Marcowa Młoda Sztuka
Bryły w przestrzeni publicznej to temat abstrakcyjnej pracy Wiktorii Dębińskiej. Artystka w swojej twórczości często nawiązuje do wielkopłytowych bloków, które reprezentują prozaiczność codziennego życia. Na prezentowanym w DESA Unicum obrazie czerwone, wibrujące tło kontrastuje z prostą czarno-białą bryłą i wykreślonym po prawej stronie kształtem, który przypomina rzut architektoniczny. Praca urodzonej w czasie transformacji artystki jest dialogiem z architekturą wielkiej płyty – wszechobecnej i starzejącej się, która wraz z upływem czasu staje się coraz mniej atrakcyjna do życia. Dębińska, zamiast sięgać do wizualnego zjawiska jakim jest malowanie budynków na wszelkie możliwe pastelowe odcienie czy do pokazania blokowisk jako źródeł problemów społecznych, patrzy na nie przez pryzmat modernistycznych ideałów takich jak życie we wspólnocie czy prostota formy. Wiktoria Dębińska jest absolwentką Wydziału Grafiki Warsztatowej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. W swojej twórczości wykorzystuje grafikę i malarstwo oraz specjalizuje się w technikach wklęsłodrukowych.
Intrygującą pracą, która pojawi się w marcu w DESA Unicum jest również obraz Weroniki Stańczak. Jest on częścią cyklu, w którym artystka skupia się na abstrakcyjnych formach inspirowanych kryształami. Namalowane w subtelnych, ale jednocześnie żywych kolorach formy, przecinają się nawzajem, tworząc dynamiczną kompozycję. Niezwykle wprawne operowanie pędzlem jest jednym z najbardziej interesujących aspektów tej pracy. Przechodzące jeden w drugi kolory w sposób zaskakujący dynamizują kompozycję. Weronika Stańczak jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Fascynuje ją geometria i formy przestrzenne. Brała udział w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych.
Kolejne, wyjątkowe abstrakcyjne dzieło prezentowane na wystawie i aukcji Młoda Sztuka to monochromatyczna, wielkoformatowa praca Dominiki Grzymskiej. Artystka uchwyciła delikatne, tonalne i subtelne przejścia pomiędzy kolorami. Intrygująca jest również faktura płótna osiągnięta poprzez przyklejenie go do deski. Pozornie prosta kompozycja wiele zyskuje przy bliskiej obserwacji. Tekstura chropowatego płótna kontrastuje z harmonią, jaką wprowadzają delikatnie przechodzące jeden w drugi odcienie szarości.
Na marcowej wystawie i aukcji pojawi się również twórczość m.in. Rafała Bilickiego, Magdaleny Stoch, Iwony Kobryń, Doroty Zuber i Adama Wątora. Wszystkie dzieła oglądać można na wystawie przedaukcyjnej do 9 marca. W ten sam dzień o godzinie 19 zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Wystawa Młoda Sztuka: 2-9 marca 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Młoda Sztuka: 9 marca 2021 godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-kyx2/

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.