Labirynt wiedzy o HIV przy Krakowskim Przedmieściu
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Instalacja powstaje z inicjatywy Stowarzyszenia Youth Human Impact w ramach szerszego projektu nieŚWIADOMI, finansowanego ze środków pochodzących z konkursu Pozytywnie Otwarci. Jednak projekt nieŚWIADOMI to nie tylko instalacja na skwerze Hoovera, ale też kampania informacyjna w mediach społecznościowych Stowarzyszenia Youth Human Impact oraz długoterminowa współpraca z warszawskimi szkołami. Koordynatorzy i wolontariusze projektu przeprowadzą w szkołach serię warsztatów na temat profilaktyki, ryzyka zakażenia, diagnozowania oraz możliwości leczenia HIV.
„Działamy społecznie od 2015 roku” – mówi Katarzyna Dębiec, jedna z koordynatorek projektu nieŚWIADOMI – „Staramy się poświęcać uwagę głównym problemom trapiącym nasze społeczeństwo. Stąd pomysł na edukację o HIV. A nie od dziś wiadomo, że najlepiej uczyć się przez zabawę – dlatego zdecydowaliśmy się edukować przez to, co sami lubimy: labirynt”.
„Szukanie drogi do wyjścia z labiryntu to świetna zabawa, a w naszym labiryncie po drodze czekają atrakcje – ścianka „insta-friendly”, ściana z ruchomymi elementami, miejsce, gdzie można zostawić swoje opinie” – opowiada Katarzyna Cybula, koordynatorka PR Stowarzyszenia Youth Human Impact – „Niejako „po drodze” podane będą informacje na temat HIV: profilaktyka, Punkty Konsultacyjno-Diagnostyczne, statystyka zakażeń i ciekawostki.”
Labirynt można odwiedzać od 19 sierpnia. Będzie dostępny przez 6 tygodni, aby nie tylko warszawiacy, ale też turyści odwiedzający stolicę mieli okazję połączyć zabawę w labiryncie z edukacją.
„Dane NIZP-PIB-PZH są nieubłagane. Nie pokonaliśmy HIV, ponieważ nadal za mało wiemy o tym wirusie. Tym ważniejsza jest edukacja, bo przecież dzięki nowoczesnym terapiom z tym wirusem można normalnie żyć. Trzeba tylko znać swój status serologiczny. Myślę, że dzięki labiryntowi wiedzy o HIV niejeden zastanowi się nad tym, czy nie warto zrobić testu na HIV” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
![4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1820445551,w_237,wo_300,ho_169,_small.jpg)
4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia
![Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?](/files/_uploaded/glownekonf_1952828509,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
![Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli](/files/_uploaded/glownekonf_1923761781,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.