Spotkanie autorskie online z Katarzyną Stoparczyk i Martyną Wojciechowską

Wirtualną przestrzeń Empiku w ramach cyklu Premiera online odwiedzą: Katarzyna Stoparczyk, autorka książki „Jak mieć w życiu frajdę” (Wydawnictwo Mando) oraz jedna z opisanych w niej bohaterek, Martyna Wojciechowska. O pracy nad wydawnictwem porozmawiają z Weroniką Wawrzkowicz.
Książka „Jak mieć w życiu frajdę” stanowi zapis wzruszających, pełnych humoru i wspomnień rozmów dziennikarki z gośćmi autorskiej audycji Myśliwiecka 3/5/7. Zostały one wzbogacone o nieznane dotąd wypowiedzi bohaterów.
Czy dzieciństwo może dać ci taką siłę, jaką dało bohaterom książki? A może jest tajemnicą ich sukcesu? Z lektury czytelnik dowie się, że np. Jerzy Pilch z dziką radością gromadził ołówki, które upychał później po szufladach, u Franciszka Pieczki zawsze można znaleźć słodkie wafelki, Magda Umer zapomina o całym świecie, kiedy bawi się z wnukami, a Lech Janerka jest kolekcjonerem emaliowanych sów. Zaś Tomasz Stańko w swoim ostatnim w życiu wywiadzie zdradził, jak gubił kapelusze, by mieć frajdę z kupowania nowych.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.