Mammobus i krwiobus przed CH Focus
![Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1283229832.png)
Zadbaj o zdrowie także w wakacje! Najlepszą okazją do tego będzie akcja zdrowotna zaplanowana przez CH Focus. W ramach lokalnej inicjatywy skierowanej do mieszkańców, już w tę sobotę 19 sierpnia wszyscy chętni mogą oddać krew w mobilnym punkcie poboru, natomiast 25 sierpnia bydgoszczanki będą mogły skorzystać z bezpłatnego badania mammograficznego.
Od wielu lat CH Focus zachęca klientów i mieszkańców do regularnych badań i dbania o swoje zdrowie. Do udziału w kolejnej akcji zdrowotnej, galeria zaprasza wszystkich chętnych już w najbliższych dniach.
W sobotę, 19 sierpnia, przed wejściem do centrum handlowego, stanie mobilny punkt poboru krwi, w którym będzie można podzielić się tym bezcennym darem życia z potrzebującymi. Do mobilnego punktu organizatorzy zapraszają osoby zdrowe między 18 a 65 rokiem życia. Na każdego krwiodawcę czekać będzie upominek.
Z kolei w piątek, 25 sierpnia, do bydgoskiego Focusa zawita mammobus. Klientki galerii i mieszkanki Bydgoszczy będą mogły na miejscu poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym. Bezpłatna mammografia skierowana jest do kobiet w wieku 50 - 69 lat w ramach programu Narodowego Funduszu Zdrowia, które w przeciągu ostatnich dwóch lat nie wykonywały mammografii. Mammobus wyposażony jest w nowoczesny certyfikowany aparat mammograficzny podlegający bieżącym testom i kontrolom jakości.
Aby wziąć udział w badaniu należy wcześniej się zarejestrować. Zgłoszenia na mammografię można dokonywać telefonicznie pod numerem (42) 254 64 12 lub 517 544 004, a także przez internet na stronie medica.org.pl. W tym dniu będą przeprowadzane również odpłatnie badania wśród kobiet w innych grupach wiekowych (koszt 100 zł).
Akcja zdrowotna odbędzie się przed wejściem do CH Focus od ulicy Jagiellońskiej. Zbiórka krwi zaplanowana jest 19 sierpnia, w godzinach 10.00-15.00, natomiast z badań mammograficznych będzie można skorzystać 25 sierpnia, w godzinach 9.00-17.00. Nad prawidłowością wykonywanych badań i pobrań czuwać będzie wykwalifikowany personel medyczny z wieloletnim doświadczeniem.
– Dbanie o własne zdrowie jak i najbliższych nam osób, to priorytet, dlatego zachęcamy wszystkich do udziału w naszej akcji zdrowotnej – mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy. - Mammografia jest badaniem bezbolesnym i bezpiecznym dla zdrowia, a jego wynik może uratować życie. Mamy świadomość, że im więcej kobiet skorzysta z mobilnego laboratorium i przebada się, tym większe prawdopodobieństwo wykrycia choroby i podjęcia właściwego leczenia. Naszą akcją chcemy zwrócić uwagę także na to, jak ważna jest bezinteresowna pomoc tym osobom, które z różnych przyczyn losowych potrzebują krwi oraz promować krwiodawstwo wśród mieszkańców naszego regionu. Dlatego serdecznie zapraszamy do wspierania i dzielenia się tym cennym darem – dodaje dyrektor.
Organizatorami akcji, wspólnie z CH Focus, są Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Bydgoszczy oraz łódzka Medica Mammografia.
Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się na www: https://focusbydgoszcz.pl.
![4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1820445551,w_237,wo_300,ho_169,_small.jpg)
4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia
![Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?](/files/_uploaded/glownekonf_1952828509,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
![Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli](/files/_uploaded/glownekonf_1923761781,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.