Spotkanie autorskie online z Marią Apoleiką

Maria Apoleika, ilustratorka, której największą popularność przyniosły krótkie komiksy „Psie sucharki” publikowane online, prezentuje najnowszą książkę – „Psie sucharki 2. Wszystkie słowa, które musisz znać, żeby obsłużyć swojego psa” (Wydawnictwo Znak). Z Weroniką Wawrzkowicz porozmawia o tym, skąd czerpie inspiracje i pomysły na nowe zabawne grafiki.
„Psie sucharki” to seria małych komiksów o psach, ich ludziach oraz wszystkich ich wspólnych problemach i sprawach. Maria Apoleika z wdziękiem i humorem przedstawia elementarz dobrego psiego opiekuna. Aplazja? Eksterier? Leptospiroza? Z psiosucharkowym słownikiem żadne tego typu słowa nie będą przysparzać kłopotów. Książka stanowi kompendium wiedzy dla właścicieli czworonogów, zamknięte w nietypowej, rysunkowej formie. Z lektury czytelnik dowie się na przykład, jak może wyglądać wizyta u weterynarza czy behawiorystki.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.