Kulinarne Urodziny Jemy w Łodzi także w Manufakturze!
Na 600-lecie Łodzi Manufaktura przygotowała się kompleksowo – przed nami weekend pełen atrakcji, zarówno dla duszy, jak i ciała. Restauratorzy zadbali o to drugie – z okazji wielkiego jubileuszu, od piątku do niedzieli (28.07 – 30.07) w 13 lokalach na rynku Manufaktury będzie można spróbować dań głównych, koktajli i deserów w prawdziwie łódzkim klimacie.
Kulinarne Urodziny Łodzi – piątek, sobota, niedziela (28.07 – 30.07)
Restauracje w Manufakturze przygotowały specjalne dania inspirowane łódzką kuchnią:
W Al Dente będzie można zjeść łódzki kapuśniak (z młodej, kiszonej kapusty na wędzonce z prażokami, konfitowaną cebulą i guanciale). Z kolei Anatewka przygotowała holiszki, czyli gołąbki z mięsem wołowym z rodzynkami, sosem pomidorowym i puree ziemniaczanym. W Bawełnie zjemy łódzkiego żulika z aromatyczną, włoską ricottą i konfiturą z wiśni. W Bierhalle czeka pieczona golonka w łódzkim piwie, podawana prosto z pieca z kapustą sauer, ogórkami kiszonymi, pieczonymi ziemniakami, chrzanem oraz musztardą. Galicja przygotowała kultową zalewajkę podaną z prażokami i okrasą, natomiast w Kaukazie będzie można skosztować urodzinowego tiramisu na cieście francuskim pod czekoladową kopułą.
Propozycja Manuarte to zredukowana zalewajka, czyli mus kaszankowy z chorizo, żulikiem, burakiem, konfitowanym ziemniakiem i jajkiem na miękko. W Rajskim Manu zjemy perliczki z sosem pomarańczowym, kluskami półfrancuskimi oraz jarmużem. W Szpulce czekają knedle po łódzku, czyli klasyczne kluski ziemniaczane z truskawkami podawane z młodą zasmażaną kapustą z koprem. Tawerna Pepe Verde przygotowała urocze monoporcje z herbem Łodzi, czyli biszkopt z malinami, mus twarogowy i galaretkę o smaku mango-morela. W Restauracji Zielona natomiast będzie można skosztować łodzianki, czyli zupy chrzanowej podanej z łódkami ziemniaczanymi, karotką, jajkiem i szczypiorkiem.
Urodziny Łodzi w Manufakturze trzeba zatem spędzić kompleksowo – najpierw warto wybrać się na smaczny i sycący obiad, a później oczywiście pod scenę, gdzie wystąpią: Dawid Kwiatkowski, Margaret, Strachy na Lachy, Kayah, Ignacy i Kult.
Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów
Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.