„Królewskie opowieści” w niedzielnym poranku z teatrem dla najmłodszych
„Królewskie opowieści” w niedzielnym poranku z teatrem dla najmłodszych
W najbliższą niedzielę scena Małego Rynku Jazzowego w Manufakturze zostanie przejęta przez teatr 3GramyKultury, który zagra sztukę „Królewskie Opowieści”. To niepowtarzalna okazja, by dzieci mogły zanurzyć się w fascynującym świecie i spędziły magiczne chwile, oglądając utalentowanych aktorów.
Mały Rynek Jazzowy w Manufakturze, 16 lipca (niedziela), 11:00
„Królewskie opowieści” to spektakl pełen magii i przygód, którzy przeniesie widzów do odległej, baśniowej krainy. Historia rozgrywa się w szczęśliwym królestwie, gdzie nie wszyscy czują się jednak spełnieni. Główna bohaterka – wróżka – zmagając się z poczuciem odrzucenia, pragnie zemsty i postanawia skomplikować życie mieszkańców. Czy jej plan się powiedzie? O tym widzowie przekonają się już w niedzielę.
Dzieci z pewnością pokochają tę magiczną opowieść o sile miłości, akceptacji i wierzeniu we własne możliwości. Przedstawienie, oprócz przekazywania pozytywnych wartości, zawiera też wiele walorów artystycznych – jest pełne pięknych piosenek, barwnie napisanych postaci i zawiera mnóstwo zabawnych tekstów, które pozostaną w pamięci na długo.
Teatr 3GramyKultury znany jest z różnorodnych spektakli komediowych, muzycznych oraz improwizowanych. Powstał w 2018 roku z inicjatywy aktorskiego małżeństwa Patrycji Zywert-Szypki i Grzegorza Szypka. Na swoim koncie mają już setki zagranicznych występów, wielkie produkcje musicalowe w teatrach w całej Polsce, a także współprace z wieloma reżyserami. Idea jest bardzo szlachetna – założyciele chcą by każdy miał teatr na wyciągnięcie ręki, dlatego zjawiają się w najróżniejszych miejscach.
Tydzień później, 23 lipca Teatr Barnaby zaprezentuje bajkę pt: „O Piecuchu najwspanialszym na świecie”. Lipcowe spotkania z teatrem zamknie Teatr Akademia Wyobraźni, który przedstawi bajkę „O Ignasiu, który nie lubił szkoły”.
Spektakle odbywają się w specjalnie przygotowanej strefie, z siedziskami i pufami, na małym rynku (między Starbucksem a Whiskey in The Jar), wstęp na wszystkie spektakle jest bezpłatny, sztuki nadają się nawet dla najmłodszych widzów - obecność obowiązkowa! Po przedstawieniu zapraszamy do naszych restauracji, które przygotowały menu dziecięce!
80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina
Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.