Komunikaty PR

Mammobus i krwiobus przed CH Focus

2023-08-17  |  14:15
Biuro prasowe

Zadbaj o zdrowie także w wakacje! Najlepszą okazją do tego będzie akcja zdrowotna zaplanowana przez CH Focus. W ramach lokalnej inicjatywy skierowanej do mieszkańców, już w tę sobotę 19 sierpnia wszyscy chętni mogą oddać krew w mobilnym punkcie poboru, natomiast 25 sierpnia bydgoszczanki będą mogły skorzystać z bezpłatnego badania mammograficznego.

 

Od wielu lat CH Focus zachęca klientów i mieszkańców do regularnych badań i dbania o swoje zdrowie. Do udziału w kolejnej akcji zdrowotnej, galeria zaprasza wszystkich chętnych już w najbliższych dniach.

 

W sobotę, 19 sierpnia, przed wejściem do centrum handlowego, stanie mobilny punkt poboru krwi, w którym będzie można podzielić się tym bezcennym darem życia z potrzebującymi. Do mobilnego punktu organizatorzy zapraszają osoby zdrowe między 18 a 65 rokiem życia. Na każdego krwiodawcę czekać będzie upominek.

 

Z kolei w piątek, 25 sierpnia, do bydgoskiego Focusa zawita mammobus. Klientki galerii i mieszkanki Bydgoszczy będą mogły na miejscu poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym. Bezpłatna mammografia skierowana jest do kobiet w wieku 50 - 69 lat w ramach programu Narodowego Funduszu Zdrowia, które w przeciągu ostatnich dwóch lat nie wykonywały mammografii. Mammobus wyposażony jest w nowoczesny certyfikowany aparat mammograficzny podlegający bieżącym testom i kontrolom jakości.

Aby wziąć udział w badaniu należy wcześniej się zarejestrować. Zgłoszenia na mammografię można dokonywać telefonicznie pod numerem (42) 254 64 12 lub 517 544 004, a także przez internet na stronie medica.org.pl. W tym dniu będą przeprowadzane również odpłatnie badania wśród kobiet w innych grupach wiekowych (koszt 100 zł).

Akcja zdrowotna odbędzie się przed wejściem do CH Focus od ulicy Jagiellońskiej. Zbiórka krwi zaplanowana jest 19 sierpnia, w godzinach 10.00-15.00, natomiast z badań mammograficznych będzie można skorzystać 25 sierpnia, w godzinach 9.00-17.00. Nad prawidłowością wykonywanych badań i pobrań czuwać będzie wykwalifikowany personel medyczny z wieloletnim doświadczeniem.

 

Dbanie o własne zdrowie jak i najbliższych nam osób, to priorytet, dlatego zachęcamy wszystkich do udziału w naszej akcji zdrowotnej mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy. - Mammografia jest badaniem bezbolesnym i bezpiecznym dla zdrowia, a jego wynik może uratować życie. Mamy świadomość, że im więcej kobiet skorzysta z mobilnego laboratorium i przebada się, tym większe prawdopodobieństwo wykrycia choroby i podjęcia właściwego leczenia. Naszą akcją chcemy zwrócić uwagę także na to, jak ważna jest bezinteresowna pomoc tym osobom, które z różnych przyczyn losowych potrzebują krwi oraz promować krwiodawstwo wśród mieszkańców naszego regionu. Dlatego serdecznie zapraszamy do wspierania i dzielenia się tym cennym darem – dodaje dyrektor.

Organizatorami akcji, wspólnie z CH Focus, są Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Bydgoszczy oraz łódzka Medica Mammografia.

Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się na www: https://focusbydgoszcz.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie 4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia

Według badań ARC Rynek, we współpracy z ERHO Hestia, niemal połowa polskiego społeczeństwa korzysta z prywatnej służby zdrowia. Tylko co czwarty Polak (24 proc.) dobrze ocenia
Zdrowie Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
2024-08-01 | 13:27

Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń zdrowotnych współczesnego świata. W wyniku zakażeń wirusami hepatotropowymi każdego roku miliony
Zdrowie Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
2024-08-01 | 13:00

Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli

Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.