Reportaże „Z miłości. Portrety polskich domów” w finale konkursu Grand Press
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl
„Z miłości. Portrety polskich domów” to czternaście opowieści - zza „ściany”, z bloków, domów i podwórek, w których miłość lub jej brak wysuwa się na pierwszy plan. Opowieści o miłości siostrzanej, romantycznej i rodzicielskiej, miłości do Boga i do siebie nawzajem. Tej, która buduje i tej, która niszczy.
Kacper Sulowski pisze o ludziach, którym miłość wywróciła życie do góry nogami i o tych, którzy dla miłości byli gotowi zrobić wszystko. Bohaterowie poruszających reportaży zwykle nie trafiają na czołówki gazet. Nie umniejsza to w żaden sposób piękna i cierpienia, jakie ich w życiu spotyka. Kacper Sulowski daje im jeden z najcenniejszych prezentów: miejsce, by opowiedzieć swoją historię, i reporterski obiektywizm, by słuchać, nie sądzić.
W „Z miłości. Portrety polskich domów” nie znajdziemy czerni i bieli, jedynie wszystkie odcienie szarości. Podróż po życiach naszych współobywateli nie jest zawsze ładna i komfortowa. Zawsze za to wartościowa. W końcu to tam, między samotnymi ojcami walczącymi o swe dzieci, przemocą domową i marzycielami przegrywającymi ze złem leży prawda o nas.
Książka została wzbogacona ilustracjami Matyldy Damięckiej.
Kacper Sulowski – dziennikarz prasowy, reporter, dwukrotnie dotąd nominowany do nagrody Grand Press. Współpracuje z magazynem reporterów „Duży Format". Więcej informacji o autorze na profilu FB: @KacperSulowskiAutor

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.