Komunikaty PR

Menstruacja – zwykła sprawa. Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja

2023-09-01  |  11:00
Biuro prasowe

Westfield Mokotów i Fundacja Akcja Menstruacja rozszerzają działania w ramach kampanii „Menstruacja – zwykła sprawa”. Tym razem zapasem środków higieny menstruacyjnej wsparte zostaną dwie nowe mokotowskie lokalizacje: Państwowy Instytut Medyczny MSWiA i Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22. Przypomnijmy, że od wiosny tego roku dyspensery ze środkami higieny menstruacyjnej znajdują się już w dwóch mokotowskich liceach i w domu kultury.

Menstruacja w Polsce to ciągle jeden z tematów tabu, a brak dostępu do środków menstruacyjnych stanowi realny problem.

Westfield Mokotów od lat aktywnie angażuje się w życie lokalnej społeczności i stara się wspierać ją w różnorodnych ważnych tematach. Dlatego też zdecydowano o nawiązaniu współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja i rozpoczęciu kampanii mającej na celu normalizację tematów związanych z miesiączkowaniem oraz wsparciem kobiet w dostępie do środków higieny menstruacyjnej. W ramach „Menstruacja – zwykła sprawa” w marcu 2023 r. w XLIII LO im Kazimierza Wielkiego, LXV LO z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. J. Bema, a także w Domu Kultury KADR pojawiły się dyspensery Heyday z bezpłatnymi podpaskami i tamponami. Placówki te, w ramach propagowania wiedzy na temat prawidłowego dbania o siebie podczas okresu, rozwiesiły także plakaty informacyjne oraz ulotki dot. miesiączkowania. Teraz dołączyły  do nich nowe placówki.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak nasza inicjatywa została przyjęta w obu liceach i w Domu Kultury Kadr. Z informacji, jakie otrzymaliśmy od tych placówek wynika, że jest to akcja bardzo potrzebna i przynosząca realną pomoc młodym dziewczynom i kobietom. – mówi Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka prasowa centrum handlowego Westfield Mokotów – Dlatego robimy kolejny krok aby normalizować kwestie związane z menstruacją i wspierać kolejne miejsca na Mokotowie, w których środki higieny menstruacyjnej mogą okazać się bardzo pomocne.” 

W ramach rozszerzania akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” do współpracy zaproszono kolejną szkołę ponadpodstawową - Zespół Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22, w którym uczennice już od początku roku szkolonego mogą liczyć na bezpłatne podpaski i tampony. W szkole pojawią się również plakaty i ulotki, z których będzie można się dowiedzieć jak prawidłowo dbać o siebie podczas okresu.

Jednak szkoły to nie jedyne miejsca gdzie dostęp do bezpłatnych podpasek i tamponów jest niezwykle ważny i pomocny. Innym takim miejscem bez wątpienia są szpitale a szczególnie Szpitalny Oddział Ratunkowy. Dlatego Westfield Mokotów postanowiło ponownie nawiązać współpracę ze swoim sąsiadem – Państwowym Instytutem Medycznym MSWiA w Warszawie i wyposażyć SOR, szpitalne poradnie a także Oddział Chorób Dziecięcych i Noworodkowych (to wsparcie dla mam przebywających na oddziale wraz ze swoimi dziećmi) w dyspensery z podpaskami i tamponami.

Partnerem akcji „Menstruacja – zwykła sprawa” jest Fundacja Akcja Menstruacja.

"Jesteśmy bardzo podekscytowane kontynuacją i poszerzeniem naszej współpracy. Uważamy, że to bardzo ważne, by każda osoba menstruująca mogła komfortowo i godnie przechodzić miesiączkę w szkole, dlatego bardzo cieszymy się, że poszerzymy zasięg naszej współpracy o kolejny zespół szkół, a także dodajemy działania edukacyjne. Kolejnym ważnym krokiem jest również wsparcie szpitala - niestety placówki ochrony zdrowia są w Polsce bardzo poważnie niedoposażone jeśli chodzi o środki menstruacyjne, na czym cierpią pacjentki oraz ich bliscy - cieszymy się, że od teraz będzie ich wspierać lokalna społeczność." – dodaje Paulina Wasiluk prezeska zarządu Fundacji Akcja Menstruacja.

Warto również na bieżąco śledzić kanały social media zarówno Westfield Mokotów jak i Fundacji Akcji Menstruacja, gdzie pojawiać się będą treści związane z akcją. Niewykluczone również, że Westfield Mokotów zdecyduje się na ponowne rozszerzenie kampanii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie 4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia

Według badań ARC Rynek, we współpracy z ERHO Hestia, niemal połowa polskiego społeczeństwa korzysta z prywatnej służby zdrowia. Tylko co czwarty Polak (24 proc.) dobrze ocenia
Zdrowie Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
2024-08-01 | 13:27

Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń zdrowotnych współczesnego świata. W wyniku zakażeń wirusami hepatotropowymi każdego roku miliony
Zdrowie Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
2024-08-01 | 13:00

Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli

Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.