Komunikaty PR

Letnia zbiórka krwi w Westfield Arkadia

2023-06-27  |  10:30

W wielu polskich miastach odczuwalne są obecnie braki w zapasach krwi 0 Rh- oraz B Rh-. Taka sytuacja ma miejsce między innymi w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie. Centrum handlowe Westfield Arkadia włącza się w promocję honorowego krwiodawstwa i zaprasza na kolejną w tym roku zbiórkę. W piątek, 30 czerwca w godz. 10.00-15.00 na terenie zielonym przed obiektem stanie specjalny krwiobus.

Centra krwiodawstwa regularnie borykają się z niedoborami w stanach magazynowych krwi. Mimo że nie dotyczy to każdej grupy, braki stają się szczególnie odczuwalne w okresie wakacyjnym. Latem wzrasta liczba wypadków i poszkodowanych w nich osób, co z kolei przyczynia się do wzrostu zapotrzebowania na krew i jej składniki. Sytuację pogarsza fakt, że możliwości poboru krwi są utrudnione, szczególnie od stałych dawców.

Krew jest niezbędna, by móc skutecznie ratować zdrowie i życie ludzi, dlatego Westfield Arkadia od lat włącza się w akcje honorowego krwiodawstwa. W tym roku będzie to już trzecia zbiórka organizowana na terenie naszego obiektu. Cieszymy się, że możemy brać aktywny udział w tak ważnej inicjatywie, zwłaszcza w obliczu zbliżających się wakacji, kiedy centra krwiodawstwa najgłośniej alarmują o brakach w stanach magazynowych – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.

Jak zostać Honorowym Dawcą Krwi?

By wziąć udział w zbiórce krwi, należy spełnić kilka wymogów. Krew mogą oddawać osoby dorosłe od 18. do 65. roku życia, których masa ciała wynosi co najmniej 50 kilogramów. Od dawcy jednorazowo pobiera się około pół litra krwi, a cała procedura zajmuje zwykle nie więcej niż 5-10 minut. Chcąc oddać krew, w dniu zbiórki należy zabrać ze sobą dowód osobisty.

Co ważne, istnieją określone przeciwwskazania do oddawania krwi. Dawcami nie mogą zostać:

  • osoby, które w ciągu ostatnich 6 miesięcy wykonywały zabiegi, takie jak akupunktura, tatuaż, przekłucia uszu lub innych części ciała,
  • osoby, które w ciągu 6 miesięcy miały wykonywane zabiegi chirurgiczne, endoskopowe lub były leczone krwią i jej składnikami,
  • kobiety w ciąży i w okresie karmienia piersią, kobiety będące 6 miesięcy po porodzie, 3 miesiące po zaprzestaniu karmienia piersią oraz 6 tygodni po poronieniu,
  • kobiety w czasie miesiączki oraz 3 dni po jej zakończeniu.

Osoby po przebyciu choroby zakaźnej mogą oddać krew po upływie minimum 4 tygodni od czasu wyzdrowienia oraz co najmniej 2 tygodnie po ustąpienia objawów grypy.

W zbiórkach odbywających się na terenie Westfield Arkadia w lutym i kwietniu tego roku wzięło udział 40 dawców, którzy oddali łącznie 18 000 ml krwi. Od marca 2021 roku w sumie 223 dawców przekazało ponad 100 litrów krwi. Krew będzie można oddać w godzinach 10.00-15.00. Kolejne zbiórki zostały zaplanowane na wrzesień i grudzień. Partnerem akcji jest Klub Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Dar Serca”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie 4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia

Według badań ARC Rynek, we współpracy z ERHO Hestia, niemal połowa polskiego społeczeństwa korzysta z prywatnej służby zdrowia. Tylko co czwarty Polak (24 proc.) dobrze ocenia
Zdrowie Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
2024-08-01 | 13:27

Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń zdrowotnych współczesnego świata. W wyniku zakażeń wirusami hepatotropowymi każdego roku miliony
Zdrowie Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
2024-08-01 | 13:00

Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli

Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.