia będziemy w stanie dowiedzieć się, czy dane okulary przeciwsłoneczne będą chroniły nasze oczy. Specjaliści zalecają okulary z filtrem UV400, który blokuje blisko 100% promieni UVA i UVB.

- Światło słoneczne zawiera w sobie promieniowanie UVA, UVB i UVC. Te dwa pierwsze rodzaje docierają do nas i mogą być przyczyną chorób skóry czy oczu. Przed nimi musimy się zabezpieczyć. Okulary oznaczone filtrem UV400 chronią zarówno przed promieniami UVA i UVB. Kolejna ważna informacja, na którą powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupie okularów przeciwsłonecznych to kategoria filtra UV. W lecie, przy mocnym słońcu i bezchmurnym niebie, wybierajmy kategorie 3 i 4 – te pierwsze przepuszczają od 8 do 18 proc. światła, a drugie zaledwie 3 do 8 proc. Soczewki będą zatem wystarczająco przyciemnione, aby słońce nas nie oślepiało – tłumaczy dr n. biol. Robert Grabowski, Dyrektor Medyczny Vision Express.

Wada wzroku a ochrona przed słońcem

Osoby noszące okulary korekcyjne każdego lata zmagają się z dylematem, czy założyć okulary przeciwsłoneczne kosztem jakości widzenia, czy nosić okulary korekcyjne i mrużyć oczy. Obecnie w salonach optycznych można zakupić okulary przeciwsłoneczne z korekcją, co daje nam produkt 2 w 1. Jeśli jednak nie potrzebujemy dodatkowej pary okularów, możemy w lecie używać soczewek kontaktowych. Wówczas będziemy mieli możliwość noszenia ulubionych okularów przeciwsłonecznych bez uszczerbku na jakości widzenia.

- Dla osób z wadą wzroku jest kilka rozwiązań, które pozwolą zarówno dobrze widzieć, jak i chronić oczy przed promieniami słonecznymi. Pierwszym rozwiązaniem jest zakup okularów przeciwsłonecznych z korekcją lub dokupienie do okularów korekcyjnych specjalnych nakładek przeciwsłonecznych. Druga opcja to soczewki kontaktowe i klasyczne okulary przeciwsłoneczne. Poza podstawowymi zasadami pielęgnacji soczewek i dbaniem o odpowiednie nawilżenie oczu, to rozwiązanie jest bardzo wygodne. Szczególnie, jeśli łączymy letni wypoczynek z uprawianiem sportów – mówi dr n. biol. Robert Grabowski.

Aby uniknąć podrażnienia oczu, powstawania stanów zapalnych oraz przesuszania się powierzchni oka, soczewki kontaktowe powinny być odpowiednio przechowywane w specjalnych pojemnikach z płynem. Jeśli jednak planujemy urlop poza miejscem zamieszkania, można wybrać soczewki jednodniowe, które po całym dniu należy zutylizować. Po każdorazowym zdjęciu soczewek rekomendowane jest zakrapianie oczu tzw. „sztucznymi łzami”, dostępnymi w salonach optycznych i aptekach. To pozwoli zadbać o odpowiednie nawilżenie gałki ocznej.

- Wakacje często spędzamy nad wodą, dlatego pamiętajmy, że jeśli zdecydujemy się na soczewki kontaktowe, powinniśmy je zdjąć przed wejściem do basenu czy morza lub założyć specjalne okularki – dodaje ekspert Vision Express.

Zarówno okulary przeciwsłoneczne (klasyczne oraz z korekcją), jak i soczewki kontaktowe można kupić w salonach optycznych. Doradcy pomogą nie tylko w wyborze odpowiedniego modelu okularów czy soczewek, ale także zaproponują badanie wzroku, które warto wykonać przed zakupem.

 

***

Vision Express jest liderem branży optycznej w Polsce, zapewniającym profesjonalne usługi medyczne, wysokiej klasy okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne oraz soczewki kontaktowe.

Sieć na polskim rynku działa od 1994 r. i liczy ponad 240 salonów w ponad 100 miastach. Jednocześnie marka jest częścią grupy GrandVision – globalnego lidera w branży optycznej prowadzącego ponad 7000 salonów ponad 40 krajach. Firmę wyróżnia kompleksowa oferta, łącząca profesjonalne badania wzroku, porady pod kątem doboru odpowiedniej korekcji oraz indywidualne dopasowanie okularów i soczewek kontaktowych. Bogaty wybór asortymentu w zgodzie z najnowszymi trendami dostępny jest również w sklepie online.

Misja Vision Express to kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu Polaków. Firma realizuje ją w swoich salonach oraz poprzez szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości konsumentów.

Więcej informacji na www.visionexpress.pl.

 


[1] Badanie CAWI ośrodka Social Changes na zlecenie wPolityce.pl, przeprowadzone na próbie Polaków N=1054 w dniach od 5 do 8 marca 2021 roku, https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/543282-za-kilka-dni-wiosna-czy-to-ulubiona-pora-roku-polakow.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie 4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia

Według badań ARC Rynek, we współpracy z ERHO Hestia, niemal połowa polskiego społeczeństwa korzysta z prywatnej służby zdrowia. Tylko co czwarty Polak (24 proc.) dobrze ocenia
Zdrowie Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
2024-08-01 | 13:27

Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń zdrowotnych współczesnego świata. W wyniku zakażeń wirusami hepatotropowymi każdego roku miliony
Zdrowie Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
2024-08-01 | 13:00

Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli

Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.